Gå til innhold

Datalagring "på nettet"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en grei enkel og god løsning: Skaff deg en eller flere gmail kontoer. Disse har 1 gig med plass hver. Så skaffer du deg et av de programmene som er skrevet for å kunne bruke gmail plassen som en direkte disk i windows. Fungerer utmerket, og jeg bruker scripts for å daglig oppdatere viktige data (kryptert) til blandt annet en gmail disk. Det er enkelt i bruk etter oppsett, gratis, og 1 gig er mye når man bare skal ha "små" ting som bilder og tekst.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hei,

 

Takk for mye bra svar.

 

Jeg syntes http://www.streamload.com/ virket OK. Bekymrer meg ikke for at det koster penger å laste ned igjen. Som Muffinman sa, så er jeg villig til å evt betale hvis det ryker fra grunnmuren når jeg kommer hjem og har behov for de dataene jeg har lagret.

 

Blir jo spennende å se om firmaet kan overleve? Hvis det ikke gjør det (eller forsåvidt uansett) ligger jo en haug av mine personlige data, familiebilder etc på noen disker borte i USA. Føler at det er lettere å ha kontroll på slike ting når jeg har dataene på en ekstern disk eller DVD'er....

 

Mvh,

 

S

 

(Hvordan får man G-Mail????)

Lenke til kommentar

Er det flere med gmail her som ikke får lagt over filer?

Jeg får lagt over noen, mens det er mange som ikke går over. Får meldingen "the filename or extension is too long".

F.eks Top.SLDPRT kommer over, men ikke over_top.SLDPRT

 

Leste ett sted om at det totale filnavnet måtte være under 40 karakterer.

Mulig det ikke stemmer mer???

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...