Gå til innhold

store problemer med ping på CS 1.6 trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har spilt cs over internett noen ganger....og beveger seg frå 130 til 200 :thumbdown: , av og til går den helt opp i 800 :cry: ! jeg har linje på 1024/348 Kbps, vet ikke om det er nok,men aller jeg spiller mot har ping liggende på 20-50 :yes: .....

håper dere kan hjelpe meg å få noe slikt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hallo!

Du bør ikke ha så høy ping som det der med den linja. Noe er definitivt galt.

Regner med dette er på norske servere. Spiller du på noe langt unna gir det høy ping.

Først til instillinger i cs. Skriv inn følgende i consolen:

cl_updaterate 80

cl_cmdrate 80

rate 20000

Hvis ikke dette gjør saken bedre vil jeg anta at problemet ligger utenfor spillet.

Kjør en speedometer test av linja for å sjekke om linje yter slik den skal. Bare google etter speedometer test elns...

Yter den slik den skal er det antakelig noe annet rart som ødelegger.

Sjekk for spywhare. Dette kan gjøres med programmer som f.eks adaware og spywhare search & Destroy. Kjør begge 2 du.

Du bør også sjekke for virus.

Kjører du trådløst oppsett mot internett bør du sjekke signalstyrken din.

Lykke til!

Endret av OterOter
Skrevet
Hallo!

Du bør ikke ha så høy ping som det der med den linja. Noe er definitivt galt.

Regner med dette er på norske servere. Spiller du på noe langt unna gir det høy ping.

cl_updaterate 80

cl_cmdrate 80

rate 20000

Hvis ikke dette gjør saken bedre vil jeg anta at problemet ligger utenfor spillet.

Kjør en speedometer test av linja for å sjekke om linje yter slik den skal. Bare google etter speedometer test elns...

Yter den slik den skal er det antakelig noe annet rart som ødelegger.

hallo og tusen takk for svar! jeg har prøvd alt det der med consloen i cs....så jeg tror ikke det er problemet....men vi har jo internett delt på 2 maskiner, og etter speedometer testen får jeg nedlastingshastighet på 882 kbit/s....kan det være det som er problemet?

finnes det noen programmer for å redusere ping eller noe? :hmm:

Skrevet (endret)
Noen download programm som ligger i bakgrunnen? På noen av PCene?

nei, da ville ikke det vært 880 kbit/s, men rundt 50-100 kbit/sek...

Har du trådløs connection til routeren?

Har du prøvd: Ad aware eller: Spybot search and destroy

Eller har du noen virusprogrammer som du har prøvd?Avast antivirus er ett gratis antivirus program, kjør det og skjekk om det hjelper.

Når du velger en server som du går inn på, da regner jeg med at du velger den med lavest ping? Og du har ventet lenge før du velger en server (for at det skal komme opp fler serere)?

Har du mange programmer eller prosesser som kjører i bakgrunnen?

EDIT: feil i en link

Endret av Mixy89
Skrevet

cl_updaterate 80

cl_cmdrate 80

rate 20000

Nei, legg til til i userconfig.cfg i cstrike mappa di.

Skrevet

cl_updaterate 80

cl_cmdrate 80

rate 20000

Nei, legg til til i userconfig.cfg i cstrike mappa di.

Det er da strengt tatt det samme om han skriver dem inn i consolen eller legger dem till i config fila!

Unødvendig

Skrevet

Har du trådløs connection til routeren?

Har du prøvd: Ad aware eller: Spybot search and destroy

Eller har du noen virusprogrammer som du har prøvd?Avast antivirus er ett gratis antivirus program, kjør det og skjekk om det hjelper.

Når du velger en server som du går inn på, da regner jeg med at du velger den med lavest ping? Og du har ventet lenge før du velger en server (for at det skal komme opp fler serere)?

Har du mange programmer eller prosesser som kjører i bakgrunnen?

EDIT: feil i en link

nei...har ikke trådløs router, har ikke prøvd antivirus-progs enda,skal gjøre det :thumbup: har heller ikke noen download program i bakgrunnen......ja jeg velger alltid den med laveste ping :w00t:

Skrevet
nei...har ikke trådløs router, har ikke prøvd antivirus-progs enda,skal gjøre det :thumbup: har heller ikke noen download program i bakgrunnen......ja jeg velger alltid den med laveste ping :w00t:

Har du vell :p Du ell harry har altid nåke på :p Skru av PCen til harry! da skulle d sikkert gå litt ned.. So, ser du mo foreldra dine snakka i telefonen ;) Det tar seriøst opp pingen!

Skrevet

Du kan også tweeke Linja di littegrann.

Skriv Gpedit.msc på kjør menyen. ( Har selv engesls windows XP men kommer nok fram om du har norsk også.

Se på høyre side, Gå deretter på Computer Configuration ---> Administrative Templates ----> Network --> QoS Packet Scheduler og nå på høyre side er det et ikon som heter "Limit reservable bandwidth" gå inn på den Enable den på 0%

Det hjelper litt på meg så kan prøve den siden du ikke får 1000kbit på speed testen

Skrevet

Skriv Gpedit.msc på kjør menyen. ( Har selv engesls windows XP men kommer nok fram om du har norsk også.

sorry...men maskina finner ikke noe som heter Gpedit.msc.....heter sikkert noe annet på norsk xp :ermm:

Skrevet

sorry...men maskina finner ikke noe som heter Gpedit.msc.....heter sikkert noe annet på norsk xp :ermm:

Eg har norsk og eg fant d.. hmm

Skrevet
Det er da strengt tatt det samme om han skriver dem inn i consolen eller legger dem till i config fila!

Unødvendig

Flere servere som stiller rates automatisk osv, kjekt å ha i userconfig ;)

Skal vi begynne å tweake linje og nå da eller? Ok, jeg har ikke peil, men det er mange andre ting det også kan være. Har du noe loss / choke da?

Hvis du i windows har downloadspeed på over 700kbps så burde Cs uansett funke ypperlig online. Kan jo ha høy download i windows, og samtidig ha mye packetloss o.l. som gjør at CS bugger mens download i windows funker bra. Men 800Kbps er jo litt lite med linja di da? :confused:

Sliten nå, sry om jeg sier noe helt forferdelig / har noen meget dårlige formuleringer.

• 3 uker senere...
Skrevet

hva skal stå i desse portene? sjønner ikke no :cry:

det som står der funker ikke.......skal bruke det til å få active dc++ foressten

post-176-1109099216_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...