Gå til innhold

R9700Pro Vs Fx5950U


Volvo_-`Power

Anbefalte innlegg

Hei

 

Mitt ca 2 år gamle sapphire radeon 9700 np kort reiste i dag til de evige agp marker, og jeg leter nå etter en grei avløser.

 

Det står immelom et Nvidia Geforce Fx5950 Ultra og et Ati Radeon 9700 pro kort. Får begge for ca 1000 kr.

 

Hvilket kort er det beste valget?

 

Fx kortet har jo 256 mb ram mens 9700 kortet har 128, men har hørt mange rykter i at Geforce FX sin dx9 ytelse er litt tvilsom. Stemmer det? Link til side som viser der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv et FX 5950u og det funker utmerket til dagens spill... vil jo si at når jeg testa 9700pro så fikk jeg litt bedre bildekvalitet en med fxen..

 

Du får bedre FPS med nvidia, men ATi har bedre bildekvalitet. så hvis ikke du er så opptatt av bildekvalitet så er FX et bedre valg..

Endret av Anubizzzz
Lenke til kommentar
Kompisen min sitt GeForce 5950U eide mitt 9800 Pro på 3dmark03.. Selv om han har klokka det litt mer enn jeg har med mitt, men uansett. Eneste dumme er nok D9.0..

trur nok du har liggi å "nappa løken", sovna og drømt noen rare usansynlige drømmer! uansett hvilke univers du er i KAN ikke et fx5950u eie et 9800pro! det går bare ikke!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå synes jeg nok en gang at tråden blir beskjemmet av enkelte "fanbois"..:)

9700 Pro var og er ett usedvanlig bra kort.. det er også FX5950..

I en god del tester som ikke bruker DX9/PS så er FX5950 en del bedre enn 9700 Pro.. og 9800 Pro for den saks skyld.

Jeg villle heller sagt at trådstarter bør sjekke ut hvilke spill han kjører/skal kjøre og sjekke ut tester av de aktuell korta i slik spill..Er det snakk om DX9/PS-baserte spill bør han skygge unna FX-kortet.

Jeg har både 9700 pro, 9800 Pro og FX5900XT@Ultra..

Og det er ikke store forskjellene disse imellom.. I spill knapt merkbart.. i benchmarks er det jevnt over 9800Pro som er klart bedre.. mens det er nokså jevnt mellom 9700 Pro og FX5900.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...