Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ikke til praksis på NTNU spesifikt, men jeg antar det ikke er så ulikt der enn andre steder. Fokus er stort sett på det som skal testes på den eksamenen du tar. Med andre ord, hvis du gjør slurvefeil med f.eks. algebra vil det trekkes for det, men ikke like mye som det trekkes hvis feilen du gjør viser at du ikke forstår det oppgaven er laget for å teste. De fleste sensorer trekker ikke for følgefeil, men med noen unntak: Hvis følgefeilen er slik at den neste delen blir enklere enn om du hadde hatt med deg riktig svar må du regne med trekk. Hvis du regner videre med et feil resultat som du burde forstått at var feil må du også regne mer trekk (dette er nok mer aktuelt i f.eks. fysikk enn i matematikk).  

Hvordan feilen med omdreiningslegemet ville blitt vurdert tør jeg ikke å gjette på. Det kommer an på for mye, blant annet hva som var fokus i oppgaven, hva slags type feil du gjør, hvor vanskelig det er å sette opp integralet relativt til å regne det ut etc.

Når det forklaring som kreves vil jeg si at det nesten er slik at hvis du regner riktig kreves nesten ingen forklaring, mens hvis du gjør noe feil underveis kreves mye mer forklaring. Det jeg mener med dette er at hvis en student har feil svar vil sensor som regel prøve å forstå hva som har gått galt og gjerne gi en del uttelling hvis svaret likevel viser en del forståelse. Jo bedre tankegangen er forklart, jo lettere er det å vurdere om studenten har forstått en del. Jeg vil tippe de fleste sensorer ville godta eksempelet ditt med L'H 0/0 - men sørg i så fall for at håndskriften din er tydelig nok til å tyde at det er det som står der. Hvis forklaringen er på grensen til stenografisk og håndskriften slurvete kan sensor fort konkludere med at det er for uforståelig til å tolke noe ut fra det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Buddy Dakota skrev (7 timer siden):

Sikkert relevant. Men er ikke havbruk også en hovedprofil eller retning på marin? Kvalifiserer denne havbruks-bacheloren til et evt. masterstudie på marin?

Har sendt mail angående dette til NTNU nå. Man kan ihvertfall søke seg inn på siv.ing industriell kybernetikk etter fullført bachelor. 

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er på utveksling nå med en Eramus-avtale, og slik det ser ut så kommer jeg til å ikke fullføre det ene prosjektarbeidet -> Stryk i det faget. Noen som vet noe om hvilke konsekvenser man kan få av det? De andre fagene blir vel fortsatt godkjent hjemme? Og jeg kan vel ta det tilsvarende faget på NTNU? 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Først ble jeg suspendert i nesten tre år før jeg fikk skrive masteroppgave. Så satt jeg på et fly med de som suspenderte meg og flyet gikk nesten ned. Når jeg først kom i gang, kom covid-19 viruset.

Ønsker nå bare å bli ferdig, men har ikke tilgang til laboratoriet. Håper det ordner seg da vi bare er et par stykker i laboratoriet.

Bor også på studenthybel og er for gammel til dette.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

La oss ikke gå ned det kaninhullet en gang til - denne tråden har gått gjennom dette settet med udokumenterte påstander og paranoia-anklager alt for mange ganger allerede, sjekk posthistorikken til Sandy i denne tråden eventuelt i den første tråden han selv opprettet på forumet, så får du et godt innblikk i hva tematikken er.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ja, da har vi nøyaktig to måneder igjen. Fikk utsatt innleveringsfrist.

De ønsker at jeg skal trekke tilbake klagen jeg sendte over hvordan jeg ble behandlet over lang tid fordi de har vunnet sier de. Så det er en del frem og tilbake med "tilfeldige" møter på denne gjengen.

Det siste er at de ønsker å stjele en ide jeg gikk til FFI med for en stund siden. De har jo en fyr der, Lars, som hadde kontor ved siden av  hvor jeg satt da jeg fortalte om det. Men problemet er at den ideen ikke fungerer. Det som fungerer er det jeg sendte en annen professor på det samme stedet.

 

 

Lenke til kommentar

Må man ha absolutte alle fagene til et studie for å søke intern overgang til 2.året? 
Jeg kommer til å mangle 1 fag fra første året i informatikk og vil prøve å søke intern overgang. Må jeg ta dette faget for å få godkjent overgangen, eller kan jeg ta dette faget i 2/3.året, evt et 4.år om det blir aktuelt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...