Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Passthrough/web-grensesnitt i netopia 3351


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nett fått oppgradert firmware'n i min Netopia 3351. Har lest at 3351 skal kunne takle web-grensesnitt og "passthrough" funksjon. Har nyeste firmware (fekk gjennom NGT sin "endringsweb", og er versjon: v8.3.3r1.

 

 

Mine spørsmål er:

#1 Fungerer web-grensesnitt mot (da meiner eg ikkje NGT sin endringsside) NGT sine netopia 3351?

 

#1.1 Viss ja på #1, Hvilke brukernavn og passord må til for å komme inn her? Er det eventuelt noe eg kan slå på gjennom telnet for å åpne for web grensesnittet?

 

#2 Noen som kan forklare hvordan eg setter opp passthrough funksjonen i denne ruter'n? :ermm:

 

#2.1 Har eg for ny firmware til at passthrough går? Har det blitt disabled av NGT? Noen som har en firmware der det går an å bruke passthrough?

 

Håper noen der ute kan hjelpe! `Er vel MANGE der ute som sitter med NGT sine rutere...

Hadde vert :w00t: med litt hjelp!

post-61-1107948275_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sozinho: takker for svar.

 

Er bare at med min ruter får eg ikkje opp "wan" settings, ikke med denne firmware'n ivertfall.

 

Lure på: Går det an å resette ruter, legge inn passthrough for så å aktivere ruteren, eller mister eg det eg la inn om passthrough da? For i så fall ser eg ingen mulighet for å sette opp passthrough. Får som sagt ikkje opp "Wan" settings på noen av undermenyene når eg telnet'er mot rutern

 

Bruker id: P(kunder nr - 10000)

Passord: (fått fra net på passord brev)

Lenke til kommentar
Mine spørsmål er:

#1 Fungerer web-grensesnitt mot (da meiner eg ikkje NGT sin endringsside) NGT sine netopia 3351?

 

#1.1 Viss ja på #1, Hvilke brukernavn og passord må til for å komme inn her? Er det eventuelt noe eg kan slå på gjennom telnet for å åpne for web grensesnittet?

 

Noen andre som kjenner til dette? Har vært inne på netopia.com, og hentet ned/lest bruker manualen til denne routeren, dvs. 3300 serien.

Der står det helt klart at det finnes og i stor grad brukes webgrense snitt for å konfigurere routeren "fra lokalt hold"...

 

men: Klarer ikke logge inn. Det fungerer ikke med standard passord, pkundenr-10000 osv........men ved bruk av "ngt og ChkBid114" kommer man inn på et webgrense snitt som er laget av/for ngt. (brukes vel av ngt, ikke mer enn 5 funksjoner)

 

Kan ngt ha sperret muligheten for å benytte seg av webgrense snitt, og i såfall:hvorfor???

 

Finnes det noen måte å "overkjøre" dette?

 

Grunnen til at jeg ønsker å bruke dette er at det ser ut til at her ligger det noen funksjon som man ikke finner via telnet, anyway så er de mest vanlige brukerfunksjonene mye mer/lettere tilgjengelig her.

 

Så er det noen her som har peil, eller som har gode råd??? :hmm:

Lenke til kommentar

Er vel for å begrense skadene brukeren selv kan gjøre. NGT har jo endring.nextgentel.no for den "jevne bruker" som skal forandre noe. Er enig i at webgrensesnitt er enklere når man skal gjøre om noe. Du får høre med teknisk hos NGT om de er lystne på å implemntere webgrensesnitt :)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har nå slått på passthrough funksjonen i Netopia modemet, og har en D-link 624 jeg vil ha det videret til, og har da tastet inn MAC nummeret til denne i Netopiaen.

Jeg har en CAT5 kabel fra Lan porten i Netopia'en, til WAN porten til Dlink'en. Hvordan skal instillingene med DHCP og slikt være i de to routerene?

Jeg ser helst at Netopiaen blir mest mulig "transparent" slik at jeg kan bruke Dlink'en som "hoved" router. Har nemlig også en d-link G810 som en trådløs bridge til Xboxen, og denne har ikke fungert optimalt sammen med Netopia'en.

Lenke til kommentar

Og et annet spm, hvis jeg velger dynamisk IP for Dlink'en, da får jeg ikke satt inn Gateway'en til Netopia'n, men den finner kanskje dette også automatisk da?

 

Og når jeg skal koble til enheter til dette nettverket, bruker jeg gateway lik IP adressen til Netopia'n eller Dlink'en?

Lenke til kommentar

Har forsåvidt fått det til å fungere, men ikke optimalt. Passthrough er slått på, men jeg får det ikke til å fungere med dynamisk IP i routeren. Der må jeg velge statisk IP, og skrive inn den IP jeg har for tiden, og gatewayen til netopia'n. Det fungerer da, men er jo ikke en holdbar løsning i og med at jeg egentlig har dynamisk IP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...