Gå til innhold

Automatisk innsetting av musikk i Premiere


Anbefalte innlegg

Pinnacle Studio har en OK funksjon for å generere automatisk musikk til videokutt. Jeg vet om i alle fall et program (Smart Sonic's Quick Track) som gjør det samme i Premiere, men jeg har aldri prøvd det.

 

Quick track er forholdsvis dyrt. I og for seg ikke verre enn at jeg kan kjøpe det hvis jeg visste at det fungerte greit og ga best "value for money". Men her er spørsmålet: Finnes det alternativer og har dere noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utgangspunktet er at jeg skal lage en instruksjonsvideo (DVD eller et Windows Media Format) og importerer DV-video og litt After Effects sanimasjoner inn i Premiere. Klipper dette til så jeg blir fornøyd med videosekvensen. Imidlertid ønsker jeg å ha bakgrunnsmusikk tilpasset videoen.

Jeg klarer selvsagt å importere vanlige lydfiler (musikk), problemet med disse er at musikken har en fast lengde, selv om jeg fader musikken ut virker det litt snurrig hvis videoen slutter midt i en sang.

Det finnes programmer som lager sound-loops, automatisk generert musikk tilpasset nøyaktig sekvensen på videosporet. Du kan velge ulike "moods" (rock, contemporary, romantic +++) tilpasset prosjektet ditt. Det vanlige er å dra et lyd-ikon ned på lydsporet og så blir det laget musikk nøyaktig tilpasset videosekvensen. Alternativt har noen programmer systemer hvor man kan sette sammen lydblokker, omtrent som byggeklosser, i sekvens og så får man et riktig tilpasset lydspor.

Linken jeg ga i første mail viser et veldig kjent program for denne typen oppgave, men sannheten er at det er bare dette ene jeg kjenner til - jeg hadde håpet dere andre hadde erfaring med andre programmer.

Lenke til kommentar

Jeg har testet Quicktracks til smartsound. Er glimrende med at man velger lengden og du får låta med opp og ned fade osv. Den blir sammensatt av små biter etter som hvor lang du vil ha den.

Ulempen er at for å ha endel låter å velge mellom må man kjøpe CD'er. De koster ca 1000 kr stykket tror jeg. Er vel en 10-12 låter på hver. Så det blir fort dyrt. Har ikke benyttet meg av dette.

Hadde en demo en gang, men er ikke sikker på hvor jeg fikk den.

Du kan bruke sonicfire 3.1 eller hva det stand alone programmet til smartsound heter. Om det er noe demo på dette.

 

Vet ikke om noen andre programmer, men håper noen har noen bra ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...