Gå til innhold

Problemer med avspilling av mov.filer

Gårby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal spille av mov. filene mine, enten med Quicktime eller Media player classic, så oppstår følgende problem:

- Hvis jeg skal se filmklippet i Fullskjerm-modus, så blir skjermen bare grønn!!

Jeg kan altså bare se klippet i et lite vindu. Det går ikke å gjøre vinduet litt større engang.

Hadde vært kjekt om noen visste hva dette skyldes.

(PS! En kompis hevder han kan se mov.filene sine i Windows media player. Det kan vel ikke stemme??!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips for deg som prøve å spille av *.mov filer kan være mediaspilleren VLC.

Trenger ingen codecs for å spille av og du får sett så og si alt av media på den.

Skrevet

Takk for svar!

Videocodecs? Er veldig blank på dette her, har du en link? =)

VLC, er det en bra spiller? Tror ikke det er spilleren det er problem med da, siden jeg har prøvd to spillere som begge støtter MOV-formatet...men de klarer ikke å spille av i FULLSKJERM-MODUS...det er det jeg sliter med...

Skrevet

VLC er veldig bra når det gjelder støtte av ulike formater, men er ikke spesielt brukervennlig.

K-Lite Mega Codec Pack bruker jeg selv. Den installerer støtte for alt mulig av formater, også de sære som quicktime, realplayer etc. og gir deg muligheten til å spille av alt i en spiller. Du kan velge mellom Media Player Classic og BSplayer (jeg foretrekker personlig BSplayer).

Skrevet

Takk igjen!

MEN problemet er som tidligere skrevet ikke å finne en spiller som takler selve MOV-formatet. Det takler både Quick time og Media player classic.

MEN jeg får ikke sett filmsnuttene mine i noe større vindu enn det som filen åpnes i..altså veldig lite. Tidligere kunne jeg justere helt opp til FULLSKJERM-modus, men IKKE nå lengre.

Noen som vet hva som har hendt med maskina mi??

Kjempetakknemlig for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...