Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd på 10 Mbps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et bredbåndsabonnement fra LOS som har virket i ett år. Problemet er at hastigheten plutselig gikk ned i hastighet, fra 100 Mbps til 10 Mbps. Det skjedde da jeg fulgte tips på min egen tråd om å få routeren på internett. Jeg tror jeg må ha endret en eller annen innstilling som skrudde ned denne hastigheten.

Noen som har tips til hvilke innstillinger jeg helst ikke burde ha endret, og dermed skrudd ned farten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt om flere som fikk nedsatt hastighet... Los leverte kun 100mbit når det var ganske nytt og de ikke hadde satt noen begrensning

Skrevet (endret)
Jeg har et bredbåndsabonnement fra LOS som har virket i ett år. Problemet er at hastigheten plutselig gikk ned i hastighet, fra 100 Mbps til 10 Mbps. Det skjedde da jeg fulgte tips på min egen tråd om å få routeren på internett. Jeg tror jeg må ha endret en eller annen innstilling som skrudde ned denne hastigheten.

Noen som har tips til hvilke innstillinger jeg helst ikke burde ha endret, og dermed skrudd ned farten?

Det er ikke så enkelt som at WAN-porten på rutern din bare er 10mbit, ikke 10/100 mbit?

Mvh.

Magnus Lie

Endret av Magnus Lie
Skrevet
Ruteren er en D-link 614+ og skal etter spesifikasjonene takle 100 mbps

Det at den fysiske porten er 100Mb er ikke det samme som at CPU i boksen klarer å rute 100Mb.

Skrevet

Nåp har jeg funnet ut at det kun gjelder denne PC-en. Jeg har prøvd å koble andre PC-er opp mot internett og hastigheten da har vært på 100 Mbps

Skrevet
Nåp har jeg funnet ut at det kun gjelder denne PC-en. Jeg har prøvd å koble andre PC-er opp mot internett og hastigheten da har vært på 100 Mbps

Har du prøvd et annet nettverkskort? Det er jo mulig at innstilninger i denne resulterer i problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...