Gå til innhold

Win XP gjenkjenner ikke USB2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet selv. Gå inn i kontrollpanel-->system-->maskinvare-->enhetsbehandling

 

Helt øverst så skal de være noe med gult på seg, og enten noe med USB eller hub, eller kontrol. Høyreklikk og oppdater drivere. Den fant i hvertfall driverne med en gang hos meg, og da funka USB2 som den skulle

Lenke til kommentar
Jeg har hatt trøbbel med SP2 og USB, samt masse andre problemer som følger med SP2.

 

Mitt tips fjern SP2 og hold deg til SP1.......for min del har jeg en mye raskere og friskere maskin uten den siste søpla fra Microsoft.

Hallo? Han har aldri hatt sp1, maskina kom med sp2.

 

Og SP2 fungerer faktisk helt greit for de aller fleste.

Lenke til kommentar

Har et MSI K7D-Master HK (dual), med to stk MP modda XP Barton 2500+ . Kortet er et addon kort som var med hovedkortet, har aldri hatt bruk for det før, men satt det inn for ikke så lenge siden, funker som vanlig USB, selv om det har USB HighSpeed merket. Er ikke PCI-kort. Monteres direkte på HK..

Lenke til kommentar
Man kan være i den båten at man har USB 2.0 kort / controller

men at man ikke får annet enn full speed 12Mb/s og ikke high speed (480).

Ref:

http://www.glyphtech.com/site/technology_usb20.html

Den er grei nok.. Men da hadde det vel ikke kommet opp at "Denne enheten kan forbedre ytelsen dersom den kobles til en høyhastighets USB2.0 port" når jeg plugger inn f.eks brenneren ?

Lenke til kommentar

Får du den beskjeden, så er det ikke sikkert det er driverene som bugger. Windows merker at den har koblet til en usb2 enhet, mens at pluggen ikke er initialisert for usb2. Så kan være både driverne som ikke er oppdaterte, eller at du ikke har usb2-kontakter. Har du prøvd det som folk sier her da? blandt annet usb2-driverne som ble lagt ut?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...