Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vært mer enig, men det blir ikke så lett i praksis. For at det i det hele tatt skal ha noe for seg må vi teste en mengde prosessorer av forskjellig stepping, og det har vi av flere grunner dessverre ikke mulighet til.

 

Vi har lenge planlagt en prosessordatabase som vil ta for seg bl.a. stepping og produksjonsuker, men vi har ikke løsningen helt klar enda. Inntil det skjer prøver jeg å holde dere oppdatert om nye steppings i nyhetsseksjonen vår. Det er bare så irriterende at ingen webshoper i Norge (såvidt meg bekjent) lar oss velge stepping når vi bestiller.

Lenke til kommentar

Jeg sente en mail til komplett's salgsavd og spurte om de ikke under noen omstendigheter kunne plukke ut den steppingen jeg ville ha, til og med mot en liten provisjon? her er svaret:

Quote:

Hei!

Det er dessverre ikke mulig, da systemet vårt styrer hvor CPUen skal plukkes.

Dette må holdes, da det har med garanti og retur å gjøre, det hender vi får CPUene fra forskjellige leverandører, og da må riktig CPU sendes tilbake til

denne, og ved å "bytte om" på leveringen av disse, vil dette retursystemet

crashe dersom det skulle skje noe.

I tillegg er det mulig at du vil få "ikke kjøpt av oss" dersom du prøver å sende den tilbake til oss dersom den skulle være defekt, da den ikke har riktig batch-nummer i forhold til den du har kjøpt hos oss.


Geir

Komplett.no Tlf: 33 47 14 00, Faks 33 47 14 01,



 

:evil:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pr. dags dato er nesten alle Athlon som selges AXIA, PS hadde nesten bare AXIA kode på sine prosessorer. Jeg spurte spesefikt etter AHYJA eller AHYJAR som de ikke hadde noen av da. To dager etter på fikk jeg en mail fra PS om at de hadde fått nye prosessorer og han hadde da minst en AHYJA Y 1400/266 prosessor. Det kan virke som om prosessorer med steping AXIA er den vanligeste, men holder nå å bli etstattet av AHYJA her i Norge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

AYHJA, AXIA, AVIA og andre er såkalte stepping-koder for AMD Thunderbird. Det er på en måte et modellnummer på forskjellige revisjoner av prosessoren, og nyere utgaver er som regel bedre og lettere å overklokke. Pr. i dag er vel AYHJAR den beste.

 

Palomino er oppfølgeren til Thunderbird, dvs. at Athlon får en helt ny kjerne (på samme måte som PIII i sin tid ble oppgradert fra Katmai til Coppermine). Palomino er bare et kodenavn for den nye utgaven av Athlon, prosessoren vil hete Athlon XP og Athlon mP for henholdsvis desktop og multiprosessor-maskiner. Det har også kommet en mobil utgave av prosessoren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...