Gå til innhold

Ipod vs Zen Portable Media Centre


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har sett på disse forskjellige konkurrentene!

 

Antar at de fleste har erfaringer med Ipod, men noen som har erfaringer Creative sin?

 

Synes Creative Zen Portable Media Center ser dritfet ut den også, og du kan se film.

 

Ipod eller Ipod mini?

Størrelsen er jo genial på mini, men litt diggere med 20/40gb lagring?

 

Penger er ingen issue, men hvem av disse er best?

 

art_zenpmc_pdt.jpg

photolibrary20041026.jpg

Endret av Tromax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rart at ingen her vet noe om den creative spilleren

bææææ.. på deg da..

 

velg Creative sin fordi:

 

-kan spille av film på skjerm (stor 3.8 toms skjerm!) iPod kan IKKE vise film!

-takler de fleste formater, MP3, WMA, DivX, XviD, MPEG-4, AVI osv (kan lett fikse at den tar flere formater ved å oppgradere firmware!)

-batterilevetiden er OVERLEGEN i forhold til iPod, Creative har : 7 Timer avspilling m/ film, 22 timer MP3, iPod: kan ikke vise film, 15 timer MP3.

 

 

hvis det er no spes du lurer på så sjekke du siden til Creative ved å trykke her..

Lenke til kommentar
Jeg setter pris på at du leser innlegget mitt nøye før du begynner å kritisere det..

Eier du denne og har du testet kompatibiliteten nøye? Er det noen begrensninger på oppløsningen som gjør denne ubrukelig? Sånne ting er interessante.

 

Og ja, jeg leste innlegget ditt, men valgte å ignorere det før du kan komme med kilder som bekrefter dette (så sant du ikke eier en selv).

 

Og du valgte å ikke kommentere de negative sidene ved Zen Portable Media Centre. Har du noe å si til de?

 

edit:

 

Konklusjoner fra to anmeldelser

 

infoSync World:

What's positive: Massive storage; good battery life; user friendly

What's negative: Unwieldy; conversion limitations

 

 

Design: 6/10

Connectivity 6/10

Specifications: 6/10

Software: 7/10

Value: 6/10

 

iSW Score:6.2/10

 

Cnet Asia:

The good: Intuitive onscreen interface; big and colorful screen; solid battery life; impressive integration with Windows Media Player 10.0 and Windows XP Media Center Edition (MCE).

The bad: Bulky design; lacks a built-in kickstand; reflective screen not ideal for outdoors use; no audio- or video-recording capabilities; works with Windows XP and Windows Media Player 10.0 only.

The bottom line: Eight months after its announcement, the Creative Zen PMC is finally here. Despite its bulk, the player is solid, but it's the Microsoft Portable Media Center software that deserves most of the praise

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Jeg setter pris på at du leser innlegget mitt nøye før du begynner å kritisere det..

Eier du denne og har du testet kompatibiliteten nøye? Er det noen begrensninger på oppløsningen som gjør denne ubrukelig? Sånne ting er interessante.

 

Og ja, jeg leste innlegget ditt, men valgte å ignorere det før du kan komme med kilder som bekrefter dette (så sant du ikke eier en selv).

 

Og du valgte å ikke kommentere de negative sidene ved Zen Portable Media Centre. Har du noe å si til de?

 

edit:

 

Konklusjoner fra to anmeldelser

 

infoSync World:

What's positive: Massive storage; good battery life; user friendly

What's negative: Unwieldy; conversion limitations

 

 

Design: 6/10

Connectivity 6/10

Specifications: 6/10

Software: 7/10

Value: 6/10

 

iSW Score:6.2/10

 

Cnet Asia:

The good: Intuitive onscreen interface; big and colorful screen; solid battery life; impressive integration with Windows Media Player 10.0 and Windows XP Media Center Edition (MCE).

The bad: Bulky design; lacks a built-in kickstand; reflective screen not ideal for outdoors use; no audio- or video-recording capabilities; works with Windows XP and Windows Media Player 10.0 only.

The bottom line: Eight months after its announcement, the Creative Zen PMC is finally here. Despite its bulk, the player is solid, but it's the Microsoft Portable Media Center software that deserves most of the praise

Jeg eier nok ikke en selv.

Det gjør derimot min beste venn så jeg vet nok det som står på papiret, og hvordan den er i bruk. i grove trekk..

 

Og jeg vet hva man burde satse på, bare man kommer med kriterier..

Det har jo da ikke Tromax gjort, men jeg svarer så godt jeg kan.. :) og det er slik som Vice skriver :

Det som i bunn og grunn skiller disse for deg da er vel:

1. ZenP viser film i tillegg til det Ipoden gjør.

2. Ipod'en er fysisk mindre enn ZenP.

 

Har du ikke ønske om å se film er det vel ingen umiddelbar grunn til å kjøpe en ZenP.

 

Jeg var 1 klikk fra å kjøpe ZenP forrige uke, men valget falt på ZenT fordi jeg ikke har noe behov for å se på film.

 

Når det gjelder hvilken bit rate på film\mp3 og den slags ( :p ) så følger det med et konverteringsprogram når du kjøper ZenP, men jeg vet ikke hvilke instillinger som er optimale hvis man skal konvertere i et annet program, feks Dr. DivX..

Men jeg vil tippe at man ikke burde overskride oppløsninga til skjermen når man skal konvertere film, at man holder seg til Sterio Mp3, med en bitrate på 128kbps, og at man viser video i 500kbps.. (slik som det står på Creative sine sider).

Og ja, jeg vet at spilleren er firmware uppgradable, det står på Creative sine sider! ;) :rompe:

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...