Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Salten Bredbånd - p2p hastighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har linje fra nevnte leverandør gjennom fiber.

Har tidligere kjørt med linje fra Tiscali, gjennom telefonlinje, noe som fungerte greit nok.

Hadde ingen problemer med å få "high id" i eMule eller søke i "aktiv" på DC++ osv..

Etter at jeg koplet til med Saltenbredbånd går ikke dette.

Har sendt flere mailer til supporten deres, og det de svarer er at de kjører NAT og dette er best for de fleste brukere, men at jeg mot et prispåslag kan få fast Ip.

Er det noe som kan svare på hva NAT er, om det er det som er problemet?

Om det er noen løsning på dette, og om fast ip vil hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noe som kan svare på hva NAT er, om det er det som er problemet?

Om det er noen løsning på dette, og om fast ip vil hjelpe?

De har nok plassert dere bak en sentral router, noe som er helt OK for mane og det gir bedre sikkerhet i så måte, dog så ødelegger det alle former for serverkjøring endel P2P o.l som du sliter med. Med fast IP vil du slippe unna disse problemene i og med du da får samme muligheter som med tiscali.

Skrevet

Er det ikke noe annet som kan gjøres, innstilinger osv...

Hvilke p2p prog. vil fungere på et slikt oppsett som jeg har nå?

Skrevet
Er det ikke noe annet som kan gjøres, innstilinger osv...

Hvilke p2p prog. vil fungere på et slikt oppsett som jeg har nå?

Lite du kan gjøre så skaff en fast IP, det koster bare noen få kroner vil jeg tro.

Skrevet

Det meste vil fungere bak NAT eller i passive mode som det også heter. Det eneste problemet oppstår ved det faktum at de fleste *dsl mennesker i verden faktisk bruker en "bredbåndsrouter" hjemme, og dette vil si at de alle er passive. en passiv bruker kan ikke sende data til en annen passiv, kun mot aktive brukere, med mindre man har noen phete protokoller, og per dags dato går f. eks. ikke dette over emule/dc++. Derfor vil du oppleve mindre hastighet og mindre treff når du laster ned og søker etter filer. Med en fast IP og at du selv er i aktive mode vil du kunne motta og sende filer både fra/til aktive og passive brukere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...