Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Hvor på NTNU sidene finner man boklistene (litteraturlistene der det står hvilke versjoner av de forskjellige bøkene (tittel, forfatter, ISBN nr. osv) man skal ha), høsten 2010 og vår 2011, for informatikk?.

 

på bachelor informatikk 13 - siden på facebook er det lagt ut pensumliste :p

 

edit, ja noen sa det allerede,

Endret av No0en
Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen av at vi neppe kommer til å bli perlevenner, kloffsk. :!:

 

Men ja, det stemmer nok. Det gir rimelig stor valgfrihet, og det var hovedgrunnen til at jeg valgte det foran Datateknikk (som jeg opprinnelig hadde tenkt). Jeg reiser dog ikke til Trondheim for å slappe av, og håper at det finnes litt utfordringer også der i gården. Om ikke annet får jeg prøve å snike til meg noen siv.ing.-emner.

Lenke til kommentar

Hallo:)

Semesteravgiften er betalt, men er man nødt å godkjenne utdanningsplanen allerede? Det står at fristen er 15. septemper og at utdanningsplanen må være godkjent før man får tilgang til undervisning og lignende. Litt kjipt å miste deler av undervisningen den første måneden om det skulle stemme.

Lenke til kommentar

Sitter igjen med inntrykket at informatikkfolka er de som ikke kom inn på data, fra forelesninger vi har hatt felles. Hva mener du med mer valgfrihet, Horrorbyte?

 

ouch :p var egentlig litt redd for det, kipt å gå rund med stempel - jeg er for dum til å komme inn på datateknikk. sånn kan det gå om man ikke velger vanskelig nok matte...

 

får gjøre noe for å rette på det da xD

 

valgfrihet: jo,, man slipper mye matte og naturfag og kan velge hva man vil isteden, for eksemepl mer data... eller historie :p yay

Lenke til kommentar

Med mer valgfrihet mener jeg at vi i mye større grad kan velge fag - både innen data og annet. Det er også delt opp i bachelor og master, i stedet for 5-årig master, som lar meg stå litt friere om jeg f.eks. vil ta mastergraden i utlandet. Jeg snakket med både veileder på NTNU og tidligere datateknikk-studenter før jeg bestemte meg, og føler foreløpig at jeg har gjort et godt valg. Jeg gidder ikke velge siv.ing. bare fordi det gir mer status på haugen.

 

Det finnes forresten ikke et eneste datastudium i Norge med høye poenggrenser, så det er bare å klappe igjen. Det er fritt valg for alle som ikke har sovet seg gjennom VGS. :yes:

Lenke til kommentar

Dette blir litt sånn som fysmat og bachlor fysikk. Det virker som om mange på fysmat tror at fysikk bare er de som ikke kom inn på fysmat.

 

Bachlor + master gir generelt større frihet til å velge akkurat det du vil, men det er en ting jeg har lært og det er at forskjellene ikke er så veldig store.

Lenke til kommentar

Og prisen for dummeste uttalelse går til

*trommevirvel*

http://www.vg.no/nyh...?artid=10026006

 

Dette blir litt sånn som fysmat og bachlor fysikk. Det virker som om mange på fysmat tror at fysikk bare er de som ikke kom inn på fysmat.

Det er vel ingen som tror at bfy utelukkende består av folk som ikke kom inn på fysmat, men det er ikke til å stikke under en stol at snittet på fellesfagene er en god del høyere på fysmat (og strykprosenten lavere).

 

edit: Takk til tosha0007

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Haha, Norge er vel et av landene hvor det lønner seg minst å ta utdanning (og å jobbe). Forskjellen på en sivilingeniør og en ufaglært er ikke stor. Det skal være forskjeller mellom utdanning og ikke, og privat og offentlig. Hvis ikke vil nok samfunnet stoppe opp.

 

(... hvor skal pengene til "likelønn" og annet tull komme fra, hvis alle jobber i kommunen?)

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som tror at bfy utelukkende består av folk som ikke kom inn på fysmat, men det er ikke til å stikke under en stol at snittet på fellesfagene er en god del høyere på fysmat (og strykprosenten lavere).

 

Er vel ikke det nei. Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan det utvikler seg etter som åra går, men en viktig ting å tenke på er at av de som startet på BFY samtidig med meg så er det 10-15 igjen. Så at snittet blir dårligere første året kan forklares, dog jeg vet som sagt ikke om denne trenden forsetter etter som årene går.

Lenke til kommentar

Frexxia: Linken din er øydelagd, men det er truleg denne artikkelen du linker til :thumbup:

Og på hvilken måte er dette rettferdig da? Vi som faktisk gidder å ta krevende studier skal slite med det økonomiskt også.

 

 

 

Kunne skutt denne såkalte professoren om dette går gjennom :realmad:

 

 

 

Ja, vedkommende proff står jo helt fritt til å ta noen seriøse fag om han ønsker mere lønn, istedet for å sulle rundt på dragvoll :D Litt mer seriøst, så har jeg vanskelig for å se samfunnsnytten av å gjøre det mindre attraktivt å være ingeniør.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvordan pleier det å være med deling av bestikk/stekepanner og slikt på felleskjøkken? Har klart å glemme å kjøpe det og det er ikke noen åpne butikker i dag eller i morgen. Tror ikke dette er noe som ligger igjen etter folk som har flyttet ut, bor en eller to andre her selv om jeg TROR at jeg er den eneste som er her nå. Første erfaring med felleskjøkken. :whistle:

Endret av operg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...