Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man også ta opp igjen en karrakter, og beholde deleksamen resultatet ? :grin:

Nei. Kun på den ordinære og etterfølgende konteeksamenen får man beholde alle delvurderinger. Etter det må man ta alt av delvurderinger på nytt. Men vanligvis slipper man ta øvinger og/eller lab på nytt om man tar kontakt med de fagansvarlige.

Lenke til kommentar
Kan noen refere til en regel hvor jeg kan lese deT? Har lite trua på at det er sant?

SNakker vi nå taktisk kont? Altså levere blankt? Eller beholdes resultat med å levere for så å stryke pga manglende % ?

Alt sånt står vel i eksamens/studiereglementet, men jeg har ikke tid til å lete opp i det nå.

Lenke til kommentar
Kan noen refere til en regel hvor jeg kan lese deT? Har lite trua på at det er sant?

SNakker vi nå taktisk kont? Altså levere blankt? Eller beholdes resultat med å levere for så å stryke pga manglende % ?

 

Å levere blankt blir det samme som å stryke med for lav %. Taktisk kont eller ikke, man tar jo ikke deleksen på nytt for konten, og delekser du har tatt gjelder seff ikke for flere semestere

Lenke til kommentar
Mange som skal ha kjemi i morgen?
Chemfag reporting in! I motsetning til ITGK som jeg priser meg sjeleglad over å være ferdig med setter jeg visse krav til mine egne prestasjoner i morgen da jeg er dømt til et liv med kjemi ettersom jeg faktisk går på kjemi-linja. TMT4115 på meg.

TMT4185 her, og festlig nok skal vi være på Dragvoll ...

Lenke til kommentar
Å studere er konge, forøvrig. Drikke seg dritings i helgene og bare gjøre ting man synes er interessant på hverdagene.

Mener du motsatt? Drikke på hverdagene og gjøre noe man synes er interessant i helgene? Jeg skal ikke prøve å overbevise noen som synes det er kjipt å studere til å ta ekstra år, men studietiden er veldig fin. Man har uansett mange, mange år på seg til å jobbe, betale lån, bygge karriere og generelt være "voksen".

 

Etter å ha kommet ut i arbeidslivet selv kjenner jeg at det er en fin ting å tjene penger, nok til å dekke mer enn de grunnleggende behovene studielånet dekket, men man mister litt frihet, og man mister den uskylden ungdomstiden og studentertilværelsen innebærer. Pluss, man er ikke utlært når man kommer ut. Da har man egentlig bare litt generell domenekompetanse og et bevis på at man er flink til å lære ting fort.

 

Hehe, kom over en litt artig side etter litt surfing på det fantastiske internettet. Ser de faktisk lærer i sniffe passord på HiO. Har de noe liknende fag her i byen? :p

Har hatt noen kurs som har vært rundt de samme tingene, institutt for telematikk har noen emner rundt informasjonssikkerhet. Selv om man ikke direkte lærer hvordan man skal sniffe passord (ok, WEP er et hederlig unntak.. ) eller hacke, blir man introdusert for en del verktøy og teknikker som opplyste mennersker (altså de som er interessert) skjønner hvordan man kan bruke, og man får med seg hvordan man bør legge opp systemer for å gjøre det sikkert. De som er genuint interessert, kan skrive oppgave og master om emner relatert til dette, noen av veilederene er faktisk kjent langt utover landets grenser for å være ekstremt kompetente innen informasjonssikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...