Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjalottløk skrev (3 minutter siden):

Veldig pent, ja.

Synd det ikke er mer aktivitet i denne tråden. Det er gøy å se hvordan andre sine nerdebuler er.

Er blitt noe labert ja 😕 Følte jeg postet ofte siden jeg kun trenger å bla meg bak et par sider for å finne sist gang jeg postet bilde av pulten, men det er snart et år siden gitt, men greit for å få et før og etter bilde da om ikke annet :p 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Ser pent ut. Men er det ikke ubeleilig med så stor skjerm? Er vel bedre med to større skjermer, så du kan se på noe og spille samtidig. 

Takk :) Skjermen har noe som heter PBP Mode som jeg bruker en del til spill som ikke støtter 32:9 oppløsninger særlig bra, når denne modusen er aktivert så simulerer skjermen at den er 2 skjermer, så har jeg 2 kabler tilkoblet fra skjermen til PCen slik den og leser skjermen som 2 skjermer. Så på den måten kan den bli brukt som 2 16:9 monitorer, eller som en 21:9 og en 11:9 monitor som jeg bruker en del :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Evil-Duck said:

Takk :) Skjermen har noe som heter PBP Mode som jeg bruker en del til spill som ikke støtter 32:9 oppløsninger særlig bra, når denne modusen er aktivert så simulerer skjermen at den er 2 skjermer, så har jeg 2 kabler tilkoblet fra skjermen til PCen slik den og leser skjermen som 2 skjermer. Så på den måten kan den bli brukt som 2 16:9 monitorer, eller som en 21:9 og en 11:9 monitor som jeg bruker en del :) 

Aha, det er interessant. Kan du ta et bilde av hvordan det ser ut i praksis hos deg?

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 time siden):

Aha, det er interessant. Kan du ta et bilde av hvordan det ser ut i praksis hos deg?

Her er ett eksempel med Mass Effect Legendary Edition på 21:9 seksjonen, og nettleser åpen på 11:9 seksjonen. Så kan du selv velge hvordan inndelingen skal være. 

w9Fq7NA.jpg

Du mister ting som Freesync, HDR og skjermen går fra 120 hz til 100 hz i PBP mode. Så den blir litt begrenset når du kjører den slik, men ingen deal breaker for meg egentlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Evil-Duck said:

Her er ett eksempel med Mass Effect Legendary Edition på 21:9 seksjonen, og nettleser åpen på 11:9 seksjonen. Så kan du selv velge hvordan inndelingen skal være. 

w9Fq7NA.jpg

Du mister ting som Freesync, HDR og skjermen går fra 120 hz til 100 hz i PBP mode. Så den blir litt begrenset når du kjører den slik, men ingen deal breaker for meg egentlig. 

Nice. Ser mye bedre ut enn jeg trodde. Selv om det er litt ubeleilig å f.eks miste G-sync. Hvilken oppløsning er spillet på da? 

Lenke til kommentar

PIP/PBP er kjekt. "Savner" det på TV`n (til å bla i kanaler mens det er reklame på det jeg følger med på). Funksjonen var der på dyrere bilderørs-tv`er i gamle dager, men har ikke sett det på moderne tv`er. Har det på LG 43" skjermen på kontoret / soverommet. Men av en eller annen grunn er det ikke vanlig på TV`er lengre.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

6497BAAC-E942-47B4-BF56-4B6D0F82530C.thumb.jpeg.ab85e6469d085381ded576a385c6170a.jpeg0754300F-48E1-4732-BE6F-712AB118AF94.thumb.jpeg.e048a60ace3038e8ebb3f1543c787ef8.jpeg

Bruker sofaen i stua nå pga 4 grunner.

1. Foreløpig "kneangst"-oppsett. :ninja:

2. Er bedre luftgjennomstrømning fra utvendig til gangen til stua (holder ytterdøra oppe). Eller så koker jeg bokstavelig bort. :omg: Har ikke klimaanlegg desverre. 

3. Pcn og Xboxen blir ikke like varme der dem står nå. 

4. Er lettere å se på ting med en venn eller min tvillingbror hvis vi kan sitte i sofaen, istedenfor boltre oss foran/bak pc pulten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (På 23.7.2021 den 8.20):

Greit å ha et litt mer laidback oppsett en gang i blant!

Ser at tv blokkerer for pc-høyttalerne dine. Prøv å legg de ned liggende heller, slik at de ligger vannrett under skjermen.

Har lagt dem liggende nå. :) 

Evil-Duck skrev (På 23.7.2021 den 18.24):

Så ut som et comfy å og fint oppsett det @Sarcoex - Gnålern :)

Meget comfy. ^^

Også kjekt med Steam Big Picture med Non Steam spill, I kombinasjon med Unified Remote for liming av lange passord o.l. :D 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Har gjort en liten skjermoppgradering siden sist. Byttet ut en vertikalmontert 27" med en 43" TV på toppen.
Bare 60 Hz TV (og det merkes!), men den skal KUN brukes til filmer, så det går greit.

3x HP Omen Z4D33AA 27" 1440p + Samsung UE43TU6905.

IMG_1159_.jpg

^ En printscreen av det som vises på skjermene over måler 7680x3600 piksler. ^^
Jeg var bekymret om et RTX 3080 skulle klare å drive alt sammen...

Trodde jeg skulle få et problem med monteringen av TV-en, da skruene som fulgte med VESA-adapterbraketten var for korte. Men heldigvis ble det benyttet akkurat samme M8 maskinskruer som jeg brukte til monteringen av Sparco sportssetet i bilen, og jeg hadde tilfeldigvis noen skruer til overs. ❤️

Endret av PaladinNO
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Endelig kommet videre med kabeloppryddingen bak alle skjermene.

Alt jeg har bak der er:
- 4x skjermkabler
- 4x strømkabler til skjerm
- Mus
- Tastatur
- Headset
- UPS
- Mobilladekabel
- Lampe
- Bordklokke
- USB-kabel til MP3-spiller
- 4x batteriladere

Totalt 20 kabler oppå skrivebordsplaten.

Delen til venstre er fra 2020 - delen til høyre er nå idag.

2020-2022.thumb.jpg.ffb4eb2a4b0922d44d4d7af2fdc354d8.jpg

Brukte ~3 dager på å lage meg en hodetelefon holder (tar tid i det kalde vårværet og med bare håndverktøy...).

IMG_1193_25.jpg

Nærbilder av "kjøleboksen" til de 3 AC/DC omformerne til skjermene.

Spoiler

Satt sammen med 10 mm kryssfiner og trelim. Skisset opp dimensjonene før kapping og montering.
Er flere smådeler inni boksen for å separere og holde adaptrene oppreist så det hele tok nesten 3 dager med liming.

IMG_1204_25.jpg

IMG_1203_25.jpg

 

 

Endret av PaladinNO
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...