Gå til innhold

Lian Li eller Cooler Master


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel an på pris. Begge kabinettene er omtrent like store (CM: 45.8x19.8x54cm, 6070: 46x21x52.5cm (HxBxD), men personlig hadde jeg lagt i de ekstra kronene fordi jeg liker Lian-Li sitt stilrene og pene utseende, og dette er i tillegg støydempet.

 

EDIT: @Tromax: Bilder i signatur er ikke lov :)

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Kjøp Cooler Master. Jeg har selv Lian Li nå men kommer neppe til å kjøpe Lian Li neste gang. Kanskje hadde Lian Li noe som skilte seg ut før, men med dagens standard blir det bare et overpriset kabinett som ikke er noe bedre enn andre på noen måte. Feks. selv mitt gode gamle Chieftec kabinett hadde en mye bedre dørløsning enn Lian Li sitt eldgamle "vipp og løft". "Støyisoleringen" på Lian Li er også noe av det dårligere jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Kjøp Cooler Master. Jeg har selv Lian Li nå men kommer neppe til å kjøpe Lian Li neste gang. Kanskje hadde Lian Li noe som skilte seg ut før, men med dagens standard blir det bare et overpriset kabinett som ikke er noe bedre enn andre på noen måte. Feks. selv mitt gode gamle Chieftec kabinett hadde en mye bedre dørløsning enn Lian Li sitt eldgamle "vipp og løft". "Støyisoleringen" på Lian Li er også noe av det dårligere jeg har vært borti.

Vel må si meg totalt uenig med deg her da jeg selv gikk fra Chieftec til Lian Li og må virkelig si at det var som å komme til en annen verden, så hvordan du klarer å få Chieftecen til å bli bedre enn Lian Li er meg en stor gåte . :D

Lenke til kommentar
Vel må si meg totalt uenig med deg her da jeg selv gikk fra  Chieftec til Lian Li og må virkelig si at det var som å komme til en annen verden, så hvordan du klarer å få Chieftecen til å bli bedre enn Lian Li er meg en stor gåte .  :D

Jeg påstår ikke at Chieftec'en nødvendigvis var totalt sett bedre, men det var i praksis like bra, til en mye rimeligere pris. Selvfølgelig hadde det mye mindre hype/cool-faktor og et mindre eksklusivt ytre(plast vs. alu.), men slike ting bryr jeg meg egentlig svært lite om da jeg personlig er mer opptatt av den praktiske brukerverdien.

Lian-Li kom med ferdig "støydemping" men det var som sagt svært dårlige greier. At de i det hele tatt kaller noen 1mm tynne plastplater for støydemping er jo nesten rent lureri. Mitt forrige kabinett hadde "magic fleece" på innsiden av og det ga hvertfall merkbar støydemping.

 

(Faktisk var den største fordelen til Lian-Li kabbet at det var lettere enn Chieftec'en da Chieftec'en var vanvittig tungt og nærmest laget av støpejern, men det finnes jo flust av alu.kabs idag så dette er ikke noen faktor lenger)

hehe..  ser vist ikke ut som at alle på dette forumet er enig med deg i det der Vice ;)

Det er helt greit. Jeg har aldri vært spesielt interessert i å følge med den store flokken heller. ;)

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg nytt kabinett og det skal være bra og så langt står det mellom følgende kabinett:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121276&view=detailed

 

eller dette

 

http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=62

 

Hva mener dere? Noen som har andre tips til gode kabinett og PSU.

Jeg synes begge så ut som et kjøleskap, jeg.

Sjekk ut www.microplex.no, der har de stort utvalg :yes:

Lenke til kommentar

Om du skal ha kabinettet stående på en plass, så gå for stacker. Har vekt noe å si gå for Lian Li, plassen er ca den samme i disse kabinettene så du ender opp med hva du liker best og hvor mye du er villig til å legge i det da et Lian Li er en del dyrere .

Uansett er dette to meget bra kabinetter med ca samme plass bare med forskjellige måter å løse dette på .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...