chil Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=16...um=1&Catg=21331 Er det bare meg? eller forbinner man dette med Nazisme?(solkorset el), altså det var sikkert ikke nazistisk opprindelig men ville IKKE tatt på meg den å gått gjennom krisitansand..hadde i alle fall holdt meg langt unna alle kebab sjappane(å det er nesten umulig, for de er OVER alt) synes det er litt på kanten å selge sånt..men mulig det er meg som tuller
War Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Når jeg tenker meg om er det solkors prestene i norge har rundt halsen. Bare at det er helt svart.
ZkedaR Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Ja, det er bare du som tuller... Skulle gjerne ha sagt hvorfor, men er for trøtt.
likferd Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Det var (og er) symbolet for den tyske hæren, bundeswehr. Er nok derfor det forbindes med nazisme, selv om det ikke har noe med det å gjøre.
chil Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Skrevet 4. mars 2005 Det var (og er) symbolet for den tyske hæren, bundeswehr. Er nok derfor det forbindes med nazisme, selv om det ikke har noe med det å gjøre. ja det er pointet mitt, uansett hva du selv personelig synes om symbolet så missforståes det hvis du tar på deg den å går ut..
letmein Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Det heter vel IronCross hvis jeg ikke husker helt feil. Det skal representere styrke tror jeg. I middelalderen fikk de eldre riddere dette korset som symbol på styrke... det kan godt være at jeg er helt på viddene nå, men er sånn tålig sikker.
mikk- Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Står mye om det korset i DaVinci-Koden, synes jeg å huske.
chil Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Skrevet 4. mars 2005 ja men uansett så er man jo rimelig sikkert på å bli slått ned, uansett om det er ei david stjerne, eller betyr morra di er ei ku på russisk. Siden folk flest forbinner det med nazisme. Og når man ser nazi tog så går flintskallene med slikt
Jørgen Sørheim Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_cross Det brukes også i andre sammenhenger. Independent (skateboardtruck-produsent) bruker jernkorset i logoen sin, og Mötorhead har også vært kjent for å bruke det. West coast choppers bruker det også som logo, og det er antageligvis derfor annonsen har tittelen "chopper cap".
Der Kommissar Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Tenkte på akkurat det samme ang. det med chopper-greia. Vist noen har sett på "American Chopper(s?)" på Dicovery Channel, så har jo "Orange County Choppers" (eller hva det nå enn var de kalte seg) dette korset i logoen sin, og i en episode var det en kunde som ikke ville ha det ingravert i setet sitt, men de dreit i kunden det siden det var merket sitt
Even. Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Logoen til black sabbath også...er vel egentlig et keltisk tegn som betyr styrke eller noe sånn.
darkness| Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Dette tegnet blir brukt som logo av et ganske "kjent" kles og skateutstyrmerke også. Independent.
Dragon Hunter Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Evolution-teamet fra WWE bruker også det korset.
Werlin Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Jupp.... syns det hele lukter litt heksejakt, ikke noe nazistisk med det symbolet der. Kult symbol egentlig. dessverre har jo nazistene ødelagt mye, swastikaen er jo ødelagt for evig tid. Det samme er jo med en del gamle norske ord (hird f.eks.) for ikke å snakke om den norrøne tro
Passasjer Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Jupp.... syns det hele lukter litt heksejakt, ikke noe nazistisk med det symbolet der. Kult symbol egentlig. dessverre har jo nazistene ødelagt mye, swastikaen er jo ødelagt for evig tid. Det samme er jo med en del gamle norske ord (hird f.eks.) for ikke å snakke om den norrøne tro Helt enig. Masse kule symboler som er ødelagt for alltid, eller som vanlige folk tror er forbundet med nazisme selv om det ikke er det..
Thewiz Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 QXL selger "nazi" tøy? Det er ikke QXL som selger, det er et medlem som selger. Så lenge dette ikke er ulovelig så er det greit.
Archangel Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Er ikke dette symolet "Ridderkorset" da. Har vel samme\veldig lik korset som Korsfarerne brukte? Swastikaen er jo også både symbol i Buddismen or Norøn mytologi (Solkorset). Om korset er vendt andre veien vet jeg ikke noe om, gidder ikke lete nå
Jonki Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 nazistene misbrukte det tegnes, tegnet er fra keltisk kultur og betyr styrke.
Arne_F Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Korset har i alle fall blitt brukt i mangfoldige hundre år i sammenheng med krig, så det har ikke en spesiell sammenheng med nazisme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå