Gå til innhold

6600GT oppfører seg muggent


LarsFromasj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er på guru3d sine sider i skrivende øyeblikk og skal laste ned nye drivere snart.

Men først gikk jeg innom en artikkel om 6600GT kortet...

 

Trykk her!

Det øverste kortet er AGP kortet, og ligner mye på mitt, bare at mitt er blått og har en mye mindre kjøler!!!

 

Her ser vi bildet fra komplett.no sine sider:

I282615.jpg

Det er likt som mitt kort, bare en stor kjøler!!

 

Her ser vi mitt kort:

vga4.jpg

LITEN kjøler, men så er det også en hvit strek / omriss av en stor kjøler der!

Er det feil kjøler på mitt? (Monteringsfeil)

Teit hvis det er det da... kan jo forklare de høye temperaturene.

Hva har dere på deres kort (Dere som har XFX 6600GT).

har også en slik liten kjøler. men tror det er den som er standar.

 

 

på bildet så er det en annen ja.

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
off topic : er det noen som vet hvor jeg får sjekka gradene til mitt 9800PRO kort?

Er dessverre umulig. Kun 9800 XT versjonen som kan gjøre dette.

 

 

 

Men tilbake til topic...

 

Du må nesten få bekrefta om kjølern er riktig. Merklig hvis den er feil...

Men for å finne ut om det er temperaturen kan du laste ned feks rivatuner, powerstrips e.l. og så UNDERklokke. Da vil skjermkortet lage mindre varme. Så da ser du jo om det skjer det samme. Hvis det IKKE gjør det, er det nok varmen som er skylden, altså en garanti sak :) Så da kan jeg bare hente det når jeg kommer hjem, og så sende det i retur til norek.

 

Og hvis dette ikke hjelper, må du nesten prøve det i et annet hovedkort (et nyere et ;) ), vente til oppgraderingspakka kommer eller prøve å formatere.

 

Prøvd nyere chipset drivere?

Lenke til kommentar

6600GT bør tåle en temperatur over 100 grader, da nvidia sin slow-down instilling på GPU'en ligger på 120 grader som default. Hørt om karer som har hatt 6800Ultra-kortene sine godt over 100 grader uten at de feiler av den grunn.

 

Men tilbake til topic, så virker det som om det er noe defekt med skjermkortet og er enig med han som nevnte tidligere å underklokke kortet for å se om det hjelper. Annet tips for å stadfeste at det ikke er din maskin/installasjon som gjør at kortet feiler, er å sette kortet inn i en annen maskin for å se om det oppfører seg på samme måte der.

 

Krasj med drivere mellom nvidia og ati er skjeldent. Har kjørt opp testmaskiner med nvidia og ati om hverandre, uten å bry meg særlig mye med å avinstallere konkurrentenes drivere før jeg slenger inn driver til skjermkortet jeg har i. Opplever ikke windows-krasj eller bugs i 3dmark av den grunn. Selv om det være seg 5 ati og 5 nvidia satt i maskinen annen hver gang.

Lenke til kommentar

Hm, var inne i BIOS og skrudde opp AGP fra 2X til 4X :rolleyes:

Fyrte opp NFSU 2, og bilene var helt fine. MEN, det var masse rare farger, og litt streker over bildet. hehe, rare greier.

 

Men det kan jo hende det ordner seg når jeg får mer ny hardware, eller? At det er noe dritt med det jeg har nå?

 

Synes fortsatt tempen er litt høy, men det kan være pga. dårlig kjøling ellers. Kjører kun de to viftene i fronten (på fullt nå da), ellers på laveste og da lå den på 70 grader. Kjører ikke noe andre vifter (Untatt CPU da). Så forresten at "Reduksjonsterskel for kjerne" var på 145 C. Det er ganske varmt. hehe :)

 

Men, får kanskje hive i det gamle skjermkortet og vente på ny CPU, hovedkort og RAM.

(AMD 64 Athlon 3000+, nForce 3 250 hovedkort, og 512 MB ram).

 

Eller hva mener dere?

Lenke til kommentar
Søstera mi har akkuratt same kortet!

 

Hadde det problemet med at maskina restarta seg heile tia uansett kva spel ein prøvde det i, men når ein satte strøm i 4 pins kontakten så funka det skikkeleg!

 

Skal det vera sånn?

 

Det burde jo funka utan ekstra strøm?

det krever ekstra strømm ja,

Lenke til kommentar
Søstera mi har akkuratt same kortet!

 

Hadde det problemet med at maskina restarta seg heile tia uansett kva spel ein prøvde det i, men når ein satte strøm i 4 pins kontakten så funka det skikkeleg!

 

Skal det vera sånn?

 

Det burde jo funka utan ekstra strøm?

kontakten er jo der for en grunn. det er for at AGP porten ikke klarer å gi nok strøm til kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...