Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

Er det noen her som bruker det når de skal planlegge bil prosjekter?

Som basskasse eller hvordan bagasjen skal se ut?

5929596[/snapback]

Joda, har selv gjort det på to prosjekter ;)

 

 

Her er noen tegninger ;)

 

 

Update 14.04

 

bp1small1kh.jpg

Baksiden, med switchen plasert over PSU'en

(Etter hva jeg har hørt (som jeg fikk høre av ...SuperNova... i dag) er at PSU'en lager magnetiske forstyrelser, og det er ikke bra for en switch. Så jeg skal forske litt mer på dette, før ejg bestemer meg hvor switchen skal stå.

 

bp2small2jd.jpg

Her er alternativ #2 for plasering av switchen

 

asusgigax1008small2gt.jpg

Switchen, jeg har tegna den selv :D

 

bp3small7fh.jpg

Innsiden

 

bp4small9xr.jpg

Jeg modda litt på PSU'en som jeg lasta ned, men jeg har enda ikke laget "mesh" på baksiden, bare fjærnet viften.

 

bp5small9tv.jpg

Litt mer på innsiden

 

bp6small1mg.jpg

Fronten

 

bp7small7ot.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem og lagge kassa di :) Kan lagge helle bagasjeromet detaljert også for og finne ut om det faktisk er mulig og få den ut og inn av bilen din.

 

Har selv laget en avansert hattehylle for og få plassert hytalerne riktig og stilfult.

Har desvere ikke det lenger, men kan jo slenge opp noe småteri ellers som jeg har puslet sammen for og visse at det er mer en hus og pc som egner seg

de0df66a.jpg

Lenke til kommentar

Wow, mye arbeid bak den Nitrob. :love:

 

Har ikke laget gjenger selv før, men sånn logisk tenkt så tror jeg det skal gå bra om man lager en sylinder som man skjærer hakk ned i med likt mellomrom, også trekker man inn overflaten på annenhver bit (en bit = partiet mellom to streker). Hvis du skjønte det? Har ikke SketchUp foran meg nå, men hvis du ikke skjønte det kan jeg prøve det så fort jeg får mulighet. :)

Lenke til kommentar
å, er den ope nå? :D

 

bare add meg på msn (addresen står i profilen) så kan jeg sende deg filen eller så kan du bare laste denned fra css.jazzle.co.uk ;) Du kan også lastened BIP III hvis du vil ;)

5948418[/snapback]

Den er oppe igjen ja. :D Mye dritt med hosten vår gitt.. Men legger deg til på msn jeg. Til resten her, ta kontakt så skal jeg legge ut. Trenger ikke nødvendigvis være datarelatert. :)

Lenke til kommentar

Hei, ser at det er en del flinke folk her på forumet.

 

Har lekt meg litt med Su. selv, og brukt det ved flere anledninger for å overbevise andre om virkemåter og idèer, blant annet "the Vaffalo"

 

Men som alle andre forumrotter så vil jeg gjerne høre meninger om mitt hittill største Su prosjekt, nemmelig min Fn Scar, Har lagd hele i su, men brukte 3dmax for å rendre den, vet ikke om det er tabu, i Su Miljøet. men syntes selv den ble bra.

 

post-14345-1145880075_thumb.jpg

 

Så hva tror dere?

Lenke til kommentar

Ser bra ut det Power-Z

Paint --> Sketchup --> 3dmax

Sketchup egner seg vel i grunnen best som et verktøy for og skisere opp forskjelige ting man har planer om og lagge i hobby verkstedet.

 

Hva er Su?

 

Har såvidt lekt litt med 3dmax men bruker mest Unigraphics NX.

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar
Ser bra ut det Power-Z

Nå er du vel en smule på villspor her da men hehe

Paint --> Sketchup --> 3dmax

Sketchup egner seg vel i grunnen best som et verktøy for og skisere opp forskjelige ting man har planer om og lagge i hobby verkstedet.

 

Hva er Su?

 

Har såvidt lekt litt med 3dmax men bruker mest Unigraphics NX.

5979111[/snapback]

"SU" er SketchUp. ;) Men synes SketchUp funker ypperlig til det der jeg. Rendering i 3D max eller Photoshop er bare bra for å få en ekstra look på det. Kan jo slenge ut Abraham Tanksen som Toniqp lagde en gang.

 

http://forum.hardware.no/uploads/post-215-1121048668.jpg

Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...