Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...

Jeg er så ufattelig enig i hva du sier og jobber allerede med en skriftlig klage på hele eksamen, fått med endel som skal skrive under. For det første, at det skal være mulig å gi en slik "eksamen" på NTNU er utrolig, jeg ble rett og slett sjokkert da jeg satt der, makan til rot og bruk av google-transelator skal man lete lengre etter. For det andre: "kvalitetssjekket" Jeg lurer virkelig på hva det innebærer, jeg vil ikke si at det å bla gjennom et eksamenssett er å kvalitetssjekke det.

 

Oppgavene "professoren" eller foreleseren (jeg skal ikke nevne navn) skrev kunne tolkes på så mange måter, hun/han klarte ikke formulere seg riktig, og jeg bare satt der på eksamen og visste egentlig ikke helt hva det var hun/han ville jeg skulle gjøre, det jeg tenkte under hele eksamen, spesielt database-delen og spm om mobiltelefoner var: "dette må være en spøk". Og selvfølgelig ødela det endel for meg, når jeg satt der og ikke helt visste hva det var jeg egentlig skulle gjøre.

 

Hva denne "professoren" egentlig gjør på NTNU er et mystrium, makan til inkompetent person skal du lete lengre etter. Og om man leser boken til foreleseren får man et bevis på hvor dum hun/han egentlig er. Personen sier selv i et intervju (før utgivelsen av boken) at hun/han ikke har programmert på et par år (dette intervjuet ble gjort for 5 år siden)...

 

Jeg også måtte få ut litt. Eksamen i seg selv var ikke så vanskelig når man først fikk forklart alt som var feil, men så fikk ikke jeg vite dette før klokka 11.30... Ingen tvil om at jeg skal ta opp IT, men da den dagen denne foreleseren ikke er med på å lage eksamen.

Endret av Demille
Lenke til kommentar
...

Jeg er så ufattelig enig i hva du sier og jobber allerede med en skriftlig klage på hele eksamen, fått med endel som skal skrive under. For det første, at det skal være mulig å gi en slik "eksamen" på NTNU er utrolig, jeg ble rett og slett sjokkert da jeg satt der, makan til rot og bruk av google-transelator skal man lete lengre etter. For det andre: "kvalitetssjekket" Jeg lurer virkelig på hva det innebærer, jeg vil ikke si at det å bla gjennom et eksamenssett er å kvalitetssjekke det.

Ingen av eksamenssettene så spesielt vanskelige ut eller spesielt utforma - småfeil på MC-oppgaver er det din egen feil at du får trøbbel med hvis du sitter der og venter på forklaring uten å gå videre til neste oppgave. Jeg synes posten din virker voldsomt bitter over detaljer: Hvis du har tenkt til å bli så opphisset av skrivefeil og egen evne til leseforståelse resten av studietiden, og ikke minst ditt yrkesaktive liv, vil jeg nok kanskje anbefale å gå til innkjøp av noe blodtrykknedsettende. Det blir bare verre fremover!

 

Karakteristikkene av faglærer virker bare smålig og jeg tviler på at du har evne til å vurdere en professors kompetanse når du ikke klarer å gjette deg til hvor mange som bruker Internett i verden når alternativene er 3 millioner, 300 millioner og 1.5 milliarder (hint: vi har flere innbyggere enn 3 millioner i Norge og det er over 300 millioner innbyggere i USA). At du "ikke nevner navn" hjelper jo fint lite når det er to mulige faglærere og man lett kan se at du hadde JSP hvis man blar gjennom eksamensoppgavene. Jeg skjønner at du sikkert kommer rett fra videregående, og der er det jo veldig vanlig å skylde på lærere og alt mulig annet når man gjør det dårlig, men denne diskusjonen ligger faktisk ute på nett og kan leses av de det er snakk om.

Lenke til kommentar
Beklager, ITGK-eksamenen var jo ikke spesielt vrien.

Nei, den var ikke det. Jeg tror jeg får en ganske så ok karakter, ikke helt det jeg siktet mot. Men eksamen var rotete og forvirrende, og jeg synes jeg får lov til å si ifra, så kanskje man kan gjøre noe med det til neste gang. Her postet jeg en liten pos for å få ut litt og vise hvor enig jeg var :p

 

Ingen av eksamenssettene så spesielt vanskelige ut eller spesielt utforma - småfeil på MC-oppgaver er det din egen feil at du får trøbbel med hvis du sitter der og venter på forklaring uten å gå videre til neste oppgave. Jeg synes posten din virker voldsomt bitter over detaljer: Hvis du har tenkt til å bli så opphisset av skrivefeil og egen evne til leseforståelse resten av studietiden, og ikke minst ditt yrkesaktive liv, vil jeg nok kanskje anbefale å gå til innkjøp av noe blodtrykknedsettende. Det blir bare verre fremover!

 

Karakteristikkene av faglærer virker bare smålig og jeg tviler på at du har evne til å vurdere en professors kompetanse når du ikke klarer å gjette deg til hvor mange som bruker Internett i verden når alternativene er 3 millioner, 300 millioner og 1.5 milliarder (hint: vi har flere innbyggere enn 3 millioner i Norge og det er over 300 millioner innbyggere i USA). At du "ikke nevner navn" hjelper jo fint lite når det er to mulige faglærere og man lett kan se at du hadde JSP hvis man blar gjennom eksamensoppgavene. Jeg skjønner at du sikkert kommer rett fra videregående, og der er det jo veldig vanlig å skylde på lærere og alt mulig annet når man gjør det dårlig, men denne diskusjonen ligger faktisk ute på nett og kan leses av de det er snakk om.

Selvfølgelig, du har helt rett.

 

Men jeg føler at jeg har all grunn til å være "bitter" over foreleseren. Jeg har deltatt i nesten hver forelesning og er sammen med andre enige om at de har vært urovekkende dårlige. Ja, jeg vet at dette kommer til å skje flere ganger i løpet av studietiden og arbeidslivet, jeg vet alt det, men skal jeg av den grunn ikke få lov til å klage, si min mening? Var du der under eksamen? Så du hvor mange som trengte hjelp av faglærer for å skjønne hva man egentlig ville i noen oppgaver? Har du vært i forelesningene? Var du der da de sa at vil bli svært lite av databaser på årets eksamen? Uansett, var ikke meninga at noen skulle svare på det jeg skrev og skape en diskusjon, var mer ment som en liten "irritert" post hvor jeg var enig med han før og fikk utløp for litt frustrasjon :)

 

Uansett, om forelesere faktisk vil bli bedre (noe de fleste vil) er det nyttig med kritikk, kanskje ikke helt den jeg kom med, men jeg overreagerte og det er beklagelig :)

Endret av Epletre
Lenke til kommentar

Jeg synes nå det er helt på sin plass å kunne forvente at en eksamen er skrevet i noenlunde riktig norsk. Selv om skrivefeil kan forekomme bør setningsbyggingen være slik at det ikke er noen tvil om hva det spørres om, og ifølge det jeg har hørt(har ikke sett på jsp-eksamen selv) var det ikke sånn. På en annen side sjekker jeg alltid både den nynorske og engelske versjonen av oppgaveteksten hvis det er en formulering som kan tolkes feil, så hvis den engelske var brukbar ser jeg ikke helt problemet.

 

Over på noe helt annet, hvordan blir poengsummen hvis jeg har funnet helt riktig uttrykk i fysikk men klart å sette inn celsius istedetfor Kelvin når man skulle finne et tallsvar? Regner med det ikke trekker noe ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...