Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tips til hvordan man lager nettverks kabel ?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en nettverks tang som man bruker til å klemme i sammen modulær kontaktene MEN et stort Men hvordan i huleste klarer folk å få dyttet de tynne ledningene på rett plass inn i kontakten ? Er det noe spesial verktøy for det ? Det finnes ikke små nok fingre til det så hvis det er noen som lager sine egne kabler og har en god teknik for det,, send over noen tips til meg... vær så snill. Tror jeg nesten går bananas her med å prøve å få ledningene på rett plass.

 

Mvh

Ole

Edit : link til Nettverks tang

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, det du trenger er en guide. :)

 

 

 

Mvh

Ole

Dude you rock. Det gikk jo som en drøm med den guiden der.. Takk skal du ha.

 

Tørrfisk : Synes det er litt artig å lage sine egne kabler.. blandt annet til lan parties og så slipper man å ha litt for kort eller alt for lang.

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar

Har slitt litt med dette selv. Alt er veldig lite, men det går forbausende bra alikevel. Den største feilen jeg nesten havnet oppi, var å ta av isolasjonen på lederene. Det trengs ikke. Når du klemmer sammen tanga skjærer "tennene" seg igjennom plastikken og inn i kobberet.

Hjemmelagede kabler tåler ikke like mye som kjøpte. Den blir ikke like godt festet til kontakten. Vær derfor litt forsiktig når du setter den inn og drar den ut.

Lenke til kommentar
Har slitt litt med dette selv. Alt er veldig lite, men det går forbausende bra alikevel. Den største feilen jeg nesten havnet oppi, var å ta av isolasjonen på lederene. Det trengs ikke. Når du klemmer sammen tanga skjærer "tennene" seg igjennom plastikken og inn i kobberet.

Hjemmelagede kabler tåler ikke like mye som kjøpte. Den blir ikke like godt festet til kontakten. Vær derfor litt forsiktig når du setter den inn og drar den ut.

Det er derfor man bør\må skjære bort så lite som mulig av ytre kåpen til kabelen. Ca en cm på det meste.

 

Slik at når du bruker tanga så har du en plastbit på rj45 pluggen som presses fast inntil kåpa og setter det fast.

Lenke til kommentar
Slik at når du bruker tanga så har du en plastbit på rj45 pluggen som presses fast inntil kåpa og setter det fast.
Er klar over det. Det er slik jeg gjør det. Kabelen sitter uansett ikke like godt fast som på en kjøpt en.

Da bruker du kanskje dårlige plugger.

 

Har sett veldig mye varierende plugg-kvalitet rundt om kring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...