Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router fra NGT - nå virker ikke p2p programmer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

hadde tidligere en Netopia 4xxxetellerannet router fra NextGenTel (den store boksen). BitTorrent og DC fungerte glimrende. Pga stadige "disconnected from server" meldinger ved spilling av WoW fikk jeg tilsendt en ny router, en Netopia 3351. WoW funker nå glimrende, men jeg får ikke til BitTorrent og DC lengre. :thumbdown: Prøver jeg configuration wizard i Azureus får jeg meldingen NAT error på alle porter jeg prøver å stille den inn på. I DC virker det som om jeg er i passive mode uansett hvilke porter jeg åpner på routeren.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Har NGT lagt inn noen ekstra sperrer e.l. i routeren? Eller er oppsettet på 3351'en annerledes enn på den gamle?

 

Alle tips mottas med glede. :innocent: Og hvis det finnes websider med oppsett for 3351'en, link takk. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten forklaring.

Begge "NAT servere" er samme maskin (10.0.0.5 i mitt tilfelle). EDonkey trenger 2 porter inn fra utsiden for å kunne kobles til serveren (eDonkey serveren) med HighID. Derfor lager jeg 2 linjer i den konfigurasjonssiden som heter NAT Servers, derfor snakker jeg om to servere.

 

Kan hende at du trenger bare 1 for web-server, men flere for å kunne kjøre DC.

Lenke til kommentar

Hva gjør man nøyaktig her egentlig? Man går inn i Quick Menus, så Network Address Ttranslation, deretter Add Server List og Easy Servers, men hva skriver man her i Private Address og Public Address? Skal det stå samme IP-addressene i begge? I mitt tilfelle tror jeg at den interne IP-adressen er 10.0.0.2, det var iallefall den jeg hadde når jeg hadde en Netopia 4542 router. Men åssen finner jeg egentlig ut hvilken intern IP-adresse man har?

 

Mange spørsmål, håper dere kan hjelpe for det ser ut som dere har fått det til! :)

Lenke til kommentar
I mitt tilfelle tror jeg at den interne IP-adressen er 10.0.0.2, det var iallefall den jeg hadde når jeg hadde en Netopia 4542 router. Men åssen finner jeg egentlig ut hvilken intern IP-adresse man har?

går på kjør i startmenyen. skriv inn cmd og trykk kjør. Skriv så inn ipconfig og trykk enter. Nå skal du få opp din interne ipadresse.

Lenke til kommentar
Hva gjør man nøyaktig her egentlig? Man går inn i Quick Menus, så Network Address Ttranslation, deretter Add Server List og Easy Servers, men hva skriver man her i Private Address og Public Address? Skal det stå samme IP-addressene i begge? I mitt tilfelle tror jeg at den interne IP-adressen er 10.0.0.2, det var iallefall den jeg hadde når jeg hadde en Netopia 4542 router. Men åssen finner jeg egentlig ut hvilken intern IP-adresse man har?

 

Mange spørsmål, håper dere kan hjelpe for det ser ut som dere har fått det til! :)

Private address er IP'en til PC'en du sitter på. Det beste er jo å sette denne til en fast IP så den ikke endrer seg titt og ofte.. Den andre skal bare stå på 0.0.0.0 .. ipconfig gir deg IP'en du har, som noen allerede har sagt.

Lenke til kommentar
I mitt tilfelle tror jeg at den interne IP-adressen er 10.0.0.2, det var iallefall den jeg hadde når jeg hadde en Netopia 4542 router. Men åssen finner jeg egentlig ut hvilken intern IP-adresse man har?

går på kjør i startmenyen. skriv inn cmd og trykk kjør. Skriv så inn ipconfig og trykk enter. Nå skal du få opp din interne ipadresse.

Oki, takk skal du ha!

 

Det var som jeg tenkte, den interne adressen er 10.0.0.2, men hva skriver jeg nå i routeren min på Private Address og Public address? Er Private Addresse 10.0.0.2 og Public Address 10.0.0.1 som er gateway'en?

Lenke til kommentar

Har du åpnet brannmur filteret også for disse portene? Hva med utgående porter i brannmuren? Du må også disable filteret under security og enable det under connection profile for at det skal fungere :) Dersom filteret er ok tror jeg ikke jeg kan se noe feil i nattingen din. 6881 er uansett bare default incoming port for bittorrent og jeg vil anbefale deg å bytte til en annen da mange rett og slett ikke godtar denne siden trafikken da blir lettere å spore opp i mengden:)

Lenke til kommentar

ok,, skal prøve å forklare litt

 

 

Etter at du har kommet inn på telnet:

 

1. Man går inn i Quick Menus,

2. så Network Address Ttranslation,

3. Show/change server list

4. Easy Servers

5. add server...

6. External service...

7. gå ned til others(er helt nederst)

8. Skriv inn port nr.

(external port start f.eks 1412)

(external port end 1412`) du kan forandre den siste til 1500, da har du åpnet portene fra 1412 til 1500)

 

da har du åpnet porten 1412, men du er ikke helt ferdig ennå. trykk ok

 

9. gå nå ned på server private ip adress og sett inn 10.0.0.2(hvis 10.0.0.2 er

det du har)

 

10. Protocol skal være TCP and UDP

11. trykk add NAT server

 

har du gjort alt riktig skal det se slik ut:

 

 

 

12. Husk å sett deg active i dc++ der du setter ip adressen din(finner den ved www.itavisen.no på speedometer) og port.nr 1412)

post-61-1112456772_thumb.jpg

Endret av CodeDeleted
Lenke til kommentar

Jepp! Alt er riktig som dere har gjort det, men åssen skal selve oppsettet i filtersettet se ut? Er det riktig slik som på det vedlagte bildet av Input Filter?

 

Og hva med Output Filter, der har jeg nå åpnet port nummer 1412 i to forskjellige sett, en med TCP og en med UDP. Men er source IP'en der den interne i maskina, dvs 10.0.0.2???

post-61-1112464261_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Filtereret trenger du bare å gjøre noe med dersom du skal åpne porter <1024. Hvis du ser litt nøye ser du at du har en regel som åpner alle porter over 1024. Mao. for disse trenger du kun sette opp virtuell server.

 

Har du forresten kun NGT modem eller har du router i tillegg?

 

S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...