Jump to content
HolgerL

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

Hvilket sted tilhører du?  

1439 members have voted

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      253
    • Gløshaugen
      1003
    • Annet
      201


Recommended Posts

Det eneste som kan klages på er den ræva funksjonsreferansen. Hvorfor skrive:

A = str2num(string)
x = str2double(string)

når Matlabreferansen sier

x = str2num(string)
x = str2double(string)

Share this post


Link to post

Nuh! Jeg hadde nettopp eksamen i TDT4110. Siden jeg har ingen andre å pine, lar jeg det gå ut over dere ;)

 

Øverst på eksamenssettet mitt står det følgende:

Oppgaven er utarbeidet av "professor" Letizia Jaccheri

Oppgaven er "kvalitetssikret" av Alf Inge Wang og Øyving Hauge

Jo flere kokker jo mere søl.

 

La oss hoppe over noen av de idiotiske flervalgsoppgavene, og gå rett på oppgave to. Jeg vet forresten ikke hvor mange mobiltelefoner som sirkulerer i verden i dag. Teller de med de på dynga i Kina?

 

BTW: Oppgave 1,5: 136510: Jeg regnet faktisk om til binært med euklids. Veldig hyggelig tidsfordriv før de opplyste en time inn i prøven at det var feil, og at tallet var 1365.

 

 

Jeg siterer:

er vens e er ns s vitt nm brukte csseevensksserj

Og nei, jeg tuller ikke, denne oppgaven er forresten kvalitetssikret av to stykker og skrevet av en professor!

 

3e) Lag en metode sort som sorterer en tabell med integere med innsettingssortering.

Seriøst, forventet de at vi skulle lære og dette? Når alle programmeringsspråk i verden har denne innebygd?

 

4b) Legg inn disse dataene i tabeller

Nuh.. Det står klart og tydelig på fremsiden av eksamensoppgaven at man skal skrive kort Hvordan skal man klare å skrive 14 INSERT-kommandoer kort og klart?

4d)

Trenger ikke å si mer enn av de vil at vi skal deklarere samme metode to ganger. Kompilatoren kommer til å kose seg med det ;)

 

4f) This is a good one..

Ikke i noen av filene ser jeg at klassen java.sql brukes. Det står kun Connection, eller Statement.

Hvorfor deklarerer hun border i table-taggen når både w3c, studassene, samt læreboka omfavner den herlige "design i CSS"-tankegangen?

 

album.html: Den største farsen av alle..

La oss legge merke til at doctypen er HTML 4.01. Greit nok.

Hmm.. Lenge siden jeg så fieldset og legend i bruk.. OK, de er ikke deprecated ennå..

<label>...</label>

Hæ? Label hva? Label kan kun brukes med attributten "for", som skal peke mot en "id"-atributten i en "input"-tag

<br />

XHTML-tag? In MY HTML? What?

 

Videre, i album2.jsp introduseres historiens mest knotete måte å konvertere POST-variabler til riktig datatype og putte dem inn i en query på. java.sql er hittil savnet.

 

Etterord: Miss Jaccheri og hennes hjelpere har sovnet av på jobb igjen. For at dette ikke skal bli et "utbrudd" (for sent?), spør jeg: Har denne italieneren noe på NTNU å gjøre?

 

Puh.. Det var godt å få ut..

 

EDIT: leif var her (også)

Edited by Mads-b

Share this post


Link to post

Her er fasit for MC delen av JSP-eksamen, tatt fra de spørsmålene som var like i lf til matlab.

 

3b 4b 5c 6b 7c 8b 9c 10b 11c 12b 13a 14a 16c 17a 18a 19b 20a

 

Transistoren ble funnet opp i 1947 (wikipedia), så ingen av alternativene var rette på den oppgaven... men antar 15c er rett siden det er nærmest.

Det er ca. 1.5 milliarder internett brukere, så 2c er riktig.

 

Det stod ikke noe om hvilken mappe css-fila lå i på JSP-eksamen, så der skulle man vel bruke den.

 

Forøvrig enig med en del av det Mads-b sa om en del rotete ting på eksamen. Godt gjort å gjøre så mange feil, når den er skjekket av 3 personer.

 

Men jeg syns egentlig eksamen var ganske grei, med unntak av en del spørsmål på opg 1.

Edited by trygveaa

Share this post


Link to post

Mads-b:

Elementene fieldset og legend er viktige for å sikre at webskjemaer har god tilgjengelighet. fieldset kan for eksempel brukes til å gruppere et stort skjema inn i flere, logiske deler. Innholdet i legend fungerer som overskrift for hver fieldset-del.

label-elementet trenger ikke å ha en for-attributt, og dersom input-elementet er et datterelement av label, er det unødvendig å ha den med.

 

Nå har jeg ikke nærmere kjennskap til eksamensoppgavene enn det du skriver i innlegget ovenfor, men noe av kritikken er iallfall grunnløs. Kanskje du ikke kjenner pensum godt nok?

Edited by haugsand
  • Like 1

Share this post


Link to post

Haha, flott lureoppgåve med css-delen. Eg ville i alle fall slukt snøret, stanga og halve fiskaren. Kjipt at dei legg opp eksamen med å prøve å lure folk, snarare enn å sjekke kva dei faktisk kan.

Share this post


Link to post
Haha, flott lureoppgåve med css-delen. Eg ville i alle fall slukt snøret, stanga og halve fiskaren. Kjipt at dei legg opp eksamen med å prøve å lure folk, snarare enn å sjekke kva dei faktisk kan.

 

Word. Helt ærlig, en eksamen/pensumsjekk skal teste fagkunnskap - ikke oppmerksomhet i eksamensøyeblikket.

Edited by slux

Share this post


Link to post
Mads-b:

Elementene fieldset og legend er viktige for å sikre at webskjemaer har god tilgjengelighet. fieldset kan for eksempel brukes til å gruppere et stort skjema inn i flere, logiske deler. Innholdet i legend fungerer som overskrift for hver fieldset-del.

label-elementet trenger ikke å ha en for-attributt, og dersom input-elementet er et datterelement av label, er det unødvendig å ha den med.

 

Nå har jeg ikke nærmere kjennskap til eksamensoppgavene enn det du skriver i innlegget ovenfor, men noe av kritikken er iallfall grunnløs. Kanskje du ikke kjenner pensum godt nok?

Kritiserte ikke fieldset og legend. De er bare litt uvanlige i dagens webmiljø.

Du har også rett angående label, såfremt input er datterelement, noe jeg ikke la merke til i full fart når jeg så over eksamenssettet.

 

Likevel, majoriteten av kritikken min står. Kurset er heller ikke så dyptgående at hvermannsen er i stand til å avdekke slikt.

Share this post


Link to post
angående den 4d: du skulle skrive to funksjoner, en tok en string som parameter, og en annen tok int. så kompilatoren vil nok ikke klage.

Haha, du har rett ^^ Testet her hjemme på lille Tomcat.

 

Keep going, så skal jeg trekke tilbake utsagnene mine. Synes fremdeles det gjenstående tabbene er langt over hva man burde forvente av tre mennesker som samarbeider om fem sider tekst.

Share this post


Link to post

Hei. Hvis en har strøket i matte 2, for så å klart konten. Kan man ta det opp igjen da til våren? (forbedre karakter)

 

ble forresen eid av css delen. tenke ikke LITT på det engang :o

Share this post


Link to post
Hei. Hvis en har strøket i matte 2, for så å klart konten. Kan man ta det opp igjen da til våren? (forbedre karakter)

 

ble forresen eid av css delen. tenke ikke LITT på det engang :o

 

Ja. Det går fint.

 

Til dere som klager på at MC-spørsmålene var håpløse. Da bør dere prise dere lykkelig over at Tekled f.o.m våren ikke består av MC-spørsmål.

 

Latterlig opplegg hvor de spør om hva som ikke står i pensum.

Share this post


Link to post

ITGK-eksamen blir utelukkende holdt i høstterminen? Allerede bestemt meg for å ta den opp igjen, tror jeg lett kan doble poengsummen på teoridelen med litt mer lesing..

Share this post


Link to post

Er et ikke-teknologisk emne, IT1102, som går på våren. Det har 7,5p reduksjon mot TDT versjonene av faget, men vet ikke hvordan regler for om du kan ta eksamen i det er. Det er JSP varianten forresten.

Share this post


Link to post
ITGK-eksamen blir utelukkende holdt i høstterminen? Allerede bestemt meg for å ta den opp igjen, tror jeg lett kan doble poengsummen på teoridelen med litt mer lesing..

Tror de kjører jsp-itgk på våren.

Share this post


Link to post
Til dere som klager på at MC-spørsmålene var håpløse. Da bør dere prise dere lykkelig over at Tekled f.o.m våren ikke består av MC-spørsmål.

 

Latterlig opplegg hvor de spør om hva som ikke står i pensum.

Kopiert fra "diskusjoner om emnet" fra tekled på it's:

Angående MC-ordninga tror jeg ikke dette stemmer. Jeg sendte mail til Torvatn og spurte om dette rett før eksamen, og da fikk jeg følgende svar:

 

---------

 

Hei!

 

Det er korrekt at vi vurderer å ha en tellende øving for å dekke deler av entreprenørskaps- og organisasjonsstoffet i tillegg til multiple-choice eksamen. Dette for å jevne ut arbeidsmengden og fordi vi da sprer evalueringen over flere former, noe som er bra fra et pedagogisk synspunkt. I og med at det nye K-emneopplegget for sivingstudiene ble utsatt ett år i påvente av en utredning om perspektivemner ved NTNU, vil vi også måtte vente på denne utredningen, og en eventuell endring vil derfor gjennomføres tidligst ved neste studieplanarbeid (altså tidligst høsten 2011).

 

Med vennlig hilsen

 

Tim

 

--------

 

Enig i at eksamen var noe håpløs. Når det er sagt var det jo 7,5 veldig behagelige studiepoeng. Ca. 12-15 timers innsats og en halv forelesning i løpet av hele semesteret (inkludert eksamensperioden) medførte en C.

Share this post


Link to post
3e) Lag en metode sort som sorterer en tabell med integere med innsettingssortering.

Seriøst, forventet de at vi skulle lære og dette? Når alle programmeringsspråk i verden har denne innebygd?

 

Ja, det er ufattelig teit å kunne algoritmer. Sikkert grunnen til at NTNU ikke har noen fag om dette.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...