Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Åh, så klassisk. Det er alltid friskuser som synes det er ok, og til og med ofte kommer med argumentet at det er sunt, å sykle opp til Byåsen hver dag. Det man glemmer da er at Trondheim har høst/vinter i 8 måneder, og av de 4 det kan være fint vær har man eksamensperiode i én og sommerferie i to.

 

Men for all del, lykke til. Fornuftig å ha et sted å flytte inn til når man kommer til byen og slippe å styre med det i fadderperioden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har sjølv vore vane med å bu særs usentralt (sykkel og 45 min med buss) i forhold til skulen tidlegare, og merkar kor sjukt pris eg set på det å ha alt i gangavstand. Særleg på vinteren, då Trondheim i stor grad kan samanliknast med ein jamt over stor skøytebane.

Lenke til kommentar

Noen med gode råd angående NRK-lisensen?

 

Har i to år bodd i privat leilighet med noen kamerater, med brukt tv fra Finn. Har fungert ypperlig. Nå som jeg skal flytte til en SIT-bolig, grunnet ekstremt sentrumsnær boplass, og individualitet med tanke på utveksling, har jeg valgt å gå til innkjøp av en tv. Blir flatskjerm, så NRK's peileutstyr som de hevder de har, vil bare være idiotisk på min tv.

 

Når man bor i et hybelkompleks, så er det alltid noen som er samvittigheten selv, som vil åpne for en autoritær NRK-mann. Jeg vil aldri gjøre det. Men om jeg ikke er den som åpner døren, så blir jeg kanskje tatt på senga, bokstavelig talt. Hvor ofte er lisenskontrollørene på ferde i Klostergata? Nekter å betale 2k i året for noe jeg har gjort gratis i alle år. Setter selvsagt tv'en på mine foreldre som betaler lisens fra før.

 

Noen med erfaringer fra lisenskontrollører? Har lest om han fra freak som fikk besøk av 4 stk. Sykt. Fins det noe internt? Type varselsystem på nett for NTNU-studenter? Slik at tv'en på mystisk vis kan forsvinne innen kort tid.

Lenke til kommentar
Noen med gode råd angående NRK-lisensen?

 

Har i to år bodd i privat leilighet med noen kamerater, med brukt tv fra Finn. Har fungert ypperlig. Nå som jeg skal flytte til en SIT-bolig, grunnet ekstremt sentrumsnær boplass, og individualitet med tanke på utveksling, har jeg valgt å gå til innkjøp av en tv. Blir flatskjerm, så NRK's peileutstyr som de hevder de har, vil bare være idiotisk på min tv.

 

Når man bor i et hybelkompleks, så er det alltid noen som er samvittigheten selv, som vil åpne for en autoritær NRK-mann. Jeg vil aldri gjøre det. Men om jeg ikke er den som åpner døren, så blir jeg kanskje tatt på senga, bokstavelig talt. Hvor ofte er lisenskontrollørene på ferde i Klostergata? Nekter å betale 2k i året for noe jeg har gjort gratis i alle år. Setter selvsagt tv'en på mine foreldre som betaler lisens fra før.

 

Noen med erfaringer fra lisenskontrollører? Har lest om han fra freak som fikk besøk av 4 stk. Sykt. Fins det noe internt? Type varselsystem på nett for NTNU-studenter? Slik at tv'en på mystisk vis kan forsvinne innen kort tid.

 

Hvis du setter den på foreldrene dine har du ingenting å frykte. Lisensmannen kan ikke gå inn på rommet ditt uten at du åpner, så du må bare være forsiktig med hvem du slipper inn.

Lenke til kommentar
Åh, så klassisk. Det er alltid friskuser som synes det er ok, og til og med ofte kommer med argumentet at det er sunt, å sykle opp til Byåsen hver dag. Det man glemmer da er at Trondheim har høst/vinter i 8 måneder, og av de 4 det kan være fint vær har man eksamensperiode i én og sommerferie i to.

 

Men for all del, lykke til. Fornuftig å ha et sted å flytte inn til når man kommer til byen og slippe å styre med det i fadderperioden.

At det er høst betyr ikke at det er glatt. Skal det bli glatt må det faktisk begynne å snø og som oftest er det ikke kalt nok http://www.yr.no/sted/Norge/Sør-Trøndelag/...statistikk.html I perioden hvor det er kaldt nok vil jeg ta kollektivtransporten som går rett utenfor huset mitt, eller rett og slett bare gå hjem. Det er faktisk verre i Oslo, og i Oslo bor jeg 200 meter over havet og lengre unna enn jeg vil bo i Trondheim. Egentlig har jeg aldri forstått hysteriet om at man må bo i gangavstand til universitetet og byen.

 

For det andre bor jeg ikke særs usentralt. Det er 10-15 minutter unna med buss og trikk.

 

Raspeball: Jeg er litt nord for trikkelinjene, har gangavstand til trikken. Jeg ligger litt øst for byåsen skole. Hvis dere titter på bildet over huset vil dere se at jeg sover der det er balkong, men du finner ikke artikkelen lenger http://www.hybel.no/bolig/flytter-til-somm...et-hoy-standard Det koster meg 3000 kroner i måneden.

Lenke til kommentar
Camlon: Hvor har du ordnet hybel?

I Byåsen. For min del betyr det ingenting om jeg må bruke 10-15 minutter til å sykle til byen. Jeg er vant til å bruke 20-25 minutter til å sykle til byen i Oslo uansett.

 

På Byåsen.

Uansett, Byåsen er stor, så antall minutter ned til sentrum er veldig relativt til hvor du skal bo.

Lenke til kommentar
Har hørt at jeg har loven på min side. Men de jobber på provisjon, og det at det er en dør som skiller meg fra å betale 2000kr, så kan det hende de er litt aggressive. Har hørt de setter foten i døra for å prøve å ta en titt. Uten samtykke.

 

 

Da er det bare å la være å åpne døra.

Lenke til kommentar
Åh, så klassisk. Det er alltid friskuser som synes det er ok, og til og med ofte kommer med argumentet at det er sunt, å sykle opp til Byåsen hver dag. Det man glemmer da er at Trondheim har høst/vinter i 8 måneder, og av de 4 det kan være fint vær har man eksamensperiode i én og sommerferie i to.

 

Men for all del, lykke til. Fornuftig å ha et sted å flytte inn til når man kommer til byen og slippe å styre med det i fadderperioden.

At det er høst betyr ikke at det er glatt. Skal det bli glatt må det faktisk begynne å snø og som oftest er det ikke kalt nok http://www.yr.no/sted/Norge/Sør-Trøndelag/...statistikk.html I perioden hvor det er kaldt nok vil jeg ta kollektivtransporten som går rett utenfor huset mitt, eller rett og slett bare gå hjem. Det er faktisk verre i Oslo, og i Oslo bor jeg 200 meter over havet og lengre unna enn jeg vil bo i Trondheim. Egentlig har jeg aldri forstått hysteriet om at man må bo i gangavstand til universitetet og byen.

 

For det andre bor jeg ikke særs usentralt. Det er 10-15 minutter unna med buss og trikk.

 

Raspeball: Jeg er litt nord for trikkelinjene, har gangavstand til trikken. Jeg ligger litt øst for byåsen skole. Hvis dere titter på bildet over huset vil dere se at jeg sover der det er balkong, men du finner ikke artikkelen lenger http://www.hybel.no/bolig/flytter-til-somm...et-hoy-standard Det koster meg 3000 kroner i måneden.

 

Å sykle når det er glatt er jo ikke noe stress, å sykle når det er dårlig brøytet og masse slaps er derimot et helvete, og det er det mye av i trondheim.

 

AtW

Lenke til kommentar
DrKarlsen: Jeg hører du grunnet problemer med lisensmannen nå alltid åpner døra med balltre i ene hånda. Stemmer dette? Fungerer dette?

 

 

Jeg vil tippe det fungerer. Men nå har det seg slik at jeg betaler lisens, så jeg har ikke så store problemer med mannen.

 

Ok, da får jeg bare takke for tips.

Lenke til kommentar
Kloffsk: Synd, men sant.

 

Merket det etter at jeg begynte å studere, Byåsen er faktisk langt unna alt mulig.

Ja, men det passer bra med hvordan jeg bor nå . Nå bor jeg faktisk 1 km unna kollektivtransport og nærmeste butikk er også 1 km unna. Har ikke blitt lei ennå selv om det kunne ha vært fint om butikken var nærmere. Begge to er rett utenfor døren i Trondheim.

 

AtWinsor: Hvis det umulig å sykle i vintermånedene, vil jeg droppe syklen i den perioden. Ikke noe problem.

 

Skal man være sikkelig langt unna må du bo på Heimdal. En jeg møtte flyttet fra en hybel i nærheten av Gløs til heimdal på grunn av skiløypene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Vel, det var i alle fall nok av snø i vinter, så statistikken er ikke alltid på "vår" side.

Har bodd på Byåsen (Sverresborg) nå i et år, og det har jo vært veldig trivelig. Utsikten er i alle fall upåklagelig, om du havner på et sted med utsikt vel og merke. Gav opp klatretrøya etter en uke og marsjerte taktfast ned til Team-Trafikks kontor og kjøpte busskort. Fem minutters gange til et busstopp 5-ern ekspederer fristet mer i det lange løp.

 

Tenker å gjøre et nytt forsøk på å erobre klatretrøya etter sommeren, etter som jeg har registrert at det er jævlig bratt opp Bakkhellet til Nardoskrenten.

 

Heimdal er jo så langt unna at det faktisk går tog dit.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar
Heimdal er jo så langt unna at det faktisk går tog dit.

Det stanser tog på Lerkendal også....

 

Spøk til side, det er en grunn til at de fleste søker seg nærmere sentrum/Gløs/Samfundet/Elgeseter/Singsaker etterhvert, det er mer komfortabelt å rusle hjem fra fest istedenfor å ta taxi eller nattbuss. Om man har holdt på en lang dag på skolen er det litt greit å slippe å være avhengig av Team Trafikks totalt ulogiske bussruter. Samtidig hjelper det å kjenne folk og byen for å finne de beste hyblene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...