Gå til innhold

Tekniske ord eg ikkje forstår (nybegynner)


Anbefalte innlegg

Hei. Eg er ny i forumet og må først si at eg er imponert over hvor hjelpsomme alle er!

 

Jeg har bestilt meg ett Fujifilm FinePix s5500 kamera og det er litt mer avansert en det eg er vant til.. så eg lurer på noken ting som sikkert er nok så openbart.

 

1)kva er ISO?

2)kva er brennvinkel?

3)kva er Blender?

 

Det var noken spørsmål til å begynne med. Kommer sikkert meir utover sommeren! Ha ein strålandes dag!

 

Mvh Andreas Macsik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei eg veit ikkje kva brannvinkel er...

 

Har fått mit fujifilm finepix s5500 no å drive på med å eksprimenterer med luketid og ISO. Begynner å forstå det litt no. Eg lurer og på korleis eg bruker blenderen.

 

Ordboka hjelpte jo den men det står ingen ting om korleis ein brukar dei forsjellige ''orda'', bere kva dei betyr.

Lenke til kommentar
Har fått mit fujifilm finepix s5500 no å drive på med å eksprimenterer med luketid og ISO

 

Jeg kjenner heller ikke til "brennvinkel", men mener bestemt at "luketid" er like rundt hjørnet, nå som snøen er borte og det er tid for vårstell i blomsterbedene :yes:

Herlig!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...