Gå til innhold

Norske Folk + WoW = En Skam!

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du har seriøse problemer, oppsøk en realist.

hva har jeg problemer med da? Man kan ikke sitte å irritere seg slik over hva andre gjør og ikke gjør. Vel...uten om dem som liker å bestemme over andre da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Man kan ikke sitte å irritere seg slik over hva andre gjør og ikke gjør. Vel...uten om dem som liker å bestemme over andre da.

Jeg er ikke interessert i å bestemme over andre, men jeg setter pris på... tja, å oppholde meg i et offentlig rom uten at idioter kommer bort og skriker meg i øret. Noe jeg syns er en ok analogi for hvordan disse dustete nordmennene oppfører seg i dette tilfellet.

Endret av thomanil
Skrevet

Du må tenke på at dette er et spill også da. Folk gjør litt gærne ting av og til for å få seg en latter..det er bare slik det er. Ikke noe å ta slik på vei for. Self er det irriterende til tider, men så lenge det ikke målbevist og kontinuerlig går ut over deg...så burde du la være å hisse deg opp av det.

Man kan nesten ikke kreve at folk skal oppføre seg like høffelig online, som dem burde gjøre i det daglige liv. Det er tross alt et spill i bunn og grunn.

F.eks. Står det en flott spillfigur (female) foran meg i spillet, så kan jeg finne på å kommentere henne, brystene hennes, klærene, øynene osv...mest på gøy liksom..og for å småflørte litt. Jeg hadde aldri gjort noe slik midt på gaten real life, og svært få andre heller.

En annen ting er jo det å konsekvent gå inn for å ødlegge for andre spillere. Dette er jo litt spesielt, men den friheten vi har i Norge fører jo også til at slike "utskudd" får muligheten til å utfolde seg. Men den prisen for vår frihet er ihvertfall jeg villig til å betale. Om man skal se litt filosofisk på hele saken!

Skrevet (endret)
Du må tenke på at dette er et spill også da. Folk gjør litt gærne ting av og til for å få seg en latter..det er bare slik det er. Ikke noe å ta slik på vei for. Self er det irriterende til tider, men så lenge det ikke målbevist og kontinuerlig går ut over deg...så burde du la være å hisse deg opp av det.

Man kan nesten ikke kreve at folk skal oppføre seg like høffelig online, som dem burde gjøre i det daglige liv. Det er tross alt et spill i bunn og grunn.

F.eks. Står det en flott spillfigur (female) foran meg i spillet, så kan jeg finne på å kommentere henne, brystene hennes, klærene, øynene osv...mest på gøy liksom..og for å småflørte litt. Jeg hadde aldri gjort noe slik midt på gaten real life, og svært få andre heller.

Tja, hadde jeg vært så opprørt over sånt hadde jeg vel stått på barrikadene og krevd perma-banning av alle som er litt teite av og til.

Imidlertid: En ting er å kødde litt med folk av og til, en annen ting er å gå inn og "ta over" general-chatten med sitt eget språk... og drite i requests fra folk om å i det minste skifte til engelsk. Da mener jeg at nærmer seg griefing. (Og ja, jeg vet at man kan skru av General... men kjedelig om man skal tvinges til det fordi en dum skandinaver spammer den.)

En annen ting er jo det å konsekvent gå inn for å ødlegge for andre spillere. Dette er jo litt spesielt, men den friheten vi har i Norge fører jo også til at slike "utskudd" får muligheten til å utfolde seg. Men den prisen for vår frihet er ihvertfall jeg villig til å betale. Om man skal se litt filosofisk på hele saken!

WoW != Norsk samfunns offentlige forum.

Banning og barnehage-humor er en ting, men hvis folk spytter ut rasist-oppgulp og lignende drit mener jeg at de bør tuppes på hue og ræva ut.

"No WoW for you!" Synes faktisk ikke det skal være total ytringsfrihet i spillet.

Da kan folk heller gå og lage seg et IRC-rom og holde på der.

Endret av thomanil
Skrevet (endret)

Joda. Klart en kan. Det gjør jeg. Det er noe med at en mister mye av utrykksmåten når en stort sett bare kan utrykke seg gjennom tekst. Da er det viktig å ikke misforstås.

Også litt viktig å se at folk rundt deg skal ha det morsomt de også. Om du i så stor grad prioriterer din egen (barnslige) moro på bekostning av andres at du lager ugg, så bør du snarest, som noen foreslo tidligere i tråden, få lov å stirre på loginskjermen i noen dager.

Edit: Når jeg klarer å skrive et innlegg uten skrivefeil blir det fred mellom horden og alliansen.

Endret av Kuroneko
Skrevet
Joda. Klart en kan

Urimelig til de grader!

Siden det er et spill så bør det være lov å prøve litt crazy'e ting innimellom. Jeg snakker ikke her om konsekvent ødlegge for andre, men om det går ut over noen....det skal man ikke se bort i fra i alle tilfeller. Det er lov å ha det littegranne morsomt på andres bekostning i spill syntes jeg. En del av sjarmen med online det. Og ikke minst det å kunne flørte litt med sexye spillfigurer...

Skrevet (endret)
Joda. Klart en kan

Urimelig til de grader!

Siden det er et spill så bør det være lov å prøve litt crazy'e ting innimellom. Jeg snakker ikke her om konsekvent ødlegge for andre, men om det går ut over noen....det skal man ikke se bort i fra i alle tilfeller. Det er lov å ha det littegranne morsomt på andres bekostning i spill syntes jeg. En del av sjarmen med online det. Og ikke minst det å kunne flørte litt med sexye spillfigurer...

Jaja. Spørs vel helt hva som defineres som "litt morsomt på andres bekostning" versus "ødelegge spillopplevelsen for andre". :)

Er imidlertid enig i at det er lov å kreve at folk oppfører seg vettug. Dette er tross alt et produkt vi har betalt for, da bør man kunne forvente seg at andre spillere oppfører seg ihht Blizzards retningslinjer (eller blir tatt hånd om av GM'er hvis de går over streken).

Endret av thomanil
Skrevet

Folk som sitter å spammer "BÆÆÆASJJ!!! HAHAHHAH!!! Norrway RULLLLEEESSSSS!!!!!!11" " VI ARRE KOL!!!!", har vell et lite lass med problemer.

Skrive feil kan jo også komme fra folk med dysleksi ( er det sånn det skrivest? ).

Så du skal ikke sitte å rakke ned på en hel aldersgruppe.

Skrevet

kom til shadowsong, har bare opplevd Ett tilfelle av idioti i der.. :)

lite nordmenn er det også .P

og ikke la slike opplevelser ødelegge uansett.. det er 1-5 minutter av spilletida di i uka det skjer noe slikt max.

Skrevet

Skal ikke anbefale dere til å kommet til Warsong, for der er det en jævlig kø hver ettermiddag/kveld for å komme inn.. Men det er i hvert fall ikke så mange tullete nordmenn der. Dog er det tullinger fra andre land som f.eks Russland :p

Skrevet

sto på auksjonshuset i dag og bladde igjennom lister. Jadda, så kommer det en dust og slenger opp guildlista si for å få meg til å joine, så AH forsvinner. Jeg ber han om å spørre først, åpner AH igjen, han spør igjen, alt forsvinner, jeg skjeller han ut, åpner AH, han spør igjen, åpner AH, han spør igjen, /ignore hexor, åpner AH :p

Skrevet

Jeg har sagt dette før, men for sikkerhetsskyld sier jeg det enda en gang. De av dere som, i likhet med meg, vantrives med uhøflige nek, spill på RP-server. Egentlig ingen som krever at du rollespiller(men det er morsomt om du gjør det), men folk er konsekvent høflige og hjelpsomme. Ved et uhell kom jeg til å stjele en boss fra en større gruppe som hadde ventet lengre enn meg. I stedet for evig utskjelling ble jeg utfordret til duell. Morsomt sånt.

Skrevet
sto på auksjonshuset i dag og bladde igjennom lister. Jadda, så kommer det en dust og slenger opp guildlista si for å få meg til å joine, så AH forsvinner. Jeg ber han om å spørre først, åpner AH igjen, han spør igjen, alt forsvinner, jeg skjeller han ut, åpner AH, han spør igjen, åpner AH, han spør igjen, /ignore hexor, åpner AH :p

Haha, for en idiot. :roll:

Skrevet

Er egentlig enig med trådstarter jeg. I gjennomsnitt er nordmenn værre en andre på internett, ut av erfaring. Ikke spør meg hvorfor, men tror det har mye med : Det er godt å være norsk slagordet, elle hva nå enn det var.

Egentlig ganske fornlyd med bare å være halvt norsk jeg.. Da kan jeg si at jeg er Islandsk når nordmenn begynner å skjeller ut andre på norsk fordi de ikke snakker engelsk i general..

Ja, nordmann i gata hade hatt godt av å tjene mindre, jobbe mer og få mindre.

Dagens raseriutbrudd. Takk for meg

Skrevet
Jeg har sagt dette før, men for sikkerhetsskyld sier jeg det enda en gang. De av dere som, i likhet med meg, vantrives med uhøflige nek, spill på RP-server. Egentlig ingen som krever at du rollespiller(men det er morsomt om du gjør det), men folk er konsekvent høflige og hjelpsomme. Ved et uhell kom jeg til å stjele en boss fra en større gruppe som hadde ventet lengre enn meg. I stedet for evig utskjelling ble jeg utfordret til duell. Morsomt sånt.

hehehe! digger sånt! sånn skal det gjøres :) spørs om ikke jeg må ha meg en rp char jeg og :)

Skrevet

Jeg spiller på ravencrest. Det er masse skandinaviere der. Det er veldig sjelden jeg ser svensker, dansker og nordmenn skrive på morsmålet i chaten. Jeg synes det er generelt god oppførsel der og jenner meg ikke igjen i trådstarters meninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...