Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, på siv.ing er det fag som inngår i utdanningsplanen som kommer på vitnemålet. Det betyr at fag man tar utenom ikke gjør det, men man får likevel godkjent de studiepoengene man får ved å ta ekstrafag. Det gjør det interessant i forhold til f.eks. lånekassen. Så de som ligger etter vanlig studieprogresjon kan f.eks. ta lette fag på Dragvoll for å fylle opp. Også studiepoeng fra disse fagene gjør at man får lån omgjort til stipend. Sjekk lappen som henger på Stripa.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg bruker denne tråden til å stille et spørsmål. Håper det går fint.

 

Til neste år skal jeg studere ind. kjemi og bioteknologi (på NTNU) og der må jeg ta exphil første semester, slik jeg forstår det. Men for øyeblikket tjenestegjør jeg i Ingeniørbataljonen på Skjold, og Voksenopplæringa der skal kjøre en meget fordelaktig (i mine øyne) variant av exphil til våren. Blant annet får kan godkjent kurset uten å ta eksamen, men man lager noen oppgaver som blir kontrollert på UiT og noe greier. Tror det er gjennomførbart med litt innsats.

 

Spørsmålet er enkelt:

Kan det få noen uheldige konsekvenser for meg hvis jeg tar exphil allerede før jeg starter med studiene, eller er det bare å peise på?

Jeg tenker på problemer av typen at jeg må ta et annet tøyseemne for å få nok studiepoeng eller at jeg får mindre studielån eller lignende.

 

Ville vært kjempekult for meg å få exphil unnagjort på forhånd slik at jeg virkelig kan prioritere de litt tøffere emnene når hardkjøret begynner. Har fått det inntrykket at exphil er et emne man aller helst vil få unnagjort så fort som mulig. Hehe.

 

Fredrik :)

Lenke til kommentar

Hmm.. Søskenbornet mitt tok ex.phil i militæret, og eg ville sjølv klart ha valgt det om eg hadde mogelegheiten. Om han måtte ta eit anna "jallafag" for å kompensere anar eg ikkje, men då kan du i det minste velje noko du INTERESSERAR deg for :) Eg tvilar sterkt på at du får mindre studiepoeng, for det har vel med om du er kome inn på skule/bur bort osv. Utruleg lite med nøyaktig kva fag du har.

 

Edit: Ojsann, tok visst kraftig feil eg då =o Kva er grunnen til det eigentleg meastp?

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...