Gå til innhold

Hva er "møte seg selv i døra"?


Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan vel sammenlignes litt med å "kaste stein i glasshuset" eller ?

:yes:

 

på mange måter; ja.

 

tror utrykket om å møte seg selv i døren brukes mer i sammenheng om noe du har gjørt selv mens det med glasshus brukes mer i større sammenhenger (hvis jeg kan bruke et sånn utrykk her....

 

eksempler:

hvis du tidligere har sagt at alle som bor i Oslo vest (for eksempel) er noen klyser og flytter dit selv (for eksempel) 10 år etterpå.. da møter du deg selv i døren.

 

Hvis du for eksempel bor et sted og sier at alle fra det stedet er teite kaster du litt stein i glasshus fordi denne uttalelsen også rammer deg selv.

 

(vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre enn med disse eksemplene; de er bare eksempler på bruk av det og jeg håper du skjønner poenget).

Lenke til kommentar
Kan vel sammenlignes litt med å "kaste stein i glasshuset" eller ?

:yes:

 

på mange måter; ja.

 

tror utrykket om å møte seg selv i døren brukes mer i sammenheng om noe du har gjørt selv mens det med glasshus brukes mer i større sammenhenger (hvis jeg kan bruke et sånn utrykk her....

 

eksempler:

hvis du tidligere har sagt at alle som bor i Oslo vest (for eksempel) er noen klyser og flytter dit selv (for eksempel) 10 år etterpå.. da møter du deg selv i døren.

 

Hvis du for eksempel bor et sted og sier at alle fra det stedet er teite kaster du litt stein i glasshus fordi denne uttalelsen også rammer deg selv.

 

(vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre enn med disse eksemplene; de er bare eksempler på bruk av det og jeg håper du skjønner poenget).

Jo, tror jeg skjønner det litt bedre nå :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...