Gå til innhold

Beholde Geforce2, eller kjøpe Radeon 7000?


Hawkwind

Anbefalte innlegg

Har to stk. datamaskiner i heimen med Geforce2 baserte skjermkort med 32 mb minne.

 

Har nå muligheten til å kjøpe et Radeon 7000 kort (64 mb) for en svært billig penge. Spørsmålet er da egentlig om det er verdt det?

 

For de av dere med erfaring med low-end kort; hvilke av disse kortene fungerer "best" til spill og slikt?

 

For ordens skyld - jeg har ikke behov for å bli tipset om andre kort jeg kan/bør/burde kjøpe; det er kun sammenligning av de to typer kort nevnt over som er av interesse nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte faktisk et Radeon 7000 for en uke siden til en PC som ikke brukes til spill. Jeg kjøpte dette kortet:

Sapphire Radeon 7000 64MB DDR AGP,ATI7000,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Grunnen til at jeg kjøpte det var at jeg ville overføre signalet til skjermen med DVI istedet for VGA.

 

Fra før sto det et GeForce2MX400 32MB i maskinen.

 

Jeg ville teste kortene opp mot hverandre og kjørte 3DMark01SE på begge kortene.

 

Litt mer maskinvare:

Athlon 1.4GHz Thunderbird

512 MB SD-RAM

HK: ASUS A7V-VM

Jeg brukte 66.93 driver og Catalyst 5.1

 

Resultatet av testen ble:

GeForce2MX400 32MB 2834

ATI Radeon 7000 64MB 1720

 

Til vanlig desktopbruk var det ingen forskjell på kortene bortsett fra litt penere bilde med DVI overføring til skjermen.

 

EDIT: Litt her og der.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
Jøss finnes det folk med så gamle skjermkort enda!  :ohmy:

Tror det er lite vits i å oppgradere du...

Joda, det finnes. Dårlig råd er vel fellesnevneren for de av oss med såpass gammel hardware ;-)

 

En annen sak er at det ikke spilles særlig mange grafikkrevende spill her i gården (X2 det mest krevende så langt).

 

Da er heller ikke behovet for kraftige grafikkort veldig stort *s*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...