Gå til innhold

Kvalmt av MSN.no


Anbefalte innlegg

Jeg satt her en dag (rettere sagt kveld) og surfet på internett... Jeg trykket på startsiden min, som er MSN.no, for å se hva de hadde skrevet om flomkatastrofen... Plutselig fikk jeg se noe som jeg reagerte ganske kraftig på... Det var ikke tittelen som satt mine "følelser" i sving, men plasseringen av linken...

Kvalmt.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kvalmt, omtrent som den norske pressestandens oppførsel i disse tider.

Vennligst utdyp sånne påstander...

 

Vell, tvilsomt at dette var bevist gjort av msn.no..?

De har vel sikkert bare kategorisert den under reiser, også gjør websystemet sånn at den hiver automatisk opp reklame.

Dette er jo ikke noe annet enn litt lite gjenomtenkt og/eller en liten uheldig feil..?

Endret av troyel
Lenke til kommentar

Det der er nok ikke gjort med vilje nei... har sett liknende saker der vg og dagbladet har fått hets for å plassere veldig usmaklige reklamer ved siden av enkelte artikler. Dette har å kjøre med systemene som genererer reklameplassene på sidene deres. Det evner ikke å koble slike ting... så som sagt, dette er nok ikke gjort bevisst.

Lenke til kommentar

Dette skjer automatisk, relevant reklame blir plassert ved artikkler som angår temaet.

 

reiseartikkel = reisereklame.

 

husker når det var han som la seg ned på veien i mumitrollkostyme og ble kjørt over å drept.

 

Var reklame for "mumiland pakke" i reklamene rundt.

dette fordi den har truffet med "riktige" stikkord i reklamen.

tviler sterkt på msn.no kan direkte lastes for dette, eneste er at de bør ha fjernet det når det ble oppdaget.

Lenke til kommentar

Eier ikke folk respekt? Hva er dette for noe tull?

Jeg hater folk som utnytter denne form for reklame, en ting er ihvertfall sikkert,

jeg kommer ikke til å slå til på det tilbudet.

Jeg er sjokkert over denne annonsen, tror ikke denne personen som skrev

denne reklamen er helt god i hodet. Forferdelig.

Lenke til kommentar
Eier ikke folk respekt? Hva er dette for noe tull?

Jeg hater folk som utnytter denne form for reklame, en ting er ihvertfall sikkert,

jeg kommer ikke til å slå til på det tilbudet.

Jeg er sjokkert over denne annonsen, tror ikke denne personen som skrev

denne reklamen er helt god i hodet. Forferdelig.

Det er kanskje flere grunner til at du ikke vil slå til på det tilbudet. Muligens fordi du ikke er gammel nok til å reise på ferie aleine.

 

Ellers kan det være en fordel å lese hele tråden før du svarer. Det virker ikke som om du har gjort det i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Gunners,08/01/2005 : 14:19]
Hehe. Dette er vel ikke noe å lage noe fuzz ut av.. Er jo bare en liten glipp.

Greit det men når systemet er satt opp slik kan de hvertfall endre hele systemet slik at sånne "glipper" som omhandler så utroooolig mange mennesker ikke skjer..

Det er lett å si i etterkant. Man vil ha haugevis av slike situasjoner, f.eks bilreklame når overskriften er bilulykke, skireklame i etterkant av rasulykke osv.

 

Dette minner meg forøvrig om BIOS-feilmeldingen "Keyboard not found. Press F1 to continue", det er ikke alltid alt er like gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...