Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mote-prosjekt. Hva er in og hva er ut for gutter!


Anbefalte innlegg

Har prosjekt om mote, så jeg tar sjansen på å spørre dere her på forumet da, slik at jeg har litt å se på.

 

"Da får jeg bare gjenta meg selv og si: Jeg har da altså stor prosjekt på skolen, om MOTE! Tenker å ta for meg hva som er hot for oss gutter i tiden framover, og da vill jeg gjerne høre fra dere som forhåpentligvis har noe å bidra me! Tenker da altså klær generelt, og tilleggsutstyr(vekser, briller...)

Og hårfrisyre da!

Aldersgruppe:Ungdommer generelt! 14-->

 

Her en liste jeg hadde satt pris på at dere kunne ta utgangspunkt i:

 

Hot:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

 

Not:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10."Sitat slutt

 

Hva jeg selv synes da (bor lite ute på landet så ikke blir for overrasket):

Hot:

1.Store briller med kule innfattninger, pilotbriller går greit(men det er litt sånn fjorårets)

2.Broadband-Klokke, har det selv, og jeg synes de rocker!(slike klokker med skinnreim)

3.Bukser, bør være slitt, er litt imot J&J jeg da, selv om jeg til tider må bruke det!

4.Hoods er vel greit enda, og slike hoods med glidelås går vel også greit.

5.Hvitt belte, bredt, det er et must have, lurt med en stor og kul beltespenne.(For tiden så er mine spenner elendige!(Tiger of sweden har vel alle nå!)

6.Sko bør vel matche antrekk, skarpe farger, ikke slike svarte, brune og gråe sko, gjerne litt høyere en vanlig sko(ikke støvler altså)

7.Hva som passer på hodet er jeg ikke helt sikker på, det bør på en måte passe inn med antrekket så går det vel greit, men New Era Capser duger

8.Joggbukse synes jeg er keegt da, er ikke mange som synes det akkurat, men det ser bra ut hvis du kler deg riktig!

9.MP3-Spiller kan jo være med da, bør se litt digg ut da, Ipod er vel allemanns-eie. + Mobiltelefoner, personlig så tror jeg en mobil på 1kg fra 90tallet ser mye kulere ut enn en D500! Eller like kult kanskje!

10. Glemte hår: For gutter, halvlangt, men ikke hvis du er krafitg da!

11.Men dette er jo bare det jeg synes er in, har endel av dette da, men ikke alt, men det er viktig å kle seg i det man føler seg vel i!

 

Not:

1.Segge-bukse

2.Skater-Sko

3.For store ytter-jakker, bør iallefall strammes in!

4.Discman, det er bare styggt.

5.Skamklippt hår!

6.Slike jakker er vel på vei ut nå ja!(Adidas, Nike, Puma...osv)

7.Trucker-Caps(bruker det jeg da)

8.Stygge bestefar-belter

9.Slike Mørke ensfargede luer uten noe stilig mønster!

10.Noe annet som jeg synes ikke er hot da.....For lange T-Skjorter!

Endret av tøbbi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du kan ta med om forskjeller mellom øst og vest også, f.eks. disse skautene noen oslogutter går med, "bandana" tror jeg JoachimR kalte det, tror man hadde blitt utledd for å gå med det noen steder i vest!

Edit: Tilføye litt om farger, i samme gate som over: Det er ikke like "in" med rosa og lyseblått for gutter overalt :!:

 

Ellers tror jeg TLZ har rett :) Tror det er "in" å kjøpe billig, kanskje til og med brukt..

Endret av svamp
Lenke til kommentar

OK, jeg har vel en del peiling. Jeg skriver det jeg vet/tror er in, det betyr nødvendigvis ikke at jeg bruker det selv. Jeg skriver det som er "hot", og det som nylig har vært "hot", og det som er "not" nå for tiden.

 

Hot:

1. Bandana/skaut.

2. Dolce Gabbana.

3. Lindberg.

4. Langt hår med en påtenkt frisyre, men nå begynner også kort hår å bli "hot" igjen.

5. Tiger of Sweden (CAUTION: HOT).

6. Gjennomført stil.

7. Canada Goose.

8. Kontaktlinser.

 

Not:

1. Hvite klær (pakkiser ONLY, no offence).

2. Flava.

3. Joggebukser på skolen.

4. Ikke-matchende lue (dvs. en farge eller fasong som ikke passer klærne).

5. Hello Kitty.

6. Briller (i og med at kontaktlinser er "hot").

 

Noen viktige momenter fra spesielt Oslo-området.

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
OK, jeg har vel en del peiling. Jeg skriver det jeg vet/tror er in, det betyr nødvendigvis ikke at jeg bruker det selv. Jeg skriver det som er "hot", og det som nylig har vært "hot", og det som er "not" nå for tiden.

 

Hot:

1. Bandana/skaut.

2. Dolce Gabbana.

3. Lindberg.

4. Langt hår med en påtenkt frisyre, men nå begynner også kort hår å bli "hot" igjen.

5. Tiger of Sweden (CAUTION: HOT).

6. Gjennomført stil.

7. Canada Goose.

8. Kontaktlinser.

 

Not:

1. Hvite klær (pakkiser ONLY, no offence).

2. Flava.

3. Joggebukser på skolen.

4. Ikke-matchende lue (dvs. en farge eller fasong som ikke passer klærne).

5. Hello Kitty.

6. Briller (i og med at kontaktlinser er "hot").

 

Noen viktige momenter fra spesielt Oslo-området.

Gjør slik som bandidos Pelle, sett opp det dere føler for, jeg er fra en liten by så moten er nok ikke helt lik den i OSLO, men hadde satt pris på at dere tar dere tid da, slik at jeg får se hva som går igjen!

Lenke til kommentar

Min personlige liste inneholder ganske få elementer. Detter er da hva jeg synes er hot og ikke.

 

Hot:

Å kunne kle seg skikkelig, holde seg til én stil av gangen, og klare å "leve opp til" sånn man kler seg (altså, det må passe til personlighet, det må enkelt og greit være deg).

 

Not:

Stort sett det motsatte. Og å gå med joggebukse på skolen. Å gå med joggebukse til og fra trening har jeg ingen problemer med å skjønne, men hvorfor skal folk på død og liv gå med det på skolen?

 

Så en "by-liste", med det jeg oppfatter at andre oppfatter som hot og ikke.

 

Hot:

1. Slitte dongeri-bukser (av den lyse typen).

2. Schvæære boblejakker, eller parkas-greier med masse pels på hetten. (Og/eller en blanding av de to).

3. Langt hår med masse griseri oppi, eller sånn frisyre som han håndball-duden har.

4. Bandana/skaut/hals rundt hodet.

5. Sko som ikke passer sammen med resten av antekket (hvorfor det har jeg ikke peiling på).

6. Snus

7. Å gå med så bred benstilling som mulig, hvertfall nesten.

8. MP3-spiller rundt halsen, med HØYT volum.

 

Not:

(0. Selvstendige meninger)

1. Saggeklær

2. Helt ensfarget antrekk.

3. Gir-moped

4. Andre ting enn MP3-spiller rundt halsen (mobil, nøkler, ++)

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hot:

 

Moods of Norway

De nyeste beltene fra Lindeberg.

De aller nyeste Tiger-beltene, helst tigerhodene i sjeldne farger. (Gull med glitterbelte er stikkord)

Hoodies med glidelås

Blazer

Lacoste

Sommerjakkene til Jean Paul begynner å komme inn.

 

Not:

 

De typiske Lindeberg-genserene med hood og stort merke på brystet.

De gamle hvitt belte / sølvspenne - sort belte / sølvspenne-beltene fra Tiger of Sweden.

De gamle Lindeberg-beltene

Lenke til kommentar
OK, jeg har vel en del peiling. Jeg skriver det jeg vet/tror er in, det betyr nødvendigvis ikke at jeg bruker det selv. Jeg skriver det som er "hot", og det som nylig har vært "hot", og det som er "not" nå for tiden.

 

Hot:

1. Bandana/skaut.

2. Dolce Gabbana.

3. Lindberg.

4. Langt hår med en påtenkt frisyre, men nå begynner også kort hår å bli "hot" igjen.

5. Tiger of Sweden (CAUTION: HOT).

6. Gjennomført stil.

7. Canada Goose.

8. Kontaktlinser.

 

Not:

1. Hvite klær (pakkiser ONLY, no offence).

2. Flava.

3. Joggebukser på skolen.

4. Ikke-matchende lue (dvs. en farge eller fasong som ikke passer klærne).

5. Hello Kitty.

6. Briller (i og med at kontaktlinser er "hot").

 

Noen viktige momenter fra spesielt Oslo-området.

Jeg føler meg HOT! Særlig når jeg så det med kontaktlinser, he he he. Er det så hot Bandidos??

 

Lindeberg er litt lenger nede på listen, Tiger lenger opp. Goose er obligatorisk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...