Gå til innhold

Kvalitets headsett !? Erfaring søkes!


Anbefalte innlegg

Hepp, ser at det er mange emner ute om dette..

Men dette er for de som har erfart eller har peiling på hvilket headsett jeg bør kjøpe. Jeg har sett på hd600 .

Siden jeg skal bruke så mye penger på et headsett lurer jeg på om noen har erfaringer om noen som helst variant.

Prislappen er rundt 2-4k. Det jeg har satt unna affal :]

 

Jeg er svært kresen på lyd så setter pris på alt av respons :)

 

På forhånd takk =]

 

!Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest på en del test-sider at hd595 i mange sammenhenger kan sees på som et litt billigere alternativ enn hd600, disse kjøpte jeg for en uke siden(hd595) og er kjempefornøyd, mangler litt på den dypeste bassen, men dette er noe hd600 skal være bedre på, så om du har så mye penger er d absolutt noe å satse på.

 

En ting er alikevel verdt å få med seg, hd600 har stor motstand og vil trenge en ekstra hodetelefonforsterker om du skal ha noe videre lyd i dem. Skal du kun bruke utgangen på cd-spiller lydkort kan hd595 anbefales siden de er meget lettdrevne og kan spille høyt selv fra et litt slapt laptoplydkort.

 

Som hd595 er hd600 helt åpne og lyden høres like godt utfor headsettet som innenfor. Dvs at om en spiller litt høyt kan d lett bli til sjenanse for andre. Isoleringsmessig har jeg ikke merket noe, når jeg spiller på normalt nivå har jeg alikevel problemer å høre når folk snakker til meg, men regner med det er musikken som overdøver dem, ikke hodetelefonene som isolerer.

 

Skal du ha lukkede hodetelefoner anbefaler jeg Beyerdynamics DT660 som er noen av de beste lukka hodetelefonene du kan få.

 

på headroom kan du også finne en del anbefalinger/anmeldelser, men vet ikke hvor innhabile dem er iom at dem selger hodetelefoner.

 

http://headroom.headphone.com/layout.php?t...3&subTopicID=26

Lenke til kommentar

Har HD595 selv. Kan ikke si annet enn at de er verd hver krone (ca 1500). De ser i tillegg penere ut enn HD600 ;)

 

Regner med at storebroren (HD600) antagelig gir bedre lyd, men dette er vel avhengig av hva du tenker å bruke dem til og hva som skal drive dem.

 

Mitt Audigy 2 ZS er i hvertfall kraftig nok til å gi god lyd av hd595 - et headsett jeg forøvrig kun benytter til spill (tviler på at HD600 er verd prisen om du tenker på å benytte dem til det samme).

Lenke til kommentar

Aith :) Innspilling i hvor mange timer/dager. Er vel kanskje smart av meg og sette de på en radio og la dem ligge i et døgn el.no evt mere. Husker jeg kjøpte top modellen til Logitech (surround anlegg) Det turte jeg ikke kjøre hardt før en uke hadde gått el.no ^^

 

^^ :D Her kommer det inn ja.. Satt å somlet litt på arbeid.

Hmm, siden jeg må ha hodetelefonforsterker så lurer jeg på om jeg chillern litt:p

Ser ut som at HD595 er et bra alternativ pluss en meget rimeligere pris =]

Endret av Zary
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...