Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Enig i at det er mye vås på Dragvoll når det kommer til studier. Jeg har vanskelig for å se verdien å studere f.eks Antikkens Kultur og lignende, annet enn at det måtte ha vært av egen interesse. Men når det er sagt, så er det her lektorene, lærerne, psykologene osv. utdannes. Jeg synes det blir litt dumt å kalle studenter som studerer på Dragvoll for søppel og tapere, bare fordi studiestedet tilbyr enkelte studieretninger som er "ubrukelige".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at det er mye vås på Dragvoll når det kommer til studier. Jeg har vanskelig for å se verdien å studere f.eks Antikkens Kultur og lignende, annet enn at det måtte ha vært av egen interesse. Men når det er sagt, så er det her lektorene, lærerne, psykologene osv. utdannes. Jeg synes det blir litt dumt å kalle studenter som studerer på Dragvoll for søppel og tapere, bare fordi studiestedet tilbyr enkelte studieretninger som er "ubrukelige".

 

Jeg er enig i at det er en del vås på Dragis, men "Antikkens kultur" ser jeg ikke på som spesielt vås. Slike klassiske fag bør tilbys fra et universitet som ønsker å bli topp 20 i Europa. Det som er ubrukelig er blant annet: årsstudium i psykologi, bachelor medievitenskap og bachelor filmvitenskap for å nevne noe. Spesielt de to sistnevnte bør tilbys ved Høgskolen i Volda eller andre spekulative høgskoler. Det samme kan en muligens si om teater- og musikklinjene ved NTNU også, men musikkonservatoriet skal visst være topp saker.

 

Det undervises mye forskjellig på Dragvoll, men det som gir opphavet til skepsisen er nok heller studentene snarere enn selve fagene. Mange sløver gjennom studietiden og sier seg godt fornøyd med en middels karakter i fagene. Jeg vil også si at det er lett å stå i fag på Dragvoll, slik at for mange av studentene blir det festing og kaffe gjennom mesteparten av semesteret og litt lesing i eksamensperioden. Dette har jeg erfart fra flere bekjente. Det er selvsagt trist for de på Dragvoll som studerer seriøse fag og faktisk jobber ræva av seg. Ja, jeg tror virkelig at hvis man skal gjøre det godt på Dragvoll (snitt B eller bedre) i en av de seriøse linjene som må man jobbe hardt. En psykologistudent leser nok bra mye og det gjør nok en filosofistudent også. Dette vet jeg ikke, men det er mine antakelser.

Lenke til kommentar

Enig i at det er mye vås på Dragvoll når det kommer til studier. Jeg har vanskelig for å se verdien å studere f.eks Antikkens Kultur og lignende, annet enn at det måtte ha vært av egen interesse. Men når det er sagt, så er det her lektorene, lærerne, psykologene osv. utdannes. Jeg synes det blir litt dumt å kalle studenter som studerer på Dragvoll for søppel og tapere, bare fordi studiestedet tilbyr enkelte studieretninger som er "ubrukelige".

 

Jeg er enig i at det er en del vås på Dragis, men "Antikkens kultur" ser jeg ikke på som spesielt vås. Slike klassiske fag bør tilbys fra et universitet som ønsker å bli topp 20 i Europa. Det som er ubrukelig er blant annet: årsstudium i psykologi, bachelor medievitenskap og bachelor filmvitenskap for å nevne noe. Spesielt de to sistnevnte bør tilbys ved Høgskolen i Volda eller andre spekulative høgskoler. Det samme kan en muligens si om teater- og musikklinjene ved NTNU også, men musikkonservatoriet skal visst være topp saker.

 

Det undervises mye forskjellig på Dragvoll, men det som gir opphavet til skepsisen er nok heller studentene snarere enn selve fagene. Mange sløver gjennom studietiden og sier seg godt fornøyd med en middels karakter i fagene. Jeg vil også si at det er lett å stå i fag på Dragvoll, slik at for mange av studentene blir det festing og kaffe gjennom mesteparten av semesteret og litt lesing i eksamensperioden. Dette har jeg erfart fra flere bekjente. Det er selvsagt trist for de på Dragvoll som studerer seriøse fag og faktisk jobber ræva av seg. Ja, jeg tror virkelig at hvis man skal gjøre det godt på Dragvoll (snitt B eller bedre) i en av de seriøse linjene som må man jobbe hardt. En psykologistudent leser nok bra mye og det gjør nok en filosofistudent også. Dette vet jeg ikke, men det er mine antakelser.

 

Javel? Antikkens kultur er jo i mine ikek spesielt nyttig, å beholde slik av gammel tradisjon ser jeg på vesetnlig mindre nyttig enn feks psykologi, some r nyttig for mange (et årsstudium alene er jo dog rimlig uinteressant som taotal utdannelse). Forøvrig er ikke psykologi noe som krever veldig hard jobbing, ganske lite jobbing gir deg B eller bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ler av (les, med) Imaginary sin kommentar.

Hvordan kan en få doktorgrad i matematikk? Det er jo klart og tydelig at en må ha en mastergrad, men etter det? Må en skrive en pokkers god masteroppgave? Ha karaktersnitt som er så-så høyt? Er doktorgradstudier støttet av Lånekassen?

Lenke til kommentar
Hvordan kan en få doktorgrad i matematikk? Det er jo klart og tydelig at en må ha en mastergrad, men etter det? Må en skrive en pokkers god masteroppgave? Ha karaktersnitt som er så-så høyt?

 

 

Karakterkrav: Minimum et gjennomsnitt på C i bachelorgraden, minimum B i gjennomsnitt i mastergradsemner og minimum B på selve masteroppgaven. I tillegg kan det være konkurranse om plassene, noen som kan gjøre at det kreves enda bedre karakterer.

Lenke til kommentar

Du tar bachelor på ett år? To er det en del som gjør, men ett?

 

edit: Nei, du mener vel at du snart fortsetter på bachelor.

 

Kan også legge til at hvis du ønsker om å søke stipendiat ved NTNU bør du nok ha A i snitt i matematikkfagene.

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...