Gå til innhold

Snart Windows for AMD64/EM64T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror det kommer til å ta en tsund før man kommer til å flytte over på 64 bits. Først trenger mann et OS, så trenger man drivere som er laget for 64bit, og deretter tranger man noe man kan gjøre i det OS'et, altså spill, mediaprogrammer, office-aplikasjoner m.m. Så dette kommer nok til å ta laaangt tid, folks

Lenke til kommentar
Vil WinXP Home Edition også komme i 64-bit versjon?

Er SP1/SP2 intregrert i 64-bit versjonen aw WinXP Professional?

 

Win64 er vel laget fra scratch i 64-bit, foreløpig ser det ut til kun å komme i en versjon. Ingen av dagens virus vil fungere skikkelig på Win64, men det har allerede kommet virus til beta releasene. Tror MS har lært og vil gjøre sitt beste for å tette alle hullene, men blir sikkert noen huller i starten.

 

Lurer på om noen modder Win2K til å fungere på x86-64...?

 

Da må de lage Win2k på nytt, lite hensiktsmessig.

 

Noen som har fått til å innstallere det? Klarer ikke å innstallere hovedkortet mitt

Det er et MSI KN8 Pro NForce3.

Mulig du må ligge inn drivere til ide/s-ata kontrolleren under installasjonen, har ikke nforce3 så jeg kan ikke si det 100%, men må det med Via sin s-ata.

 

 

Men kommer RC1 til å bli tilgjengelig som '6 month limited trial' som de to andre betaene har vært?

Lenke til kommentar

Jeg har testet litt 3dmarks osv på beta'ne som har vært gitt ut, og scoren var vesentlig lavere en i 32bit winxp, men så er ikke benchmarken skrevet for 64-bit heller..

 

Skjermkort driverene er beta også, så de vil bli bedre.

 

Noe jeg har merket på betaen er at IE-64 er raskere enn alt jeg har prøvd i 32-bit, så det er håp at en del andre ting blir raskere også når du får skikkelig 64-bit kode.

Endret av FooKer
Lenke til kommentar
Vil WinXP Home Edition også komme i 64-bit versjon?

Er SP1/SP2 intregrert i 64-bit versjonen aw WinXP Professional?

Jeg vil anta at Windows XP Home x64 Edition vil komme etterhvert også, men foreløpig er det kun Windows XP Pro x64 Edition og Windows Server 2003 Standard/Enterprise x64 Edition det jobbes med. SP1 for x64 Edition = SP2 (32-bit), ellers er det noen forskjeller:

http://blogs.msdn.com/craigmcmurtry/archiv.../05/252887.aspx

64-bit versions of Windows XP Professional and Windows Server 2003 for the x64 will be released as part of the Windows Server 2003 Service Pack One release sometime in the first half of 2005.  With the exception of Media Player, almost every feature will be implemented as a native 64-bit application.

[...]

It is important to know, however, that all drivers have to be 64-bit when you are running a 64-bit operating system, so if you are using drivers other than those included in the operating system for any devices, then those devices will not work.

 

The operating systems for each processor family are compiled from the same code base, one for Windows XP and one for Windows Server 2003.  However, not all of the features available in one version of the operating system are available on the others.

 

None of the 64-bit operating systems support these features that are available in the 32-bit versions:

·        Microsoft DOS

·        16-bit applications

·        The OS/2 subsystem

·        The POSIX subsystem

·        Certain effectively-obsolete transport protocols, like AppleTalk

Se også dette for mer:

http://blogs.msdn.com/craigmcmurtry/archiv.../14/301155.aspx

Lenke til kommentar
Microsoft lager 64 bit computing fra bunnen av. De nærmer seg etter hvert en plattform der man kan kjøre allt fra.

Vel, NT ble originalt skrevet for i960 cpu'en og SÅ ble en i386 utgave laget. Microsoft har skrevet så og si hele NT (jeg kaller også XP og 2k3 og de for NT, da de i bunn og grunn er videreutviklingen av NT) platformuavhengig. Så AMD64/EM64T versjon er ikke noe de skrev fra scratch.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...