Gå til innhold

Jeg er sikker på at dette vil holde til en såkalt


Anbefalte innlegg

Jeg er sikker på at dette vil holde til en såkalt "gaming pc", fordi sønnen til rådgiveren min er it-spesialist og han satte sammen komponentene. Denne pc'en skal jeg gi til min sønn, han fyller 14 år den 27. eller var det den 28. februar. Dere lurer sikkert på om jeg har rå til slikt, men jeg skal fortelle dere en ting. Den årlige nettolønnen min er på 7,8 millioner. Så tilbake til saken, godkjenner dere denne pc'en. Holdere denne pc'en lenge. Fordi jeg gidder ikke å kjøpe noe mer til han sønnen min, Kristian.

 

Plextor DVD recorder PX-716UF Retail Ekstern DVD+R/+RW and DVD-R/-RW 2.210,00

 

AMD Athlon 64 FX-55 2.6 GHz Socket 939, 1 MB cache, BOXED 7.307,00

 

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM 1.482,00

 

Western Digital Caviar 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM, RAID Edition 1.507,00

 

MSI K8N Diamond Hovedkort S939,SLI nForce4 SLI,6xSATA2,Creative Live!24bit

1.757,00

 

Hiper Strømforsyning ATX 425W,Dual Fan, Silent, PFC, Manual 536,00

 

Lian-Li PC-V2100 Big Tower, Sølv Aluminium (Uten Strømforsyning) 3.103,00

 

3x Corsair TWINX1024-4400 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-4400 DIMMs 10.086,00

 

Gainward GeForce 6800Ultra 256MB SLI PCI-E,Pakke m/2stk 6800Ultra CoolFX 15.503,00

 

 

Eizo 19" LCD FlexScan L797 TCO-03 Grey 10.943,00

 

 

SUM TOT:

Pris eks. mva: 43.547,20

mva: 10.886,80

totalt: 54.434,00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OMG, er dette en spøk? Ingen 14 åringer trenger en slik pc. Du kan få en utmerket og antakelig "overkill" gaming pc til sønnen til på 14, til 15000 og maks 20 000 kr. Jeg hadde kjøpt en billigere pc og heller brukt mer tid med sønnen min hadde jeg vært deg... Du får mer for pengene om du kjøper en pc til 20000 og om feks. 3 år kjøper du en ny pc til 20000. Du får aldri mest for pengene ved å kjøpe det nyeste og det beste...

Lenke til kommentar
Festlig med slike tulleinnlegg fra tid til annen...

 

:shrug:

Jepp. For en mann med 7.8 mill i inntekt hadde ikke giddet å skrive et innlegg i forumet selv.. Ordlyden hadde muligens vært "jeg er konsulenten til NN som skal kjøpe en maskin til sin sønn Kristian, som ikke skal bli bortskjemt".

Lenke til kommentar
Gainward GeForce 6800Ultra 256MB SLI PCI-E,Pakke m/2stk 6800Ultra CoolFX 15.503,00

Jeg sier meg enig med Fredric, mye av dette er litt tullete (som skjermkort f.eks.), samme hvor mange millioner du har i årlig nettolønn. Din sønn vil garantert ikke merke forskjell på ett eller to stk av dette kortet før om ca 3 år, og da lover jeg at du får enda bedre kort til halvparten av det akkurat dette kortet koster i dag. Ellers var det jo stort sett masse bra. Skal du på død og liv legge i masse penger på pc, legg i en del og kjøp bra flatskjerm (slik du jo har gjort, bra).

 

Og forresten: "overkill" brukes om komponenter/oppsett som er rett og slett for bra for brukeren/mer enn brukeren strengt tatt har behov for, det være seg pga at brukeren ikke har behov for en kraftig server-pc, eller fordi resten av maskinen ikke vil kunne dra full nytte av det.

 

Og SLI er litt mer tøysete enn det vi i utgangspunktet trodde, du vil ikke få proporsjonal ytelsesøkning med 2 kort, og uansett vil du per i dag ikke ha sjangs til å se noen forskjell.

 

At den vil holde til gaming pc er ikke tvil om, tingen er at det vil bli litt vel mye. Ta bort en del penger og kjøp heller videokamera/hjemmekinoanlegg/videokanon/snowboard e.l. til gutten, men husk at ingen unger har godt av å bli for mye bortskjemt.

Lenke til kommentar

Fra hans tidligare tråder:

 

Skrevet: 31/01/2005 : 15:26

hei, driver å sparer til bærbar data, tenkte kanskje å kjøpe den til sommeren. tror dere at det kommer noen som man kan spille hl2 på ?

max prisen skal helst være på 12000,- og finnes det noen NÅ som man kan spille hl2 på til den prisen? :whistle:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Tviler på at han har 7.8 mill i årslønn

 

St.Jimmy Skrevet: 28/01/2005 : 19:17

 

takk for alle svarene, de har vært veldig nyttige.

 

kjøper pc for max 14000.

 

 

 

St.Jimmy Skrevet: 31/01/2005 : 15:26

 

hei, driver å sparer til bærbar data, tenkte kanskje å kjøpe den til sommeren. tror dere at det kommer noen som man kan spille hl2 på ?

max prisen skal helst være på 12000,- og finnes det noen NÅ som man kan spille hl2 på til den prisen?

Lenke til kommentar
Hvor får du fra at du skal ha tre sett med 2x512 MB RAM? Du vil aldri ha plass til mer enn to slike sett på et vanlig hovedkort.

mitt neste system har plass :)

så tok jeg til vettet å sjekket i prisguiden: msi k8n diamond <-- det der er to kanaler ja, gl med 6 brikker

 

menne, dette virker som bortkastede penger, du kan få quad opteron til den prisen og i tillegg virker det som en tullepost i og med at han skryter av lønnen sin, at han sender sønnen sin til hawai osv, noen moderatorer som har lyst å se på denne kanskje?

Endret av AgUr
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...