Gå til innhold

Registrering når retail kommer ut..


Anbefalte innlegg

1 månde koster ca 107 kr vet jeg værtfall

Også har jeg funnet ut at vi kan betale med Visa Electron altså det er det bankortet man kan få før man fyller 18, altså man kan få det når man er 13, så det er jo veldig positivt for det som er under 18 og ikke har kreditkort :D

Bare en liten avsporing, men det virker som en utbredt misforståelse om at man ikke kan ha vanlig VISA før man fyller 18. Dette er feil, i og med at man kun trenger en underskrift fra foreldrene for å få fullverdig VISA, og ikke noe slik Electron-dritt.

Takker for opplysningene :thumbup:

Skal innom banken i morgen for å få tilsendt de dokumentene som min far må skrive under på, for at jeg skal få VISA!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 månde koster ca 107 kr vet jeg værtfall

Også har jeg funnet ut at vi kan betale med Visa Electron altså det er det bankortet man kan få før man fyller 18, altså man kan få det når man er 13, så det er jo veldig positivt for det som er under 18 og ikke har kreditkort :D

Bare en liten avsporing, men det virker som en utbredt misforståelse om at man ikke kan ha vanlig VISA før man fyller 18. Dette er feil, i og med at man kun trenger en underskrift fra foreldrene for å få fullverdig VISA, og ikke noe slik Electron-dritt.

Takker for opplysningene :thumbup:

Skal innom banken i morgen for å få tilsendt de dokumentene som min far må skrive under på, for at jeg skal få VISA!

Go Birger! :thumbup::p

Lenke til kommentar

For kredittkort som VISA og Mastercard kan ikke umyndige personer inngå juridisk bindende avtaler, i tillegg til dette er det vel også vanligvis noen krav til personens økonomiske situasjon. Så nei, det hjelper ikke med signatur fra mamma eller pappa for et kredittkort, derimot vil det fungere om mamma/pappa møter opp i banken og signerer for VISA Electron aeller andre ungdomskortavtaler.

 

Hvorfor tror dere det i d hele tatt finnes slike kort typer? ;)

Lenke til kommentar
For kredittkort som VISA og Mastercard kan ikke umyndige personer inngå juridisk bindende avtaler, i tillegg til dette er det vel også vanligvis noen krav til personens økonomiske situasjon. Så nei, det hjelper ikke med signatur fra mamma eller pappa for et kredittkort, derimot vil det fungere om mamma/pappa møter opp i banken og signerer for VISA Electron aeller andre ungdomskortavtaler.

 

Hvorfor tror dere det i d hele tatt finnes slike kort typer? ;)

Joda, det holder i lange baner at mamma eller pappa kommer å skriver under.

 

Husker jeg spurte om dette da jeg fikk VISA for noen år siden - og joda, jeg kunne få VISA allerede som 13-14 åring. (Spørs hva den laveste aldersgrensa er i banken din) .. Eneste jeg måtte ha gjort var å få mammas underskrift på kontrakten.

Lenke til kommentar
Så flott for deg da. Veldig fin bank du har, bryr seg ikke så mye om norsk lovgivning dem. Tipper det ikke holder i lengden.

Så lenge mor eller far skriver under, så får ungene lov. Ved å underskrive overtar foreldrene alt ansvar for hva ungene bruker penger på, og det blir deres problem om penga plutselig ikke er der...

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
1 månde koster ca 107 kr vet jeg værtfall

Også har jeg funnet ut at vi kan betale med Visa Electron altså det er det bankortet man kan få før man fyller 18, altså man kan få det når man er 13, så det er jo veldig positivt for det som er under 18 og ikke har kreditkort :D

Bare en liten avsporing, men det virker som en utbredt misforståelse om at man ikke kan ha vanlig VISA før man fyller 18. Dette er feil, i og med at man kun trenger en underskrift fra foreldrene for å få fullverdig VISA, og ikke noe slik Electron-dritt.

Takker for opplysningene :thumbup:

Skal innom banken i morgen for å få tilsendt de dokumentene som min far må skrive under på, for at jeg skal få VISA!

Go Birger! :thumbup::p

Sånn, idag mottar jeg VISA-kortet mitt ;]

Var bare ta med seg et bilde + pappa ned i

banken. Blir ikke lettere ca.

 

Men nå lurer jeg så sjukt på om jeg får spillet

på den 11.Feb, eller om det blir utsendt da.

Bestilte fra Elkjop, så sendte jeg mail og spurte

om jeg ville motta det før tida.

 

Svaret :

 

QUOTE :

 

Heisann

 

Jeg kan ikke vite når du vil motta det om du ikke oppgir

hvilken butikk du bestilte det fra.

 

Mvh

 

Dum blondine @ Elkjop.no

 

/END QUOTE

 

Seriøst, jeg kan da ikke vite hvilken butikk jeg får det fra?

Jeg oppgav at jeg hadde bestilt med visa fra nettet og at

spillet skulle bli sendt som "brev" rett til kassa mi.

 

Jeg skrev jo til og med hvor jeg var fra, adresse, navn og det hele!

 

12år?

Lenke til kommentar
1 månde koster ca 107 kr vet jeg værtfall

Også har jeg funnet ut at vi kan betale med Visa Electron altså det er det bankortet man kan få før man fyller 18, altså man kan få det når man er 13, så det er jo veldig positivt for det som er under 18 og ikke har kreditkort :D

Bare en liten avsporing, men det virker som en utbredt misforståelse om at man ikke kan ha vanlig VISA før man fyller 18. Dette er feil, i og med at man kun trenger en underskrift fra foreldrene for å få fullverdig VISA, og ikke noe slik Electron-dritt.

Det er lov å leve i god tro Complexion...

Var innom banken idag, og det gikk dessverre ikke ann for en under 18år å få VISA med underskrift av foresatte...

Gikk bare ann å få VISA Electron, som jeg allerede har!

 

Heretter, vær så snill å kjekk kildene dine litt bedre....

Endret av Birger_Nord
Lenke til kommentar

I min lokale bank kan jeg iallefall ikke gå til anskaffelse av standard Visa-kort før jeg er myndig, altså 18 år gammel. Den lokale banken går under Sparebank 1.

 

Det kan jo hende andre banker evt. har andre regler på dette, men det høres utrolig snålt ut. Jeg er 17 år, og jeg har Visa Electron, funker ikke med Visa før jeg er 18.

Lenke til kommentar
For å betale med kort må man ha kortnummer, noe visa electron ikke har.

kankje ikke. driter jeg i, bare det virker som betalingskort til WoW...

 

European Payment Methods

08/02/2005

There will be a number of payment methods available to European players wishing to subscribe to World of Warcraft. At the end of the one-month free subscription period, which is included with the retail version of the game, players will be able to continue playing using a variety of payment methods. Payment in euros and English pounds will be accepted and will include the following methods:

 

    * Major credit cards: Visa (including Electron), MasterCard, American Express.

    * Local cards: Carte Bleue (France), Switch, Solo and Delta (United Kingdom).

    * Electronic Direct Debit: ELV (Germany).

[/b]
Lenke til kommentar
Var innom en annen bank idag, og det gikk greit å skaffe seg VISA under 18år.

 

Hater slike plasser de utleverer feil opplysninger :(

Ja, der ser du. Jeg har ikke hørt om andre banker enn den du nevnte tidligere, som faktisk har nektet en person VISA.

 

Det er lov å leve i god tro Complexion...

Var innom banken idag, og det gikk dessverre ikke ann for en under 18år å få VISA med underskrift av foresatte...

Gikk bare ann å få VISA Electron, som jeg allerede har!

 

Heretter, vær så snill å kjekk kildene dine litt bedre....

 

Det viste seg jo at det faktisk var DU som måtte sjekke kildene dine bedre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...