Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Men er jo bare å se det an når du kommer så langt i prosessen :) Spørs litt på utdanning, karakterer og kresenhet, men for noen ender det opp med at innen man får det første jobbtilbudet hadde man takket ja til mye mindre enn man tenkte da en var akkurat fedig, fordi jobbsøkerprosessen kan ende opp med å ta en del lengre enn man ønsker :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd dette flere ganger. Det bør holde å sende legeattest på at du ikke var i stand til å delta på eksamen. Dette må du få din fastlege til å skrive under på. 

 

videre kan du ikke ha en tidligere karakter i emnet for å kunne ta utsatt eksamen i emnet.

 

ellers bør du vurdere å ta permisjon hvis du er borte i en lengre periode, men dette må du ta opp med studieveilederne. Det kan være at du bare kan ta permisjon i et helt semester av gangen. 

Lenke til kommentar

videre kan du ikke ha en tidligere karakter i emnet for å kunne ta utsatt eksamen i emnet.

Om det stemmer, så er det en ny ting. Jeg kontet et emne jeg allerede hadde bestått så sent som i 2016. Jeg fikk adgang til konten fordi den ordinære eksamensdatoen kolliderte med datoen til et annet emne jeg var oppmeldt i.
Lenke til kommentar

Om det stemmer, så er det en ny ting. Jeg kontet et emne jeg allerede hadde bestått så sent som i 2016. Jeg fikk adgang til konten fordi den ordinære eksamensdatoen kolliderte med datoen til et annet emne jeg var oppmeldt i.

Det er en ny ting ja. Fra forrige semester om jeg ikke tar feil.

 

Folk som er i tvil kan sikkert forhøre seg selv, men det var det eksamenskontoret skrev til meg. 

Lenke til kommentar

Ikke hvis du allerede har karakter i emnet. Kont-eksamener er forbudt for studenter med en karakter E eller over i emnet.

 

Når det gjelder antall forsøk, så må man søke om å få ta eksamen en fjerde gang hvis du allerede har strøket 3 ganger. Om du gjør det, så kan du til sammen ta 5 eksamener. Med tillatelse fra administrasjonen. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilke grunnleggende fysikk: Mekanikk-type emner har de oppe på NTNU?

 

Helst nevn alle om dere kan. Vil også unngå sneller og labøvinger. Bør være på høstsemesteret. 

Mekanikk 1 og Mekanikk 2 er jo åpenbare muligheter. Begge går både vår og høst.

Måtte gjennomføre en obligatorisk labøving i Mekanikk 2 (vår), når jeg tok Mekanikk 1 (høst) var det bare vanlig øvingsopplegg.

TKT4118 og TKT4123

Lenke til kommentar

Mekanikk 1 og Mekanikk 2 er jo åpenbare muligheter. Begge går både vår og høst.

Måtte gjennomføre en obligatorisk labøving i Mekanikk 2 (vår), når jeg tok Mekanikk 1 (høst) var det bare vanlig øvingsopplegg.

TKT4118 og TKT4123

Takk for svar. Men den formen for mekanikk jeg tenkte på var Newtonian mekanikk og slikt.

 

De emnene der, TKT4118 og TKT4123, er for byggfag og omhandler stålkonstruksjoner.

 

Beklager for misforståelsen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...