morra Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Jeg har et bredbåndsabonnement fra LOS som har virket i ett år. Problemet er at hastigheten plutselig gikk ned i hastighet, fra 100 Mbps til 10 Mbps. Det skjedde da jeg fulgte tips på min egen tråd om å få routeren på internett. Jeg tror jeg må ha endret en eller annen innstilling som skrudde ned denne hastigheten. Noen som har tips til hvilke innstillinger jeg helst ikke burde ha endret, og dermed skrudd ned farten?
Dr.X Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Skrudd ned nettverkshastigheten til 10mbit? Evtl brukt en kabel som ikke tar 100mb.
morra Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 nei, jeg har alltid brukt denne kabelen
durabit Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Du har antakelig brukt en IP-adresse som ikke er fartsregulert av din ISP.
morra Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 Som gateway-IP'en i innstillingene for TCP/IP i egenskapene for lokal tilkobling?
Geir88 Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Har hørt om flere som fikk nedsatt hastighet... Los leverte kun 100mbit når det var ganske nytt og de ikke hadde satt noen begrensning
Magnus Lie Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) Jeg har et bredbåndsabonnement fra LOS som har virket i ett år. Problemet er at hastigheten plutselig gikk ned i hastighet, fra 100 Mbps til 10 Mbps. Det skjedde da jeg fulgte tips på min egen tråd om å få routeren på internett. Jeg tror jeg må ha endret en eller annen innstilling som skrudde ned denne hastigheten. Noen som har tips til hvilke innstillinger jeg helst ikke burde ha endret, og dermed skrudd ned farten? Det er ikke så enkelt som at WAN-porten på rutern din bare er 10mbit, ikke 10/100 mbit? Mvh. Magnus Lie Endret 6. januar 2005 av Magnus Lie
opticus Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Det er ikke så enkelt som at WAN-porten på rutern din bare er 10mbit, ikke 10/100 mbit? dette hørtes veldig vettig ut
morra Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Skrevet 6. januar 2005 Ruteren er en D-link 614+ og skal etter spesifikasjonene takle 100 mbps
JPedro Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Ruteren er en D-link 614+ og skal etter spesifikasjonene takle 100 mbps Det at den fysiske porten er 100Mb er ikke det samme som at CPU i boksen klarer å rute 100Mb.
morra Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 jeg har prøvd å koble pcen direkte til modemet, da var hastigheten også på 10 Mbps
morra Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Skrevet 8. januar 2005 Nåp har jeg funnet ut at det kun gjelder denne PC-en. Jeg har prøvd å koble andre PC-er opp mot internett og hastigheten da har vært på 100 Mbps
aadnk Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Nåp har jeg funnet ut at det kun gjelder denne PC-en. Jeg har prøvd å koble andre PC-er opp mot internett og hastigheten da har vært på 100 Mbps Har du prøvd et annet nettverkskort? Det er jo mulig at innstilninger i denne resulterer i problemet.
morra Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Skrevet 8. januar 2005 Å koble direkte til internett bare via modemet har jeg prøvd, eller mente du også å fjerne innstillingene for ruteren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå