Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SYK HASTIGHET PÅ NETTET!


Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker her da men har ikke de fleste IDE hardisker lesehastighet på ca 25-30MB/per sek og skrivehastighet på 10-15MB/per sek?

Det er nok litt bedre enn som så. Det normale på moderne hardisker er 30-70 MB/s på lesing og ca 25-60MB/s på skriving.

 

En vanlig router har 100Mbit/s porter og kan altså levere inntil 12,5 MB/s.

 

Dine påståtte 275MB på 2 sekunder = 137,5MB/s. Skjermbildet viser derimot 56MB/s. Det synes jeg er litt mye å presse gjennom en router som i teorien tar maks 12,5MB/s, for ikke å snakke om gjennom telenorlinja di som tar en hundredel av det igjen: 0,128 MB/s

 

Med en 1024Mbit/s linje skal det ta ca 36 minutter å overføre så mye data.. ikke 2 sekunder.

 

Det skal ikke være lett å lure HW.no-folk, Vi kan sakene våre :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den eneste forklaringen her som "makes sense" er at filen allerede var nedlastet! for fila er helt i ordn, uten noen form for feil i det hele tatt, har sett gjennom!

 

Men jeg trodde at filer som var i cache ble slettet når du skrudde av maskinen??

 

Dette er ikke aprilsnarr folkens!

 

EDIT: prøver ikke å lure HW.NO :nei:

 

Kanskje telenor har gjort en feil? lagt inn en MEGA linje hos meg!

 

Dessuten, så har det seg slik, at hastigheten først sto på over 100000

s¨gikk dn ned til 50000 så var dn ferdig :ermm:

Endret av MIracul-X
Lenke til kommentar

dt er sant du får så kjapppe linjer MEN til og med en EXTREM hjemme pc kan ikke klare å ta imot al den informasjoenen så kjapt. skal være enig med at telenor sine linjer er ustabile jeg også har vært sykt oppe på hastighet men aldri over 15Mbit/s (har egentlig 512Kbit/s :S)

 

EDIT: vanelig folk får ikke sånne linjer de har testet ut linjer som har send 160GB 16 000km til en anen maskin på 4sek. leste en artikkel et eller anet sted. men da gikke jo filene på direkte linje fa maskin til maskin.. ikke onom noen servere eller noe sånt.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
Eg har lasta ned alle dei 138 one piece episodane på 1 minutt, det er 30gb

Eg har 16 raptor disker i raid og ein sinnsjukt bra fiberkabel

Hvordan har du fått fiber inn til husveggen? Det må koste noe sinnsykt.

Neh, du bare spør det lokale kraftselskapet om du kan få grave sjølv. Kosta meg 1000kr totalt sett å få fiber inn i huset.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...