Gå til innhold

Pc Som skrur seg av på random


Anbefalte innlegg

pcen min har fungert helt fint hele tiden, men plutselig begynte den og skru seg av selv helt tilfeldig. Den går tvert av, akkurat som om jeg har dratt ut støpselet på den. spill og alt fungerer som det skal, den starter opp som vanlig, bare at etter en tilfeldig mengde tid tar den bare og kutter rett ut. hva kan være problemet her?

 

Specs:

Amd athlon 64 3.5 prossesor

1024 RAM

Geforce 4200 TI

MSI hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti mange lignende problemer, og det er noe av det verste å finne ut av. Det er vanskelig å feilsøke siden man ikke har noe fast prosedyre for å krashe maskinen, og det er ofte hardware feil på hovedkortet. Noe som ikke er så lett å bytt ut.

 

Har vært borti flere problemer som dette som har gått over av seg selv også. Er ikke det tåpelig så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Dette begynte å skje med min nybygde PC for en tid siden. Etter litt prøving og feiling, fant jeg ut at den ENE av de to 512MB RAM brikkene mine var defekt, og når jeg fjernet den, forsvant problemet. Fikk 2 nye brikker fra Komplett.

 

Jeg har samme CPU, og samme hovedkort som deg.

 

En annen ting som kan forårsake dette, er at CPU'en blir for varm, og gir hovedkortet beskjed om å slå av PC'en. Sjekk temperatur på CPU, og sjekk CPU vifta går rundt !

 

Kjør gjerne et RAM test program også.

Endret av Balderac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...