Gå til innhold

Brenne ut og boote fra Northon Ghost-image?


Advanced

Anbefalte innlegg

Har lagd et nothon ghost image. så skal jeg formatere disken min!

Hvordan kan jeg brenne ut dette å boote ifra en DVD?

 

Emnetittel redigert. "Northon Ghost image" sier lite om hva ditt problem er. Prøv å skrive beskrivende emnetitler. Ta en titt på nettiketten sier om dette. PoleCat

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det går altså ikke ann å boote imaget ifra en DVD. Det som er problet er at jeg har nappa ut Diskett Stasjonen.

 

Fikk følgende filer med i backup fila:

 

Symantec Image file + symantec recovery disk file.

Hva kan jeg gjøre med dem?

Endret av Advanced
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å lagre imagefilene på en egen partisjon, som du lar være mens du formaterer resten av disken. Når du vil reinstallere imaget, så booter du fra Norton Ghost-cd'n, og velger Recover disk-image fra bildet som kommer opp på skjermen. Da vil det installeres, og alt vil fungere greit

 

P.S: Husk å merke av for aktiv partisjon, ellers vil du ikke kunne boote fra det gjenopprettede imaget etterpå

Lenke til kommentar

Poenget her jo nettopp å slippe å legge inn Windows etter formattering.

. Men uansett MÅ du ha denne boot-disken/Cd'n for å i det hele tatt kunne finne ghost-imaget og starte recovery. Det blir bare ei diger imagefil, kan ikke bare lese den uten videre.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg har også laget en image av min Cdisk. DEt som er med Northon Ghost er at den lagere en botfil på dvd'en. Så når du formaterer C: er det bare å sette inn dvden når du starter opp maskinen. Så vil botprogramet, og så legger velger du i programmet at du skal bare legge inn image på Cdisken igjen, så når dette er ferdig, så ser det lik ut som den gangen når du laget image filen.. :thumbup:

Genialt spør du meg..

Lenke til kommentar

Ghost er utrolig praktisk å bruke på skoler og store nettverk. Hvis noen fiklete elever fucker for mye med en PC restorer admin bare ghost-imaget (som er en ren install) på noen minutter. Kan ikke sitte og installere windows på 40 maskiner heller..da går Ghost 10 ganger kjappere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...