Gå til innhold

Anbefal en god Portal


Anbefalte innlegg

hei

 

Ønsker å sette opp en portal, primært til personlig bruk.

Ønsker med dette en stor fleksibilitet.

 

Ønsker mulighet for å laste opp filer og en blog funksjon mm.

 

 

Har sett på flere som php-nuke og XOOPS.

Har du gode erfaringer med et slikt system??

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva er galt med PHP-nuke? Berre lurer fordi eg driv å set meg litt inn i det...

For det første er koden helt bak mål, og i følge kilder er det mye lettere å sette op feks mambo eller drupal (som anbefales) enn php-nuke. I tillegg kommer det en enorm copyrightbeskjed nederst på sida di. I tillegg er ikke pp-nuk veldig godt bygd opp og jeg syns hele systemet er knølete og lite brukervennlig. I tillegg kommer phpbb med, og det er i hvertfall bare tull. (min subjektive mening). Php-nuke gir meg også en sattoppihuoghastmedelendigutseende-følelse :p

 

Uansett, sats på drupal eller mambo.

Lenke til kommentar

Det har vel vært et par hundre forskjellige sikkerhetshull i PHP-nuke oppigjennom? Såpass alvorlige ting som en SQL-injection exploit som kan gi hvem som helst admin-tilgang på nuke-siden din er ikke gøy å oppleve. Dessuten er koden helt elendig (à la cutenews), noe ingardj også poengterte. At den er fyllt opp med masse unødvendig drit og ikke ser fin ut er vel heller ikke noen fordeler? ;)

 

Mambo har en utrolig lett installasjon, men kan være litt vanskelig å administrere, siden det ikke er lagd for at man skal kun installere og bruke rett ut av boksen, men for f.eks. større sider med et eksisterende design og spesielle krav. Det er litt administrasjon å gjøre før man får det som man vil ha det, men man kan få mambo til å se ganske lekkert ut uten å trikse for mye. ;)

Lenke til kommentar
Mambo har en utrolig lett installasjon, men kan være litt vanskelig å administrere, siden det ikke er lagd for at man skal kun installere og bruke rett ut av boksen, men for f.eks. større sider med et eksisterende design og spesielle krav. Det er litt administrasjon å gjøre før man får det som man vil ha det, men man kan få mambo til å se ganske lekkert ut uten å trikse for mye. ;)

Nettopp! Man kan bruke akkurat det man vil, gjøre siden sin helt som man vil uavhengig av CMS'et. Det er nettopp det som er så genialt med slike system. I tillegg kreves det vel heller ikke, i hvertfall av drupal, en copyright-notis fra opphaverne (selv jeg gjør det og gjør det fordi det er god skikk).

 

Og, har man en side fra før av, går det som en drøm å innstallere drupal/mambo. Man må bare gidde å lese de ganske så enkle tutorialene som ligger dems hjemmeside. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...