Gå til innhold

Lydkvalitet ved avspilling av MP3 i Samsung D500


Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er lydkvaliteten i de medfølgende ørepluggene til Samsung D500 forferdelig dårlig? Lyden lider av total mangel på bass, og volumet er så lavt at man nesten ikke kan nyte musikken.

 

Det jeg lurer på er som følger:

 

1. Noen som vet om det finnes originalt eller uoriginalt ekstrautstyr som lar deg koble til egne øreplugger?

 

2. Vil det innebære noen risiko eller ulempe å bruke klipp-og-spleis-metoden på pluggene. Dvs. å klippe dem av over mikrofonen, og spleise på noen som er bedre?

 

Litt kjipt å bruke 8-900 kroner på relativt dugelige plugger og oppleve at operasjonen ble en fiasko :)

 

EDIT: Oi, nå ser jeg at man har en del muligheter til å justere ting og tang vedrørende lyd hvis man taster *#8999*8378# og velger H/W test, men jeg aner egentlig ikke hva jeg bør fikle med der. Burde ikke skade å prøve seg litt fram?

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er ille, er at ikke mobiler med radio og ikke minst mp3-spiller har utgang for mini-jack. Da kunne man vasse i ulike hodetelefoner og øreplugger. Men det er sikkert et spørsmål om plass. Det er jo ikke lite man putter inn i disse mobilene.

 

Lyden man får med D500 sine øreplugger er ikke god nok, men greit nok. Klart bedre lyd på 6230 og 6630. Jeg bruker sjøl en ekstern mp3-spiller, og får da bedre lyd, mer lagringsplass og flere muligheter mht hodetelefoner.

Lenke til kommentar
1. Noen som vet om det finnes originalt eller uoriginalt ekstrautstyr som lar deg koble til egne øreplugger?

Det finnes i alle fall en (dyr) løsning som også gir deg radio her.

 

Alternativ kan du kjøpe f.eks "the plug" fra Koss som koster 160,- og klippe og lime (eller lodde aller helst). (koss the plug har imponerende lyd, da)

 

Det siste har jeg gjort med mine sx1-plugger :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...