Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TDT4105 var rimelig tullete og dårlig laget i forhold til tidligere eksamenssett synes jeg, og også mye vanskeligere. 40 flervalgsspørsmål om databaser som hele tiden har vært "databaser trenger dere ikke kunne noe om, det er tatt ut av pensum", og ellers alternativer som betyr stort sett det samme. Tidligere år har det vært 20 spørsmål som omtrent bare bytter rekkefølge fra år til år. HTML-spøken var kjempemorsom. Og oppgaven med inlesing av binærfil var dårlig formulert.

Lenke til kommentar
Jeg siterer:
er vens e er ns s vitt nm brukte csseevensksserj

Og nei, jeg tuller ikke, denne oppgaven er forresten kvalitetssikret av to stykker og skrevet av en professor!

Dette kan faktisk ikke være skrevet i edru tilstand. :roll:

 

4b) Legg inn disse dataene i tabeller

Nuh.. Det står klart og tydelig på fremsiden av eksamensoppgaven at man skal skrive kort Hvordan skal man klare å skrive 14 INSERT-kommandoer kort og klart?

Jeg endte opp med å skrive de tre første, og deretter bare " ... osv. "

(Mest fordi det var 10 minutter igjen av eksamenstida...)

 

Så gjennom teori- og HTML/CSS-delen på ITGK-oppgavene. De var helt kurante, - lite å klage på der vil jeg si.

HTML/CSS var helt kurante. Jeg synes derimot teoridelen var en smule urelevant. Hvor mange mobiltelefoner og internettbrukere som finnes i verden, f.eks., er for det første et definisjonsspørsmål, da dette er veldig diffuse tall som kan variere etter hva man velger å telle med, og for det andre har det ingen betydning for IT-forståelse eller videre nytte senere i studiet. Det er kun en test av hvorvidt man har pugget pensumsidene, noe som burde være urelevant hvis man har tilegnet seg forståelse for faget på andre måter.

Det samme gjelder forsåvidt oppgaven om når transistor og radiorør ble oppfunnet.

 

Resten av oppgavene var stort sett ganske greie, selv om de bar litt for mye preg av "hva sier boka om ... ?" Jeg synes rett og slett det minner litt mer om resultatet hvis du gir en barneskoleelev noen sider og sier "lag ti spørsmål til teksten", enn en gjennomtenkt eksamensoppgave for å teste gjennomgående forståelse for et fag.

 

Nå er ikke dette noe jeg bare sier fordi jeg gjorde det dårlig på oppgaven, fikk faktisk 19 av 20 riktige... :)

Lenke til kommentar
TDT4105 var rimelig tullete og dårlig laget i forhold til tidligere eksamenssett synes jeg, og også mye vanskeligere. 40 flervalgsspørsmål om databaser som hele tiden har vært "databaser trenger dere ikke kunne noe om, det er tatt ut av pensum", og ellers alternativer som betyr stort sett det samme. Tidligere år har det vært 20 spørsmål som omtrent bare bytter rekkefølge fra år til år. HTML-spøken var kjempemorsom. Og oppgaven med inlesing av binærfil var dårlig formulert.

Binærfila var helt grei den. Men enig i det andre du skriver.

Lenke til kommentar
BTW: Oppgave 1,5: 136510: Jeg regnet faktisk om til binært med euklids. Veldig hyggelig tidsfordriv før de opplyste en time inn i prøven at det var feil, og at tallet var 1365.

Du hadde 2 oddetalls svar og 1 partalls svar. 136510 er et partall. Lett match.

 

Bortsett fra knoting på MC-delen og fieldset/legend lol så gikk det ganske så greit. Hadde ikke tid til å sette inn flere band og album i databasen enn 1 i hver. Smådum oppgave, men men.

Lenke til kommentar
Du hadde 2 oddetalls svar og 1 partalls svar. 136510 er et partall. Lett match.

 

Bortsett fra knoting på MC-delen og fieldset/legend lol så gikk det ganske så greit. Hadde ikke tid til å sette inn flere band og album i databasen enn 1 i hver. Smådum oppgave, men men.

Nå var jo feilen i oppgaven at det skulle stått mimetex.cgi?1365_{10}, som i 1365 i titallsystemet, istedenfor 136510. Dermed blir det ikke et partall lenger.

Dessuten ser man at alle alternativene har 11 siffer, tallene er altså nødt til å være mindre mindre enn mimetex.cgi?2^{12}, altså 4096, noe 136510 åpenbart ikke er. ;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Du hadde 2 oddetalls svar og 1 partalls svar. 136510 er et partall. Lett match.

 

Bortsett fra knoting på MC-delen og fieldset/legend lol så gikk det ganske så greit. Hadde ikke tid til å sette inn flere band og album i databasen enn 1 i hver. Smådum oppgave, men men.

Nå var jo feilen i oppgaven at det skulle stått mimetex.cgi?1365_{10}, som i 1365 i titallsystemet, istedenfor 136510. Dermed blir det ikke et partall lenger.

Dessuten ser man at alle alternativene har 11 siffer, tallene er altså nødt til å være mindre mindre enn mimetex.cgi?2^{12}, altså 4096, noe 136510 åpenbart ikke er. ;)

Duden klaga på at han brukte så lang tid på den oppgaven før den ble retta. Det var slik jeg tenkte og brukte cirka 2 sek på den.

 

Eneste måten den kan være feil på er ved at oppgavener feil. Som den var.

Endret av R3itan
Lenke til kommentar
Sant, skjønner den. Jeg bare droppet å gjøre den foreløpelig, og ble ikke overrasket da det ble ropt opp at det var en feil. :p

Hehe. Jeg skal innrømme at jeg var dum nok til å bruke to minutter på å regne ut tallet til binært med euclids algoritme, før jeg gikk videre og avventet at noen annonserte en feil. ^^

 

Nuh.. Fikk nå svart på alt. Rimelig sikker på at jeg ikke har stort med feil med unntak av noen morsomme MC-oppgaver. Gleder meg for en gangs skyld til sensuren ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...