Gå til innhold

venn skal selge PC, verdi? 3500+,x850xt.


Anbefalte innlegg

Spørs jo om  den er overklokka^^

har vel ikke noe å si?

Blir da mer ustabil ved overklokking!

Har ingenting og si om den er klokka, det er jo opp til kjøper om han klokker den eller ikke.

En 3500+ er jo en 3500+ selv om den er overklokka eller ikke.

 

Blir jo som og spørre om en bil du skal kjøpe er "kjørt i fylla" om den er blitt kjørt i fylla betyr jo ikke at kjøper må gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ingenting og si om den er klokka, det er jo opp til kjøper om han klokker den eller ikke.

En 3500+ er jo en 3500+ selv om den er overklokka eller ikke.

Hardware kan ta skade av overklokking uten at man vet det.

Litt kjipt for kjøperen om PC-en bukker under etter en uke fordi den tidligere eieren har vært litt for ivrig med overklokkingen før.

 

Blir jo som og spørre om en bil du skal kjøpe er "kjørt i fylla" om den er blitt kjørt i fylla betyr jo ikke at kjøper må gjøre det.

 

Nei, det blir mer som å spørre om bilen har vært trimmet, noe vi alle vet fører til at den synker i verdi...

Lenke til kommentar

Jeg synes den er verdt minst 10 tusen. Tross alt har jo selger montert maskinen. Skal man kjøpe maskinen løs, så må den monteres i tillegg. Og er man uerfaren, så må man leie folk eller få noen med kjennskap til å montere for seg.

 

Nå vil vel enkelte si følgende: "At jo, montere, det vil jeg selv, for det er jo nesten det kjekkeste ved hele pc-kjøpet". Men nå er jo markedet en gang slik at det finnes folk der som ikke kan montere noe sånt selv. Og de er jo såre fornøyd med å betale ekstra for at noen monterer en kraftig maskin til dem.

 

Altså bør monteringen trekke opp prisen. uansett er jo 20% rabatt på deler i forhold til nypris ganske bra reduksjon for 2 måneders gamle deler. Delene var nok mye dyrere for 2 måneder siden.

 

Edit:

Man kan jo ta en annen vri: Hvilken deler bør ha tilknyttet seg en prisreduksjon for bruk:

Diskettstasjon: Ingen reduksjon. Den er så billig likevel og er sjeldent skadet.

Kabinett: Neppe, grunnet ung alder. (hvis det ikke er riper i det)

PSU: 20% reduksjon grunnet mulig strømblaff på nettet hos eier(Hvis PSUen fulgte med kabinettet, detter det 20% i pris av den grunn og regnes som en enhet)

Harddisk: Neppe (Hvis det ikke er alt for mange sektorer som er skadet, jeg mener jaffal at en disk som er blitt formatert og brukt en liten stund ikke taper seg nevneverdig i verdi, selv om noen mener raptoren er overpriset fra butikk, så er det som en god vin, noen synes det er verdt det, andre ikke!)

DVD/CD (BRENNER): 20% for eventuelle firmware-skader som kan ha oppstått.

CPU: 20% prisreduksjon for mulige skader er vel helt okei.

Hovedkort: 20% av samme grunn som CPU.

Minne: 20% av samme grunn som CPU

Kjølekomponenter: 20% for bruk (Spesielle vifter og sånt)

 

PS: Dette var bare et forslag til en fornuftig beregningsmåte slik at man ikke kommer og sier at den tingen der er dritt og ikke verdt prisen av personlige årsaker.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Tror du burde få minst 8K for den, sannsynligvis 9K+. Men anbefaler å selge med en 200GB+ S-ATA disk eller noe. Eneste ankepunktet jeg ser er at det er bare Rapoteren som har HD i den burken? Lettere å få solgt den med en ekstra lagringsdisk tror jeg. Ellers så yter den boksen der ganske så heftig bra, sitter selv med ett lignende system. :)

 

Om systemet er overklokket så trenger ikke det bety at burken er blitt dårligere. Spørs hvor mye man har tyna ut av systemet og hvordan temperaturer har vært og hvor mye man har satt på volt/FSB etc etc. Har man overklokket moderat og det har resultert til at cpu har vært på 50grader ved 100% load istedenfor 45grader så er det fortsatt innenfor gode marginer.

Lenke til kommentar
Men anbefaler å selge med en 200GB+ S-ATA disk eller noe.

Det høres jo helt teit ut at man skal måtte gå til innkjøp av en 900 kroners disk bare fordi maskinen din da skal bli 5-600 kroner mer verdt. Da taper selger nye 3-400 kroner for maskinen?

 

Uansett så mener jeg at den eventuelle kjøper av denne maskinen gjør et kupp om han betaler 10 000, det er ikke hver dag man sparer 2500 kroner. I tillegg vil det jo være full garanti på delene hvis man får kvitteringene med.

Lenke til kommentar
Nei, det blir mer som å spørre om bilen har vært trimmet, noe vi alle vet fører til at den synker i verdi...

Du kan jo også se det på en annen måte viss du skal klokke selv. Eg persolig hadde likt å sikre meg en 3500+ som gikk ann å presse godt over 4000+ hastighet.

 

Siden det er litt lite lagringplass på maskinen kunne han jo tilby seg å sette inn en ny HD til kjøpspris, eventuelt litt over. Fordi (som flere har vært inne på) det er mange som ikke vil opne en PC selv, og heller vil betale litt for at andre skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Det høres jo helt teit ut at man skal måtte gå til innkjøp av en 900 kroners disk bare fordi maskinen din da skal bli 5-600 kroner mer verdt. Da taper selger nye 3-400 kroner for maskinen?

Har jeg nevnt å kjøpe ny disk? Har jeg nevnt pris? etc etc, nope.

 

Grunnen til at jeg nevnte det var for å gjøre produktete mer attraktivt å selge. Hvordan disken skaffes er opp til selger. Men kommentaren om å kunne skaffe en ekstra disk til kostpris og så sette inn det gratis er fin. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes den er verdt minst 10 tusen. Tross alt har jo selger montert maskinen. Skal man kjøpe maskinen løs, så må den monteres i tillegg. Og er man uerfaren, så må man leie folk eller få noen med kjennskap til å montere for seg.

 

Nå vil vel enkelte si følgende: "At jo, montere, det vil jeg selv, for det er jo nesten det kjekkeste ved hele pc-kjøpet". Men nå er jo markedet en gang slik at det finnes folk der som ikke kan montere noe sånt selv. Og de er jo såre fornøyd med å betale ekstra for at noen monterer en kraftig maskin til dem.

 

Altså bør monteringen trekke opp prisen. uansett er jo 20% rabatt på deler i forhold til nypris ganske bra reduksjon for 2 måneders gamle deler. Delene var nok mye dyrere for 2 måneder siden.

 

Edit:

Man kan jo ta en annen vri: Hvilken deler bør ha tilknyttet seg en prisreduksjon for bruk:

Diskettstasjon: Ingen reduksjon. Den er så billig likevel og er sjeldent skadet.

Kabinett: Neppe, grunnet ung alder. (hvis det ikke er riper i det)

PSU: 20% reduksjon grunnet mulig strømblaff på nettet hos eier(Hvis PSUen fulgte med kabinettet, detter det 20% i pris av den grunn og regnes som en enhet)

Harddisk: Neppe (Hvis det ikke er alt for mange sektorer som er skadet, jeg mener jaffal at en disk som er blitt formatert og brukt en liten stund ikke taper seg nevneverdig i verdi, selv om noen mener raptoren er overpriset fra butikk, så er det som en god vin, noen synes det er verdt det, andre ikke!)

DVD/CD (BRENNER): 20% for eventuelle firmware-skader som kan ha oppstått.

CPU: 20% prisreduksjon for mulige skader er vel helt okei.

Hovedkort: 20% av samme grunn som CPU.

Minne: 20% av samme grunn som CPU

Kjølekomponenter: 20% for bruk (Spesielle vifter og sånt)

 

PS: Dette var bare et forslag til en fornuftig beregningsmåte slik at man ikke kommer og sier at den tingen der er dritt og ikke verdt prisen av personlige årsaker.

du vet heller ikke hva som er gjort med PCen ( mista i gulvet? ), og du mister retten til å kunne sette sammen forskjellige deler som du selv vil ( forvalgt oppsett).

 

 

PC faller 20% i øyeblikket du har trykka på påknappen.

 

Synes personlig at 9500 er i overkant, rundt 9 ville vært greit.

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt, Dell xps kan man overklokke skjermkortet på så den får 4300 3Dmark05 på... Dvs nesten det dobbelte av hva du har på noe jeg tipper er din stasjonære... ;)

Jo jeg er enig i det. men får du den til 9500 da?. Man få som regel opp i ganske mye mer penger for og få en god bærbar spill Pc enn en stasjonær.

 

Edit: Er ikke så inne i Dell, men er ikke XPS en stasjonær maskin?

Edit2: Er visst inspiron XPS også ja. :blush: . men koster jo 20 lapper også da.

Tror han mente den gamle iXPS (som ikke er i salg lengre) XPS Gen2 får ~5000 i 3dMark05 stock :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...