Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk er det et krav å levere på pc i statsvitenskap (har POL1002 nå) når det kommer til semesteroppgaven. Ellers er det vel bare å søke om å få skrive på pc på eksamen. Alt av kommunikasjon mellom fagansvarlig og studenter skjer stort sett igjennom its'learning, og det er mye lettere å søke rundt på elektroniske databaser enn å rote på biblioteket i tidsskrifter.

Lenke til kommentar
Hei eg lurer på å søke på Datateknik, men eg lurer på om det er mykje praktisk arbeid med svitsjer og annet og om det er vanskelig å komme inn?

Vi skal vel ha ett fag som heter "Kommunikasjon, tjenester og nett", men slik jeg har forstått det så er det lite av sånt utover i studiet. Mange har kommet på denne linja og blitt så sjokkert over fokuset på programmering i dette studiet at de ikke har planer om å fortsette.

Lenke til kommentar
Hei eg lurer på å søke på Datateknik, men eg lurer på om det er mykje praktisk arbeid med svitsjer og annet og om det er vanskelig å komme inn?

 

Har ikke hatt noe praktisk arbeid med svitsjer. Når det gjelder inntakskrav må du nesten sjekke samordnaopptak.no. Datateknikk er vel en av de sivilingeniørlinjene det er lettest å komme inn på.

 

Vi skal vel ha ett fag som heter "Kommunikasjon, tjenester og nett", men slik jeg har forstått det så er det lite av sånt utover i studiet.

 

De eneste praktiske øvingene i KTN er programmeringsøvinger.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å begynne på Energi og Miljø(sivilingenør) der i fremtiden(skal begynne på videregående til høsten... Ja, jeg tenker langt fram i tid. :whistle: )

Er det noen her som går på den linjen? Hvordan ligger snittet der? (Som sagt, vet det vil ha endret seg til min tid, men hadde vært fint med en pekepinn.) Lurer egentlig på hvordan det er å studere der generelt.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å begynne på Energi og Miljø(sivilingenør) der i fremtiden(skal begynne på videregående til høsten... Ja, jeg tenker langt fram i tid. :whistle: )

Er det noen her som går på den linjen? Hvordan ligger snittet der? (Som sagt, vet det vil ha endret seg til min tid, men hadde vært fint med en pekepinn.) Lurer egentlig på hvordan det er å studere der generelt.

Det lureste er jo å få så gode karakterer du bare klarer. Så kan du aldri bli sint for at du ikke gjorde det bra nok. Det er topp å studere. Enkelte stunder er det ikke så kult da. Som i desember og mai/juni. Da skulle man ønske man aldri begynte å studerte og heller satt i kassa på rema.

Lenke til kommentar

Jeg spilte i korps helt til jeg sluttet på videregående i fjor.

 

Når jeg kom til Trondheim var ikke det jeg følte meg mest keen på å begynne med. Men nå har jeg egentlig veldig lyst. Har aldri vært den beste på å øve så veldig mye for meg selv, men når man har faste øvinger så blir det jo en del spilling. Derfor er jeg nå på et litt slapt nivå etter et halvt år med minimalt med spilling, blant annet fordi folk i ørti meter i hver retning blir forstyrret av det. (men nå har jeg fått meg shh-mute)

 

Det er vel mulig ingen her vet noe om emnet, men vet noen om et litt useriøst korps/storband eller lignende som kunne hatt plass til en på mitt nivå?

 

Jeg spiller trumpet btw.

Lenke til kommentar
Mange har kommet på denne linja og blitt så sjokkert over fokuset på programmering i dette studiet at de ikke har planer om å fortsette.

Hva forventer folk? At de skal lære å bruke Microsoft Word? Jeez.

 

Utrolig hvor sesongpreget denne tråden er.

 

Høstsemester: "Ex.phil suger, buhu =(((("

Vårsemester: "Hvor mange poeng må jeg ha om tre år for å komme inn?"

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar
Det er vel mulig ingen her vet noe om emnet, men vet noen om et litt useriøst korps/storband eller lignende som kunne hatt plass til en på mitt nivå?

Dei Taktlause.

Kan evt. være at Musikerlåfte har noe interessant. Mulig bandene der holder noe høyere nivå, men tror ikke det er enormt høye inntakskrav. Du finner også litt informasjon om de ulike bandene her: http://www.samfundet.no/gjenger, under "kunstneriske".

Lenke til kommentar
Jeg spilte i korps helt til jeg sluttet på videregående i fjor.

 

Når jeg kom til Trondheim var ikke det jeg følte meg mest keen på å begynne med. Men nå har jeg egentlig veldig lyst. Har aldri vært den beste på å øve så veldig mye for meg selv, men når man har faste øvinger så blir det jo en del spilling. Derfor er jeg nå på et litt slapt nivå etter et halvt år med minimalt med spilling, blant annet fordi folk i ørti meter i hver retning blir forstyrret av det. (men nå har jeg fått meg shh-mute)

 

Det er vel mulig ingen her vet noe om emnet, men vet noen om et litt useriøst korps/storband eller lignende som kunne hatt plass til en på mitt nivå?

 

Jeg spiller trumpet btw.

 

Det er også endel linjeforeninger som har sine egne korps.

 

AtW

Lenke til kommentar
Haha.. Der var du på ballen ja Lungemannen. :D

 

Personleg er eg utruleg positivt overraska over mengda programmering på Datateknikk. Eg var redd programmering i hovudsak låg for dei som tar bachelor/master i informasjonsteknologi osv.

Jeg er faktisk skuffet over mengden programmering vi har nå, skulle gjerne hatt mye mer. Øvingene i fysikk og digtek føles så bortkastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...