Gå til innhold

...................................


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Jeg har kjøpt meg en smartphone med Windows Mobile 5 Phone Edition, fant noen her ut om det går ann å lage programmer selv til mobiler/smartphones??

 

jeg har kontaktet Windows Support Norge, de visste ikke om det gikk ann, men skulle undersøke, men har ikke fått svar på over 2 måneder, så tviler på de fant svar.. Så kontaktet jeg Microsoft Support.com og fikk svar, de hadde visst undersøkt at det gikk ann å lage .exe filer, men refererte meg tilbake til support norge som skulle vise meg hvordan.. Altså, back to square one igjen......

 

Jeg vet ikke om Windows Mobile har Java jeg, i så fall må jeg lære meg det, bare vært så enkelt å brukt .exe filer i Basic språk....

 

Håper noen svarer meg da.... Er en stund siden denne posten ble laget :D hehe

Lenke til kommentar
Ikke gjør meg flau med å ta opp denne posten, da.

Uansett så får man Python på S60-baserte mobiler.

6526686[/snapback]

 

Hehe.. Siden du har slettet første posten, så skjønner jeg ikke hva det er å bli flau av, for jeg skjønte ikke hva du hadde spurt om..

 

Anyway, JA man kan lage egne applikasjoner til Smartphones som kjører Windows Mobile 5. Last ned SDK og Active Sync fra Microsoft sine sider (gratis), så starter du Visual Studio 2005 og velger Mobile et eller annet...

 

Du kan som nevnt tidligere i tråden velge alle .NET språk, og personlig har jeg erfaring med C#.NET på PDAen. Laget en applikasjon som kommuniserte med Web Services på en server, kommuniserte med SSL, samt lagret informasjon på en SQL Mobile database på PDAen.

 

Man har ikke hele .NET rammeverket tilgjengelig, men tilstrekkelig til å lage meget avanserte applikasjoner... :)

Lenke til kommentar
Ikke gjør meg flau med å ta opp denne posten, da.

Uansett så får man Python på S60-baserte mobiler.

6526686[/snapback]

 

Hehe.. Siden du har slettet første posten, så skjønner jeg ikke hva det er å bli flau av, for jeg skjønte ikke hva du hadde spurt om..

 

Anyway, JA man kan lage egne applikasjoner til Smartphones som kjører Windows Mobile 5. Last ned SDK og Active Sync fra Microsoft sine sider (gratis), så starter du Visual Studio 2005 og velger Mobile et eller annet...

 

Du kan som nevnt tidligere i tråden velge alle .NET språk, og personlig har jeg erfaring med C#.NET på PDAen. Laget en applikasjon som kommuniserte med Web Services på en server, kommuniserte med SSL, samt lagret informasjon på en SQL Mobile database på PDAen.

 

Man har ikke hele .NET rammeverket tilgjengelig, men tilstrekkelig til å lage meget avanserte applikasjoner... :)

6526845[/snapback]

Tusen takk :D Du hjalp meg en del mer en Microsoft Kundesupport.. Men Visual Studio 2005 er vel ikke Freeware vel? :S det må jeg kjøpe. Er det samme programeringsspråk som f.eks Visual Basic Studio 6, for det har jeg og kan littegran :D hehe. er det det?

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar

Visual Studio er forsåvidt gratis, men ikke den versjonen med støtte for programmering på mobiltelefon dessverre.

 

Fikk programmet først på skolen og nå i jobb, så har nok spart meg noen kroner der..

 

Mulig det finnes prøveversjoner du kan laste ned, eller få tak i på andre måter (som man ikke diskuterer på dette forumet).

 

Du kan skrive programmene i Visual Basic .NET, som jeg regner med er ganske likt tradisjonell Visual Basic.

Lenke til kommentar
Mulig det finnes prøveversjoner du kan laste ned, eller få tak i på andre måter (som man ikke diskuterer på dette forumet).

 

Du kan skrive programmene i Visual Basic .NET, som jeg regner med er ganske likt tradisjonell Visual Basic.

6529702[/snapback]

skjønner, nei, må være lovlig, skal skrive til dels i jobbsammenheng så... Men uanz, hvis det er likt Visual Basic, i så fall i nærheten, så kan jeg kjøpe det, pga da vet jeg at jeg noen lune allerede kan det...

 

Jeg får se etter en prøveversjon først kanskje. best å være på den sikre siden :D hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...