Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele Telenor ADSL på to maskiner


Anbefalte innlegg

Jeg går med planer om å koble to maskiner sammen i et nettverk, en med trådløst nettverkskort og en med kabel. Noen her som kan gi meg en rask innføring i hva jeg må ha/gjøre for å kunne dele Telenor ADSL på disse to maskinene? Man må jo koble seg opp, så det er vel ikke så enkelt som med Tele2 at man bare skaffer en ruter og så kan begge maskinene være tilkoblet samtidig? Må jeg rett og slett fikse på innstillingene for å dele internettilkobling i Windows? Vil jeg i så fall kunne koble opp med hvilken som helst av maskinene, eller vil jeg bestandig måtte koble opp med én bestemt maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du trenger er en ruter som kan koble seg opp på til telenor og dele internett mellom maskinene...selv har jeg gjort dette med D-Link Wireless Router SuperG 108Mbps 802.11G Airplus Extreme DI-624...(det funker nok fint med 54Mbps utgaven også)...fra datakjeden...

 

oppsettet er meget enkelt...først kobler du deg til routeren og går igjennom en kort wizard der du gir inn brukernavn og passord...

 

...deretter er det bare å surfe i vei...(maskinene kan bare stå innstillt til å motta ip automatisk)

 

:)

Lenke til kommentar
det er vel ikke så enkelt som med Tele2 at man bare skaffer en ruter og så kan begge maskinene være tilkoblet samtidig?

Joda, det går fint! Det er routeren som tar seg av oppkoblingen, og maskinene som er koblet til er alltid på nett. En trådløs bredbåndsrouter er nok det du leter etter. :)

 

Edit: Litt sen der..

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...