Gå til innhold

Fontproblem OOo vs MS Office


Anbefalte innlegg

Har et lite problem når det gjelder OpenOffice.org. Har skrevet en del dokumenter (skoleoppgaver) som er på nøyaktig tre sider med 1.5 linjeavstand. Dette er skrevet i OOo med fonten times 12. Veileder påstår hardnakket at dokumentet er på kun ca 2,5 sider langt. Når jeg dobbeltsjekket dette så viste det seg at det stemte. Mitt 3 siders dokument er redusert til ca 2,5 sider med fonten times new roman 12.

 

Spørsmålet er da: Er times og times new roman to forskjellige fonter?

Jeg har prøvd å finne itimes new roman for OOo linux men uten å lykkes, og tar mer enn gjerne imot tips for å fikse dette. :-)

 

Rare greier altså....

 

Edit: Sitter med OpenOffice.org 1.1.4 på Linux

Endret av Fuzzbin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har windows et eller annet sted kan du kopiere fra c:\windows\fonts . Når du er i linux kan du bruker "run command" og skrive fonts:/// . Da spretter filbehandler opp. Legg fontene inn i mappen "personal".

Det er vel i GNOME. KDE har ein super font installer.

Universal løsning ;) Fungerer i KDE, GNOME, xfce..alt som har en grafisk filbehandler.

Lenke til kommentar

Takk alle sammem! Kopierte tty fonten times (new roman fra c:/windows/fonts) til fonts:/personal

Vips så var de gjenkjent i kde, og de dukket automagisk opp i OOo. Dere reddet dagen folkens!! :thumbup:

 

edit: OOo utgaven av dokumentet er nå 1:1 med MS Office utgaven. :-)

Endret av Fuzzbin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...