Gå til innhold

Er jeg en ninjalooter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Fang of the Mystics er en reinbarka caster-dagger. Enhver rogue som hadde rolla på den hadde det vært takk og farvel til for min del. Det er ikke mindre enn 3 soleklare grunner til at den er for caster.

1. Den har +10 int

2. Den øker manaregen

3. Den har +1% critsjanse for _spells_.

Høy dps kan enkelte warlock-builds også nyte godt av. Økt critsjanse på spells er også noe som er meget ettertraktet for en del builds. Selv har jeg critsjanse på ca. 25% nå på noe av det jeg bruker mest (Warlock).

Reibarka caster dagger?

Hvis du legger shaman innunder caster, så ok.

Hvis ikke så tar du feil.

Daggern er jo MINST like god for en shammy som for en mage/warlock/preist.

Hva er bedre enn Fang of the mystics + Skjold for en shammy?

Hvor mange våpen har mer dps enn fang of the mystics?

Pluss mana regen og +10 intellect.

Ingen andre klasser enn en shammy får utnytta denna daggern 100%...

Edit: Pga mage/warlock/priest bruker ikke daggern særlig mye, en shaman bruker daggern hele kampen.

Endret av Omar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, da er den for druids da. Ferdig med saken, du tapte.

Druid har catform så da er den MYE bedre for druid...

Og siden Shaman er en caster, betyr det at den ikke er melee og skal heller ikke stå å slå.

Skrevet
Reibarka caster dagger?

Hvis du legger shaman innunder caster, så ok.

Hvis ikke så tar du feil.

Daggern er jo MINST like god for en shammy som for en mage/warlock/preist.

Hva er bedre enn Fang of the mystics + Skjold for en shammy?

Hvor mange våpen har mer dps enn fang of the mystics?

Pluss mana regen og +10 intellect.

Ingen andre klasser enn en shammy får utnytta denna daggern 100%...

Edit: Pga mage/warlock/priest bruker ikke daggern særlig mye, en shaman bruker daggern hele kampen.

Jeg har ikke sagt at en shaman ikke kan bruke den, de er i det minste semi-castere. For å rettferdiggjøre det bør du imidlertid ha en form for crit-build på shamanen. Hvor vanlig det er vet jeg ikke, har ingen shaman, og har ikke satt meg inn i shamaners talenttre. Uansett ingen problemstilling for oss som spiller alliance. ;)

Du tar imidlertid grundig feil når du påstår at ingen annen klasse bruker daggeren like mye i løpet av en kamp. Det finnes gode PvP-builds for warlock som fokuserer på melee, tro det eller ei. Soul Link med voidwalker/felhunter er da et must. Jeg har ikke en slik build nå, men Inventor's Focal Sword (http://www.thottbot.com/?i=19595) fra Mauradon er fortsatt noe av det bedre jeg kan få tak i på lvl 60. Men Azuregos skal ned, og daggeren skal overta.

Skrevet

Kanskje jeg gikk glipp av noe, men sa lederne noe om hvordan man skulle distrubere looten etter at dere hadde drept henne?

Hvis ikke blir det også litt deres feil.

Skrevet
Jeg hadde rollet om jeg var shammie...At en prest trenger den "mer" enn deg må jo bare være verdens dårligste argument for at du ikke skal rolle på den. Du kan jo heale du og, og siden din healing er dårligere så har din heal mer nytte av den enn hva en prest har... Skjønner? går ann å dra den begge veier  :roll:

Vel, sånn tenker de som vil det beste for seg selv, ikke det beste for raidet/guilden. Det vil nemlig være best for de fleste om en priest/restoration druid fikk den fordi denne da vil kunne heale bedre. Priests/restoration druids er main healere, å heale er så og si det eneste de gjør i end-game. Selv om en shaman kan heale, betyr ikke det at det er der cloaken har best nytte. En shaman er en secondary healer, altså en som healer main healer og hjelper til hvis det blir tøft. I en god gruppe vil en secondary healer bruke 95% av tida på helt andre ting enn å heale.

Skrevet
nei, da er den for druids da. Ferdig med saken, du tapte.

Druid har catform så da er den MYE bedre for druid...

Og siden Shaman er en caster, betyr det at den ikke er melee og skal heller ikke stå å slå.

druids får dritt og ingenting av dps modification fra våpen i cat/bear form... eneste de får er evt. attribute bonuser.. ikke dps p.g.a items o.l....

Skrevet (endret)

de har en standard Dps basert på lvl, så får de bonuser fra item bonus på str og dex. og evt. talents...

Endret av MrLee
Skrevet
Jeg hadde rollet om jeg var shammie...At en prest trenger den "mer" enn deg må jo bare være verdens dårligste argument for at du ikke skal rolle på den. Du kan jo heale du og, og siden din healing er dårligere så har din heal mer nytte av den enn hva en prest har... Skjønner? går ann å dra den begge veier  :roll:

Vel, sånn tenker de som vil det beste for seg selv, ikke det beste for raidet/guilden. Det vil nemlig være best for de fleste om en priest/restoration druid fikk den fordi denne da vil kunne heale bedre. Priests/restoration druids er main healere, å heale er så og si det eneste de gjør i end-game. Selv om en shaman kan heale, betyr ikke det at det er der cloaken har best nytte. En shaman er en secondary healer, altså en som healer main healer og hjelper til hvis det blir tøft. I en god gruppe vil en secondary healer bruke 95% av tida på helt andre ting enn å heale.

Nå forutsetter du at dette er et guildraid. I et guilkdraid er det klart at denne burde gå til healer først. Dersom dette var et åpent raid er saken en helt annen, og da burde det vært avtalt på forhånd. I et åpent raid uten forhåndsavtale kan ikke jeg se at han gjorde noe galt.

Skrevet

folk hisser seg opp over det utroligste har jeg selv fått erfare. whats the big deal? Det er lett å gjøre en feil også pluttselig har man lootet feilt item. Slikt skjer..ikke noe å ta på vei for.

Det er altfor mange selvskrevne regler når det gjelder hva man kan loote i gruppen osv. Jeg hadde trivdes mest med et slikt førstemann til mølla system, eller alle triller på alle items. enkelt og greit.

Skrevet
folk hisser seg opp over det utroligste har jeg selv fått erfare. whats the big deal? Det er lett å gjøre en feil også pluttselig har man lootet feilt item. Slikt skjer..ikke noe å ta på vei for.

Det er altfor mange selvskrevne regler når det gjelder hva man kan loote i gruppen osv. Jeg hadde trivdes mest med et slikt førstemann til mølla system, eller alle triller på alle items. enkelt og greit.

Så du er en ninjalooter altså? Førstemann å loote corpse får items?

Den som roller høyest får den? Uansett om det er en warrior som ruller på cloth?

Det er en selvfølge at folk blir irriterte når en shaman ruller på priest/druid item. Hadde blitt skikkelig sur selv om jeg hadde vert priest og en shaman hadde rullet på den.

Plutselig har man lootet feil item? Kommer alltid opp en terning før du får loote noe som helst (med mindre det er round robbin som loot). Det er da ikke så vanskelig å sjekke om man trenger item før man roller på den vel? Et godt system er å skrive "n" for "need" hvis du trenger itemet, eller "g" for "greed" hvis du ikke trenger det. Hvis alle gjør det før man roller blir det så mye enklere.

Så er det noe som heter "Shit happens once, but not twice"

Alle kan gjøre en feil engang i blant , men det er vel ikke så vanskelig å forstå at folk blir irriterte når man roller på ting man bare skal selge?

Jeg er så heldig at jeg er i en god guild der disse problemene så og si aldri hender, men det hender jo at man grouper med non-guild også.

Skrevet

jeg pleier egentlig ikke gidde å trille engang, om ikke det er et item som lyser "dette treger du" eller jeg vet jeg får mye spenn for det.

slik n og g systemer funker ikke helt. Alltid noen som klarer å drite seg ut med en feiltagelse også blir det en evig huskestue etterpå.

Dem beste gruppene jeg har vært med på har vært der hvor folkene har hatt følgende innstilling.:

Vi er sammen her for to formål; Klare (instance)-questet og holde hverandre i livet. Loot er fritt vilt. Dukker det opp et lilla item så skjønner jo alle at dette vil alle ha, uavhengig om hvem som trenger det eller ei. Det kan selges for store summer på AH. Alle er med på det da dette er logisk. synd for den som egentlig trengte det, men slik er det bare....hvis man vil være snill så kan man om mulig gi det til vedkommende, men null krav om slikt!

De værste å gruppe med er item-noobs...dvs dem som bare er i instances for å høste items. Dem whiner alltid over mangel på loot-regler....

Skrevet (endret)
jeg pleier egentlig ikke gidde å trille engang, om ikke det er et item som lyser "dette treger du" eller jeg vet jeg får mye spenn for det.

slik n og g systemer funker ikke helt. Alltid noen som klarer å drite seg ut med en feiltagelse også blir det en evig huskestue etterpå.

Dem beste gruppene jeg har vært med på har vært der hvor folkene har hatt følgende innstilling.:

Vi er sammen her for to formål; Klare (instance)-questet og holde hverandre i livet. Loot er fritt vilt. Dukker det opp et lilla item så skjønner jo alle at dette vil alle ha, uavhengig om hvem som trenger det eller ei. Det kan selges for store summer på AH. Alle er med på det da dette er logisk. synd for den som egentlig trengte det, men slik er det bare....hvis man vil være snill så kan man om mulig gi det til vedkommende, men null krav om slikt!

De værste å gruppe med er item-noobs...dvs dem som bare er i instances for å høste items. Dem whiner alltid over mangel på loot-regler....

Hmm..

Hvis du hadde byttet om ordene slik at innlegget mente det stikk motsatte, så hadde jeg vært enig med deg (med unntak av det om å klare questet / holde hverandre i live).

Du må forresten si ifra om du spiller på Ravencrest, så vet jeg at jeg aldri skal i instance med deg.

Endret av Pinglebolle
Skrevet

Eh.. Du vet at eneste måten å skaffe seg endgame armor-sett til din klasse er å raide instancer om og om igjen til du klarer å vinne den itemen med 15% droprate som 10 andre roller på? Du sjønner at man kan bli irritert når en warrior roller på en mage-item, etter flere timers spill i instancen?

Skrevet

Det der er en helt klart en preste kappe. Det er prestene som har første pri på slike kapper ettersom det er de som healer mest i en raidgruppe.

Det hadde blitt erkelse hvis jeg, som hunter, hadde rollet på Typhoon. Den er jo et veldig fint våpen til en hunter. Masser av agi, sta og str. Men hvor ofte bruker jeg den? Da er den mye bedre hos en warrior eller paladin. Det er de som får mye mer brukt for den enn jeg.

Skrevet

Hvis jeg quester med noen som ikke skjønner loot-regler, så kicker jeg de fra gruppen eller så forlater jeg gruppen.

Så godt som alle jeg har questet med skjønner need eller greed systemet. De som ikke gjør det kan pelle seg ut av gruppen. Du gjør instances for å greie de, holde hverandre i live og gi hverandre best mulige items. Folk som bare quester for pengenes skyld for å selge items, gidder jeg ikke spille med.

Jeg er rett og slett ikke så grådig at jeg på død å liv må ta alt jeg kan få solgt på AH, unner folk å ha gode items. Penger er som regel ikke noe problem uansett.

Så for å avslutte... Folk som roller på alt de kan tjene penger på er idioter (så lenge andre i gruppen trenger det)

Skrevet
Eh.. Du vet at eneste måten å skaffe seg endgame armor-sett til din klasse er å raide instancer om og om igjen til du klarer å vinne den itemen med 15% droprate som 10 andre roller på? Du sjønner at man kan bli irritert når en warrior roller på en mage-item, etter flere timers spill i instancen?

ja..og måå ha et spes item så får man sørge for å spille med folk man kjenner godt. Da kan man avtale på forhånd og saken er jo grei. Men jeg forventer ikke at random-personer gir ting bort gratis.

Ja, skjønner at folk kan bli sinna, men jeg forventer ikke at noen som helst gir slipp på et item som er verd f.eks 15g på AH

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...