Gå til innhold

6600GT oppfører seg muggent


LarsFromasj

Anbefalte innlegg

Fikk et XFX GF6600GT for et par dager siden.

 

Har opplevd samme type billedfeil som trådstarter, men ingen ustabilitet på systemet.

 

Har testet kortet med flere ulike drivere, underklokking og to ulike hovedkort:

SIS 648 og i865G.

 

Mulig feil på denne produksjonsserien fra XFX, er vi heldige kan dette løses ved en BIOS oppgradering av skjemkortet.

Endret av tiger.no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen flere enn meg som venter på et slik? La merke til at dagen etter jeg bestillte, forsvant lagerstatus/leveringsdato hos tilnærmet alle forhandlerne, langt ut i det ukjente. :ermm: Kan dette ha noe å gjøre med at mange erfarer problemer, eller utskifting til nye kjølinga som er nevnt et stykke over? Håpa å ha alt klart i posten når jeg kom hjem, men tydeligvis ikke... :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg legger en link til min egen tråd, som ikke fikk så lang levetid :nei: Man skal ikke rakke ned på forventede storselgere...

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=344115&hl=

 

Prøv å bytte skjermkortet ditt mot et tilsvarende, eller evt 6800 LE, som yter omtrent tilsvarende. Alle forhandlere ser seg antagelig nødt til å ta imot 6600 GT AGP skjermkort som kunden ikke er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem med mitt MSI 6600GT kort. har holdt på flere timer nå, blir gæern. Det er visst mye problemer med alt av 6600GT AGP..

 

2 spørsmål før jeg gir opp og returnerer det:

 

- hvor kan jeg teste temperraturen på skjermkortet? (har Sandra installert)

 

- "bytte chipset drivere" vil det si det samme som å oppdatere driver til hovedkortet?

 

- har sett flere steder folk sier "slå av fastwrite", hvor gjør man det?

Lenke til kommentar
Har akkurat samme problem med mitt MSI 6600GT kort. har holdt på flere timer nå, blir gæern. Det er visst mye problemer med alt av 6600GT AGP..

 

2 spørsmål før jeg gir opp og returnerer det:

 

- hvor kan jeg teste temperraturen på skjermkortet? (har Sandra installert)

 

- "bytte chipset drivere" vil det si det samme som å oppdatere driver til hovedkortet?

 

- har sett flere steder folk sier "slå av fastwrite", hvor gjør man det?

du kan slå av agp fastwrite i bios.

Lenke til kommentar
- hvor kan jeg teste temperraturen på skjermkortet? (har Sandra installert)

Har selv MSI 6600GT AGP, og har prøvd å finne ut av det samme.

Det ser ut til at temp avlesing er deaktivert i BIOS på skjermkortet. Dette gjelder visstnok flere produsenter enn MSI, og det spekuleres i om dette er gjort for å forbedre stabiliteten på kortet ellers.

Noen har flashet med en annen BIOS og fått det til å virke. Har ikke prøvd det selv.

Hvis du googler litt så finner du endel diskusjoner rundt dette.

 

Forøvrig er jeg strålende fornøyd med dette kortet, det fungerer helt utmerket med 71.22 driverne.javascript:emoticon(':thumbup:')

Lenke til kommentar
For å avslutte historien; Kortet fungerte UTMERKET når den nye hardwaren kom på plass.

 

Strålende! :D

Det var flott.

 

Det var sikkert det gamle hovedkortet som var litt sært.

 

Det lønner seg ALLTID og prøve kortet på et annet system før man eventuelt leverer det tilbake.

 

Hadde du gjort dette hadde du sluppet å bekymre det for om kortet var ødelagt eller ei... :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...